Page 19 - MEB11
P. 19

Rekrutacja,Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

która stała się Kampanią
reklamową firmy

Robienie dobrego pierwszego wrażenia, kreatywność, zwięzłe formułowanie myśli, technika autoprezentacji czy znajdowanie
nieszablonowych rozwiązań – te umiejętności chcieli ocenić pracodawcy, którzy zaryzykowali wprowadzenie Snapchata do re-
krutacji nowych pracowników.

„Make an impression if you want a  profession” –     tu widzenia jego biznesu cechę: – W Dublinie jest
takim hasłem irlandzka sieć barów Sober Lane         mnóstwo lokali, które oferują podobne produkty.
w ubiegłym roku ogłosiła na swoim Twitterze re-      Jedyną rzeczą, która może wyróżniać miejsce spo-
krutację pracowników do nowo otwierającego się       śród innych, jest obsługa – powiedział w wywia-
baru w Dublinie. Nie byłoby w tym nic dziwnego,      dzie dla TechCrunch właściciel sieci barów.
gdyby nie to, że formą aplikacji było wysłanie sna-
pa – krótkiego filmiku, który miał przekonać, że to  Snapchat pozwala ocenić „to coś”
właśnie zgłaszający się jest idealnym kandydatem     Kluczowym czynnikiem decydującym o  tym, kto
do pracy w  barze. Tak niestandardowy sposób         stanie za barem w Sober Lane, nie jest wcześniejsze
wyboru nowych pracowników może dziwić, po-           doświadczenie czy konkretne umiejętności – bo tego
nieważ rodzi pytanie: czy kandydata można oce-       można się nauczyć. Celem autoprezentacji wysłanej
nić wyłącznie na podstawie filmiku, który trwa do    przez snapa jest właśnie wyróżnienie się, pokazanie
dziesięciu sekund i  po obejrzeniu znika? Według     się z najlepszej strony i udowodnienie pracodawcy, że
właściciela sieci pubów Ernesta Cantillona taka      ma się „to coś”, co sprawi, że dany kandydat wzbudzi
forma aplikacji pozwala sprawdzić ważną z punk-      sympatię klienta. Praca w lokalu, w którym pije się

19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24