Page 24 - MEB10
P. 24
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Przykład zdjęcia oryginalnego i z zastosowanym filtrem [fot.: arch. autora] że wypracować własną strategię. Jeśli chcesz Drugi typ hashtagów, który warto wziąć pod uwa-
wiedzieć, czy konkurencja korzysta już z In- gę, to takie, które opisują post i to, co znajduje się
stagrama, wystarczy wpisać w wyszukiwarce na zdjęciu. Za ich pomocą możesz z powodzeniem
Google: „nazwa firmy Instagram”, a informacja promować kulturę organizacyjną firmy oraz war-
na ten temat wyświetli się w wynikach wyszu- tości zawarte w EVP. Jeśli nie wiesz, jakie hashta-
kiwania. gi wykorzystać, z pomocą mogą Ci przyjść strony
typu: tagsforlikes.com czy top-hashtags.com/in-
11 polubień stagram. Takie oznaczenia wpisów nie przełożą się
To magiczna bariera, od której widoczna jest raczej bezpośrednio na realizację celów employer
łączna liczba polubień, a nie nazwy poszcze- brandingowych, ale pomogą w zdobyciu polubień.
gólnych użytkowników, którym spodobało się
zdjęcie. O wiele łatwiej jest podwoić liczbę po- Zdjęcia
lubień, mając ich co najmniej 11, niż dojść do Zdjęcie biurka, krzesła, kubka z kawą czy hali pro-
tej liczby. Analogicznym przykładem może być dukcyjnej może się wydać niezbyt interesujące,
konto na LinkedIn posiadające powyżej 500 ale jeśli dodasz do tego odpowiedni filtr i ciekawy
połączeń – każdy chciałby, aby jego profil też opis, masz większą szansę na sukces! Dlatego nie
tak się prezentował. W osiągnięciu 11 polubień bój się eksperymentować. Rób zdjęcia, baw się fil-
na pewno pomogą hashtagi. trami, rozjaśniaj, zmieniaj nasycenie, dodaj winietę
lub stwórz kolaż. Ograniczeniem jest jedynie Twoja
Hashtagi wyobraźnia. Zobaczysz, jak bardzo zdjęcie po kilku
Są ważnym elementem publikowanych postów. zmianach może się różnić od oryginału. Pamiętaj,
Odpowiednio dobierając hashtagi, można do- że im ciekawsza forma fotografii, tym lepszy efekt
trzeć do szerokiej grupy odbiorców. Pamiętaj, w postaci polubień, komentarzy i nowych obser-
że w poście możesz ich dodać maksymalnie 30. wujących.
Większa liczba sprawi, że post zostanie opubli-
kowany bez żadnego z nich. Zbuduj społeczność, która będzie Cię
obserwować
W przypadku działań związanych z employer Nie ma złotego środka, który sprawi, że w kilka dni
brandingiem warto umieszczać hashtagi typu profil będzie miał setki obserwujących, a działania
#nazwafirmy, #kariera #praca #miasto #dziel- zmierzające do budowania społeczności równie
nica, czyli takie, które pozwalają na łatwe do- często okazują się strzałem w dziesiątkę jak totalną
tarcie do firmowego profilu przez potencjalnych klapą. Podobnie jak w przypadku zdjęć – trzeba eks-
kandydatów lub mieszkańców miasta zaintere- perymentować. Korzystaj np. z wyszukiwarki i bądź
sowanych pracą w danym przedsiębiorstwie. aktywny na innych kontach – komentuj, zostawiaj
24