Page 20 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 20
20 ma świeży obraz organizacji, nierzadko agencja jest w stanie łu projektowego. Na wstępnym etapie
szerszy ogląd branży, ale przede wszyst- wesprzeć lokalny powinny paść pytania o to, dla jakich
kim – nie podchodzi do firmy w sposób oddział w dostosowaniu firm pracowały agencja i zespół projek-
emocjonalny. strategii globalnej do towy. Czy mają doświadczenie w pracy
oczekiwań pracowników z przedsiębiorstwami o podobnym do
W przypadku firm międzynarodowych i kandydatów w danym naszego profilu lub podobnej struktu-
mamy również czasami do czynienia kraju rze organizacyjnej albo czy przygotowy-
z działem employer brandingu funkcjo- wały działania adresowane do zbliżonej
nującym na skalę globalną. Nierzadko w dostosowaniu strategii globalnej do grupy kandydatów? Sama znajomość
przygotowuje on strategię employ- oczekiwań pracowników i kandydatów teorii może nie być wystarczająca, żeby
er brandingową dla całej organizacji, w danym kraju przy jednoczesnym za- uniknąć najczęstszych błędów popeł-
a następnie oczekuje jej wdrożenia na chowaniu założeń „nadesłanych przez nianych przy tworzeniu strategii (ta-
szczeblu lokalnym, nie uwzględniając centralę”. kich jak np. niedostateczna liczba czy
przy tym specyfiki poszczególnych kra- jakość badań lub tworzenie strategii na
jów. W takiej sytuacji pomoc doświad- Na co zwrócić uwagę, kiedy zdecydu- „tu i teraz”, bez uwzględnienia możliwej
czonej agencji również może być nie- jemy się na pracę z agencją? sytuacji firmy w przyszłości). Brak do-
oceniona. Znając realia rynku, agencja Podstawowym elementem, który po- świadczenia w branży może spowodo-
jest w stanie wesprzeć lokalny oddział winna wnieść do współpracy agencja wać również, że praca nad naszą mar-
EB, jest jej know-how. Warto więc pytać, ką będzie stanowiła dla agencji swoisty
jakie dotychczasowe projekty w obsza- poligon ćwiczeniowy. Podobnie sprawa
rze opracowywania i wdrażania strate- może wyglądać, jeżeli to osoby z wnę-
gii zrealizował nasz potencjalny part- trza firmy same prowadzą działania EB,
ner. Ważne jest również, żeby nie było nie mając odpowiednich predyspozycji.
to wyłącznie doświadczenie firmy, ale
również dedykowanego do obsługi na- Niestety, obowiązki związane z kształ-
szej organizacji konsultanta czy zespo- towaniem marki pracodawcy są często
traktowane jako dodatkowe zadania,
np. specjalisty zajmującego się rekru-
tacją. Prowadzi to często do sytuacji,
w której taka osoba nie może w pełni
zaangażować się ani w jeden, ani w drugi