Page 18 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 18

problemy i dasz sobie szansę na odpo-        np. zaangażowanie pracowników czy             ANNA MIKULSKA
    wiednią reakcję.                             poziom retencji, ale również liczba po-
                                                 leceń pracowniczych lub uczestnictwo          Employer Branding
    Co może być miarą?                           pracowników w podejmowanych przez             Director & Partner, MJCC
    Powtórzmy jeszcze raz: wskaźniki uży-        firmę inicjatywach. Pamiętajmy jednak,        Employer brandingiem zajmuje się
    wane do pomiaru skuteczności działań         że suche wskaźniki same w  sobie mó-          od 2003 r., odpowiadała za ten ob-
    EB przede wszystkim powinny być ści-         wią nam niewiele – warto porównywać           szar m.in. w  PwC i  Coca-Cola Hellenic.
    śle powiązane z  celami biznesowymi.         je również z  podziałem na różne seg-         Współzałożycielka MJCC. Specjalizuje się
    Do oceny działań skierowanych do kan-        menty kandydatów i pracowników oraz           w  prowadzeniu projektów badawczych
    dydatów najczęściej używa się takich         z  uwzględnieniem kosztów ponoszo-            i  strategicznych, odpowiadała również
    miar, jak: liczba i jakość aplikacji, zmia-  nych na działania do nich skierowane.         za realizację kampanii rekrutacyjno-
    ny wizerunku firmy, koszt zatrudnienia       Dopiero to pozwala naprawdę oceniać,          -wizerunkowych. Jest doświadczonym
    w przeliczeniu na miejsce pracy czy czas     czy poszczególne przedsięwzięcia są           trenerem i  autorką licznych publikacji
    potrzebny na zatrudnienie nowej osoby,       efektywne.                                    dotyczących budowania wizerunku pra-
    a  także świadomość marki i  poprawne                                                      codawcy. Fanka niestandardowych, wą-
    rozpoznawanie głównych elementów EVP         Warto!                                        sko targetowanych działań EB.
    przez kandydatów. W przypadku działań        Choć na pierwszy rzut oka może się wy-
    wewnętrznych wskaźnikami mogą być            dawać, że śledzenie efektywności dzia-
                                                 łań EB nie jest proste, dobremu EB-ow-
           Od pierwszego dnia                    cowi nie wolno z  tego rezygnować! Nie
           po wprowadzeniu                       chodzi przecież o to, żeby opracowywać
           w życie strategii                     strategie i  kampanie, które spodobają
           sprawdzaj, jak                        się innym, ale o to, by tego typu działa-
           efektywne są akcje,                   nia przynosiły firmie konkretne korzyści
           które podejmujecie                    w  postaci zaangażowanych pracowni-
           jako organizacja                      ków i  lepszych wyników biznesowych.
                                                 Mając tę świadomość i dbając o twardy
18                                               pomiar ROI, zbierasz dowody na to, że
                                                 twoja praca się opłaca. A jeśli tak, to któ-
                                                 ry prezes odmówi ci budżetu na kolejną
                                                 EB-ową kampanię?
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23