Page 21 - MEB11
P. 21

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

mułowania myśli. Przesłanie swojego zgłoszenia świadczyło też o  przebojowości        Ogłoszenie rekrutacyjne Admind Creative Agency.
i odwadze, ponieważ część osób krępowałaby się przesłać swoje nagranie, a osoba
odpowiedzialna za budowanie relacji nie może być nieśmiała. Wykorzystanie „apli-
kacji millenialsów” było więc tutaj podwójnie uzasadnione.

Fenomem szuka digital natives w ich środowisku naturalnym
Snapchata w procesie rekrutacyjnym wykorzystała również agencja digitalowa Fe-
nomem, która poszukiwała tzw. digital natives, czyli osób, dla których aktywna
obecność w  mediach społeczościowych, a  zwłaszcza wymienianie wiadomości za
pomocą Snapchata, jest naturalnym elementem komunikacji online. W tym wypadku
dział kreatywny już na samym wstępie wyszedł poza standardowe ramy rekruta-
cji, ponieważ właściwy proces poprzedzono minikampanią outdoorową. W mieście
pojawiły się plakaty rekrutacyjne z tajemniczą instrukcją: „PRACA! Jesteś kreatyw-
ny? Zgłoś się po zadanie”. Maniacy social mediów, czyli osoby, których poszukiwała
agencja, z łatwością rozpoznały charakterystyczny snapkod będący najważniejszym
elementem plakatu. Zeskanowanie kodu za pomocą aplikacji Snapchat pozwalało
na przejście do kolejnego etapu, w  którym Fenomem oczekiwał od potencjalnych
pracowników krótkiej prezentacji. Kandydaci otrzymywali proste zadanie, polega-
jące na opracowaniu kreatywnego snapchatowego konkursu bądź aktywacji dla
jednego z  klientów agencji. Najważniejszym elementem zgłoszenia było sprawne
opowiedzenie o  koncepcie kreatywnym, wyłącznie za pomocą kilku snapów. Jako
że Snapchat staje się dla Fenomemu coraz ważniejszym kanałem mediowym, w któ-
rym realizowane są działania reklamowe dla klientów agencji, pracodawcy oceniali
przede wszystkim „zrozumienie istoty komunikacji z  wykorzystaniem Snapchata”.
Zwracaliśmy szczególną uwagę na trzy elementy: umiejętność stworzenia spójnej
koncepcji kreatywnej, przełożenie jej na aktywację w formie konkursu i najważniejsze
– sprawne opowiedzenie o swoim pomyśle za pomocą kilku snapów – mówi Robert
Ziółkowski, Creative Content Director odpowiedzialny za realizację pomysłu.

Zainteresowanie mediów czy kandydatów – o  efektach rekrutacji
przez snapy
Pub Sober Lane był jedną z pierwszych firm, które wykorzystały Snapchat do re-
krutacji, więc nic dziwnego, że oferta spotkała się z  olbrzymim zainteresowaniem
– nie tylko kandydatów, ale również mediów, i  to tych o  zasięgu globalnym. Jak

                                                              21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26