Page 20 - MEB11
P. 20
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Celem autoprezentacji wysłanej przez
snapa jest właśnie wyróżnienie się, pokazanie
się z najlepszej strony i udowodnienie
pracodawcy, że ma się „to coś”, co sprawi,
że dany kandydat wzbudzi sympatię klienta.
żeby klient chciał wracać do baru jak najczęściej. Ciężko jest zdefiniować, co
sprawia, że lubimy akurat tę osobę, a nie inną, dlatego irlandzki pub pozo-
stawił kandydatom wolną rękę – nie było konkretnego zadania, nie trzeba
było zaprezentować konkretnych umiejętności, np. przyrządzania drinków –
wystarczyło zrobić tzw. wrażenie. Przekonać, że swoją osobowością można
wpisać się w klimat Sober Lane i zapewnić klientom przyjemną atmosferę.
Sober Lane ogłosił swoją akcję rekrutacyjną na Twitterze. Admind szuka kogoś, kto zrobi dobre wrażenie na klientach
W Polsce również znalazły się firmy, które zdecydowały się szukać no-
alkohol, wymaga kompetencji, które ciężko ocenić na podstawie nawet najbardziej wych pracowników przez Snapchat. Krakowska agencja kreatywna Ad-
przekonującego listu motywacyjnego czy klasycznego CV. Miejsca takie jak to mają mind umieściła na swoim Facebooku ogłoszenie, że poszukuje osoby na
na celu budowanie społeczności osób, które lubią razem spędzać czas, imprezując stanowisko New Business Specialist. Kandydatów poproszono o wysłanie
i oczywiście wydając pieniądze tu, a nie u konkurencji. Trzeba być przede wszystkim snapa (w tym wypadku mogły to być trzy filmiki) z odpowiedzią na py-
komunikatywnym, lubić ludzi, wzbudzać ich sympatię i być na tyle przebojowym, tania: „Dlaczego chciałbyś pracować w Admind”, „Dlaczego będziesz naj-
lepszym kandydatem na to stanowisko” oraz „Jaki jest, Twoim zdaniem,
20 najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów”. Podobnie jak stało się
w przypadku irlandzkiego pubu, Admind Creative Agency podkreślała, że
ważne jest to, czy kandydat łatwo nawiązuje kontakty z ludźmi, czy robi
na nich dobre wrażenie i przekazuje informacje zwięźle i treściwie. Zada-
niem New Business jest pozyskiwanie nowych klientów dla agencji i utrzy-
mywanie pozytywnych relacji z nimi, dlatego, jak mówi Mateusz Zabierow-
ski: – Zgłoszenie przez Snapchata miało znaczenie w ocenie pierwszego
wrażenia, jakie wywiera na nas kandydat. Jeśli ktoś od razu wzbudza na-
szą sympatię, bardzo podobnie może być z potencjalnym klientem. Krót-
ka aplikacja w formie znikającego filmiku pozwoliła pracownikom agencji
ocenić kreatywność kandydata, skuteczność prezentacji oraz sposób for-