Page 23 - MEB11
P. 23

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

dobór kanału komunikacji                            Rekrutacja, która pokazała firmę jako                  Kto wysyła snapy?
powinien być dopasowany do                          eksperta                                               Według CivicScience Insight Report 86% użytkow-
grupy docelowej – użycie                            Podobne rezultaty wykorzystania Snapchata w  re-       ników Snapchata ma mniej niż 34 lata, co przema-
takiego narzędzia jak Snapchat                      krutacji uzyskała agencja Fenomem, która dodat-        wia za uczynieniem go narzędziem rekrutacji do
będzie zasadne, jeśli chcemy                        kowo wzbogaciła kampanię o element outdoorowej         pubu, czy agencji kreatywnej, gdzie zatrudnienie
dotrzeć do młodych ludzi,                           promocji. – Efekty trochę nas zaskoczyły, głównie      znajdują głównie osoby młode. Powyższe przykła-
zainteresowanych pracą                              dlatego, że decydując się na tak innowacyjną for-      dy firm, które w nieoczywisty sposób zastosowa-
w mediach, reklamie.                                mę rekrutacji, nie wiedzieliśmy, czego możemy się      ły popularną aplikację, dowodzą że poszukiwanie
                                                    spodziewać. Teraz możemy stwierdzić, że ryzyko się     kandydatów do pracy może być szansą na promo-
Publicity jak po nagrodzie dla głośnej              opłaciło. Przede wszystkim spotkaliśmy się z cieka-    cję całej firmy i jej aktualnych pracowników. To oni
kampanii                                            wymi osobowościami, ale także wzbudziliśmy zainte-     przecież wykazali się kreatywnością i udowodnili,
Snapchatowa rekrutacja cieszyła się dużą popu-      resowanie naszą agencją oraz rozwinęliśmy własne       że naprawdę potrafią robić to, czym zajmują się na
larnością również w  Polsce. Jak mówi Mateusz       kompetencje w  zakresie prowadzenia komunikacji        co dzień – przyciągać zainteresowanie. Nie tylko
Zabierowski z  Admind Creative Agency – Wyko-       na Snapchacie. Odnotowaliśmy też wzrost liczby         przyszłych współpracowników, ale też mediów,
rzystanie Snapchata rzeczywiście wzbudziło zain-    followersów snapchatowego profilu naszej agencji       które docierają do ich potencjalnych klientów.
teresowanie mediów. Poprzednim razem podob-         – mówi Robert Ziółkowski. Jednak tu również atrak-
na sytuacja zdarzyła się, gdy zdobyliśmy nagrodę    cyjność przesłanego zgłoszenia rekrutacyjnego nie      Jednak podobnie jak w  działaniach marketingo-
Klubu Twórców Reklamy za kampanię „Ruch Cho-        miała decydującego znaczenia. Z  autorem najlep-       wych, dobór kanału komunikacji powinien być
rzów wygrywa Internet”. Jednak jeśli chodzi o cel   szego zgłoszenia pracodawca spotkał się kilkukrotnie,  dopasowany do grupy docelowej – użycie takiego
sam w sobie, czyli zatrudnienie nowego pracow-      ale nie doszło do współpracy. Jak przyznają przedsta-  narzędzia jak Snapchat będzie zasadne, jeśli chce-
nika, Snapchat był tylko uzupełnieniem i urozma-    wiciele firm, ciężko zastąpić tradycyjne metody po-    my dotrzeć do młodych ludzi, zainteresowanych
iceniem procesu rekrutacji, a o przyjęciu konkret-  zyskiwania pracowników, takie jak rozmowa w cztery     pracą w  mediach, reklamie czy szeroko pojętej
nej osoby decydowały względy merytoryczne.          oczy czy prezentacja portfolio kandydata. W naszym     branży rozrywkowej, gdzie kluczowe znaczenie
Wybieramy osoby, które docelowo mają stać się       wypadku nawiązanie kontaktu z  potencjalnymi kan-      mają umiejętności miękkie.
integralną częścią naszego biznesu. Dobry pra-      dydatami za pomocą Snapchata miało być wstępem
cownik powinien posiadać zestaw wielu cech          do dalszych działań rekrutacyjnych. – Sprawdzaliśmy    IZABELA RZEPKA
i  umiejętności, które warto sprawdzać na możli-    tu umiejętność ważną i niezbędną dla każdego kre-
wie jak najwcześniejszym etapie – dodaje Zabie-     atywnego pracownika agencji, a  mianowicie zdol-       Employer Branding Executive w MJCC
rowski. Sukcesem akcji było z  pewnością zakty-     ność sprawnego przedstawienia autorskiej koncepcji     Absolwentka dziennikarstwa i  komunikacji społecznej
wizowanie młodych ludzi, którzy mogli wykazać       reklamowej. A  że Fenomem to agencja digitalowa        oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
się kreatywnością i  otrzymali szansę spróbowa-     z  mocnymi korzeniami w  obszarze mediów spo-          W  MJCC odpowiada za projekty związane z  markami
nia swoich sił w autoprezentacji.                   łecznościowych, do pierwszego etapu rekrutacji do      pracodawców, CSR-em i PR-em rekrutacyjnym, m.in. dla
                                                    działu kreatywnego wykorzystaliśmy właśnie Sna-        firm z branży finansowej, IT oraz lotniczej.
                                                    pchata – dodaje Ziółkowski.

                                                                      23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28