Page 18 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 18
problemy i dasz sobie szansę na odpo- np. zaangażowanie pracowników czy ANNA MIKULSKA
wiednią reakcję. poziom retencji, ale również liczba po-
leceń pracowniczych lub uczestnictwo Employer Branding
Co może być miarą? pracowników w podejmowanych przez Director & Partner, MJCC
Powtórzmy jeszcze raz: wskaźniki uży- firmę inicjatywach. Pamiętajmy jednak, Employer brandingiem zajmuje się
wane do pomiaru skuteczności działań że suche wskaźniki same w sobie mó- od 2003 r., odpowiadała za ten ob-
EB przede wszystkim powinny być ści- wią nam niewiele – warto porównywać szar m.in. w PwC i Coca-Cola Hellenic.
śle powiązane z celami biznesowymi. je również z podziałem na różne seg- Współzałożycielka MJCC. Specjalizuje się
Do oceny działań skierowanych do kan- menty kandydatów i pracowników oraz w prowadzeniu projektów badawczych
dydatów najczęściej używa się takich z uwzględnieniem kosztów ponoszo- i strategicznych, odpowiadała również
miar, jak: liczba i jakość aplikacji, zmia- nych na działania do nich skierowane. za realizację kampanii rekrutacyjno-
ny wizerunku firmy, koszt zatrudnienia Dopiero to pozwala naprawdę oceniać, -wizerunkowych. Jest doświadczonym
w przeliczeniu na miejsce pracy czy czas czy poszczególne przedsięwzięcia są trenerem i autorką licznych publikacji
potrzebny na zatrudnienie nowej osoby, efektywne. dotyczących budowania wizerunku pra-
a także świadomość marki i poprawne codawcy. Fanka niestandardowych, wą-
rozpoznawanie głównych elementów EVP Warto! sko targetowanych działań EB.
przez kandydatów. W przypadku działań Choć na pierwszy rzut oka może się wy-
wewnętrznych wskaźnikami mogą być dawać, że śledzenie efektywności dzia-
łań EB nie jest proste, dobremu EB-ow-
Od pierwszego dnia cowi nie wolno z tego rezygnować! Nie
po wprowadzeniu chodzi przecież o to, żeby opracowywać
w życie strategii strategie i kampanie, które spodobają
sprawdzaj, jak się innym, ale o to, by tego typu działa-
efektywne są akcje, nia przynosiły firmie konkretne korzyści
które podejmujecie w postaci zaangażowanych pracowni-
jako organizacja ków i lepszych wyników biznesowych.
Mając tę świadomość i dbając o twardy
18 pomiar ROI, zbierasz dowody na to, że
twoja praca się opłaca. A jeśli tak, to któ-
ry prezes odmówi ci budżetu na kolejną
EB-ową kampanię?