Page 23 - MEB11
P. 23
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
dobór kanału komunikacji Rekrutacja, która pokazała firmę jako Kto wysyła snapy?
powinien być dopasowany do eksperta Według CivicScience Insight Report 86% użytkow-
grupy docelowej – użycie Podobne rezultaty wykorzystania Snapchata w re- ników Snapchata ma mniej niż 34 lata, co przema-
takiego narzędzia jak Snapchat krutacji uzyskała agencja Fenomem, która dodat- wia za uczynieniem go narzędziem rekrutacji do
będzie zasadne, jeśli chcemy kowo wzbogaciła kampanię o element outdoorowej pubu, czy agencji kreatywnej, gdzie zatrudnienie
dotrzeć do młodych ludzi, promocji. – Efekty trochę nas zaskoczyły, głównie znajdują głównie osoby młode. Powyższe przykła-
zainteresowanych pracą dlatego, że decydując się na tak innowacyjną for- dy firm, które w nieoczywisty sposób zastosowa-
w mediach, reklamie. mę rekrutacji, nie wiedzieliśmy, czego możemy się ły popularną aplikację, dowodzą że poszukiwanie
spodziewać. Teraz możemy stwierdzić, że ryzyko się kandydatów do pracy może być szansą na promo-
Publicity jak po nagrodzie dla głośnej opłaciło. Przede wszystkim spotkaliśmy się z cieka- cję całej firmy i jej aktualnych pracowników. To oni
kampanii wymi osobowościami, ale także wzbudziliśmy zainte- przecież wykazali się kreatywnością i udowodnili,
Snapchatowa rekrutacja cieszyła się dużą popu- resowanie naszą agencją oraz rozwinęliśmy własne że naprawdę potrafią robić to, czym zajmują się na
larnością również w Polsce. Jak mówi Mateusz kompetencje w zakresie prowadzenia komunikacji co dzień – przyciągać zainteresowanie. Nie tylko
Zabierowski z Admind Creative Agency – Wyko- na Snapchacie. Odnotowaliśmy też wzrost liczby przyszłych współpracowników, ale też mediów,
rzystanie Snapchata rzeczywiście wzbudziło zain- followersów snapchatowego profilu naszej agencji które docierają do ich potencjalnych klientów.
teresowanie mediów. Poprzednim razem podob- – mówi Robert Ziółkowski. Jednak tu również atrak-
na sytuacja zdarzyła się, gdy zdobyliśmy nagrodę cyjność przesłanego zgłoszenia rekrutacyjnego nie Jednak podobnie jak w działaniach marketingo-
Klubu Twórców Reklamy za kampanię „Ruch Cho- miała decydującego znaczenia. Z autorem najlep- wych, dobór kanału komunikacji powinien być
rzów wygrywa Internet”. Jednak jeśli chodzi o cel szego zgłoszenia pracodawca spotkał się kilkukrotnie, dopasowany do grupy docelowej – użycie takiego
sam w sobie, czyli zatrudnienie nowego pracow- ale nie doszło do współpracy. Jak przyznają przedsta- narzędzia jak Snapchat będzie zasadne, jeśli chce-
nika, Snapchat był tylko uzupełnieniem i urozma- wiciele firm, ciężko zastąpić tradycyjne metody po- my dotrzeć do młodych ludzi, zainteresowanych
iceniem procesu rekrutacji, a o przyjęciu konkret- zyskiwania pracowników, takie jak rozmowa w cztery pracą w mediach, reklamie czy szeroko pojętej
nej osoby decydowały względy merytoryczne. oczy czy prezentacja portfolio kandydata. W naszym branży rozrywkowej, gdzie kluczowe znaczenie
Wybieramy osoby, które docelowo mają stać się wypadku nawiązanie kontaktu z potencjalnymi kan- mają umiejętności miękkie.
integralną częścią naszego biznesu. Dobry pra- dydatami za pomocą Snapchata miało być wstępem
cownik powinien posiadać zestaw wielu cech do dalszych działań rekrutacyjnych. – Sprawdzaliśmy IZABELA RZEPKA
i umiejętności, które warto sprawdzać na możli- tu umiejętność ważną i niezbędną dla każdego kre-
wie jak najwcześniejszym etapie – dodaje Zabie- atywnego pracownika agencji, a mianowicie zdol- Employer Branding Executive w MJCC
rowski. Sukcesem akcji było z pewnością zakty- ność sprawnego przedstawienia autorskiej koncepcji Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej
wizowanie młodych ludzi, którzy mogli wykazać reklamowej. A że Fenomem to agencja digitalowa oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
się kreatywnością i otrzymali szansę spróbowa- z mocnymi korzeniami w obszarze mediów spo- W MJCC odpowiada za projekty związane z markami
nia swoich sił w autoprezentacji. łecznościowych, do pierwszego etapu rekrutacji do pracodawców, CSR-em i PR-em rekrutacyjnym, m.in. dla
działu kreatywnego wykorzystaliśmy właśnie Sna- firm z branży finansowej, IT oraz lotniczej.
pchata – dodaje Ziółkowski.
23