Page 25 - MEB10
P. 25

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

polubienia, dodawaj profile do obserwowanych.        Interakcje                                              walczyć. Zasady konkursów na Instagramie mu-
Jak wyszukać tych, których warto obserwować?         Żaden serwis społecznościowy nie może istnieć bez       szą być proste, ale angażujące. Możemy zaprosić
Zacznij od sprawdzenia poniższych metod:             interakcji. Instragram nie jest wyjątkiem. Jeśli marka  użytkowników do udostępniania naszych zdjęć lub
                                                     jest aktywna, może liczyć na wzajemność ze strony       robienia własnych, a  także tworzenia kreatyw-
  •  wyszukiwanie po lokalizacji;                    użytkowników. Uczestnicząc w dyskusjach, pokazu-        nych opisów z użyciem firmowych hashtagów.
  •  wyszukiwanie po hashtagu (np. #miasto lub       jemy siebie. Zróbmy to z jak najlepszej strony!         Taki konkurs to dobra metoda, żeby przyciągnąć
 hashtagi bezpośrednio związane z branżą lub ob-                                                             większe audytorium, któremu później będziemy
 szarem, do którego poszukujesz pracowników);        Trendy                                                  mogli przekazać istotne z naszego punktu widze-
  •  wyszukiwanie pracowników, zaprzyjaźnionych      Instagram jest też świetnym narzędziem do real-ti-      nia treści, np. ogłoszenie o  zbliżających się sta-
 firm oraz ich personelu;                            me marketingu. Jakiś temat jest modny? Należy to        żach i praktykach.
Oprócz tego, oczywiście, musisz tworzyć ciekawy      wykorzystać. Twoje możliwości jako pracodawcy są
content (z odpowiednimi hashtagami!) i  wspierać     w  tym zakresie nieco ograniczone, ale nic nie stoi     Powyższe przykłady można by mnożyć, ale jestem
go dodatkowymi publikacjami na Facebooku czy         na przeszkodzie, żeby przygotować wpisy z  okazji       pewien, że te dziesięć porad to dobry punkt wyjścia
Twitterze.                                           Światowego Dnia bez Papierosa, Business Runu czy        do rozpoczęcia działań employer brandingowych
                                                     Międzynarodowego Dnia… Pluszowego Misia. Jeśli na       na Instagramie. Warto pamiętać, że media społecz-
Pracownicy ambasadorami marki!                       czasie jest #matura, czemu nie ogłosić, że maturzyści   nościowe są polem do popisu dla wszelkich działań
Obecność w  mediach społecznościowych ma na          z piątką z chemii są dla firmy cenni jak złoto. A może  kreatywnych. Tu wciąż liczą się nowe pomysły, dla-
celu przede wszystkim dotarcie do potencjalnych      powiązać #wakacje z #staż i #stażwFIRMA? Zwięk-         tego każdy powinien znaleźć własny rozpoznawal-
kandydatów. Nie zapominaj jednak o  aktualnych       sza to szanse dotarcia do nowych użytkowników.          ny styl obecności w nich. Często przyjdzie nam się
członkach zespołu! Pokaż na zewnątrz to, co jest                                                             uczyć przez eksperymentowanie, ale uważna anali-
wyróżnikiem firmy, a jednocześnie nie jest objęte    Publikacja zdjęć w  innych serwisach                    za własnych potknięć i wyciąganie z nich wniosków
firmowym tabu. Pracownik miesiąca, dobra kawa,       społecznościowych                                       pokażą, że sukces jest na wyciągnięcie ręki.
stół do ping-ponga czy pączki z  okazji tłustego     Jeśli aktywnie korzystasz z Facebooka czy Twitte-
czwartku – wszystko to jest ważne również dla        ra, rozważ udostępnienie zdjęć również tam. Moż-        Robert Marczak
pracowników, którzy chętnie będą wchodzić w in-      na to zrobić jednym kliknięciem za pośrednictwem
terakcję z  publikowanymi postami. Dobra komu-       aplikacji. Takie działanie skłoni część obserwują-      Zawodowo zajmuje się doborem działań marketingowych
nikacja z pracownikami i dbałość o popularyzację     cych z pozostałych serwisów do śledzenia Twoich         i obecnością firm w internecie. Prywatnie mąż i ojciec, fan
hashtaga z nazwą firmy sprawią, że będzie on co-     poczynań także na Instagramie.                          social media, nowych technologii i sportów walki. Uzależ-
raz częściej używany przez pracowników.                                                                      niony od kawy i Twittera.
Dodatkowo post pracownika odnoszący się bez-         Konkursy
pośrednio do atmosfery w pracy można za pomo-        Hashtag #konkurs to prawdziwy magnes przy-
cą aplikacji zewnętrznej (np. Repost for Instagram)  ciągający obserwujących. Jeśli firma posiada ga-
umieścić na profilu przedsiębiorstwa. Takie działa-  dżety – powerbanki, długopisy, smycze, kubki itd.,
nie zadowoli pracownika, a firmę wyręczy w two-      znajdzie się spora grupa chętnych, żeby o nie za-
rzeniu contentu.
                                                                       25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30