Page 20 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 20

20  ma świeży obraz organizacji, nierzadko            agencja jest w stanie             łu projektowego. Na wstępnym etapie
    szerszy ogląd branży, ale przede wszyst-          wesprzeć lokalny                  powinny paść pytania o  to, dla jakich
    kim – nie podchodzi do firmy w sposób             oddział w dostosowaniu            firm pracowały agencja i zespół projek-
    emocjonalny.                                      strategii globalnej do            towy. Czy mają doświadczenie w  pracy
                                                      oczekiwań pracowników             z  przedsiębiorstwami o  podobnym do
    W przypadku firm międzynarodowych                 i kandydatów w danym              naszego profilu lub podobnej struktu-
    mamy również czasami do czynienia                 kraju                             rze organizacyjnej albo czy przygotowy-
    z działem employer brandingu funkcjo-                                               wały działania adresowane do zbliżonej
    nującym na skalę globalną. Nierzadko      w  dostosowaniu strategii globalnej do    grupy kandydatów? Sama znajomość
    przygotowuje on strategię employ-         oczekiwań pracowników i  kandydatów       teorii może nie być wystarczająca, żeby
    er brandingową dla całej organizacji,     w danym kraju przy jednoczesnym za-       uniknąć najczęstszych błędów popeł-
    a  następnie oczekuje jej wdrożenia na    chowaniu założeń „nadesłanych przez       nianych przy tworzeniu strategii (ta-
    szczeblu lokalnym, nie uwzględniając      centralę”.                                kich jak np. niedostateczna liczba czy
    przy tym specyfiki poszczególnych kra-                                              jakość badań lub tworzenie strategii na
    jów. W  takiej sytuacji pomoc doświad-    Na co zwrócić uwagę, kiedy zdecydu-       „tu i teraz”, bez uwzględnienia możliwej
    czonej agencji również może być nie-      jemy się na pracę z agencją?              sytuacji firmy w  przyszłości). Brak do-
    oceniona. Znając realia rynku, agencja    Podstawowym elementem, który po-          świadczenia w  branży może spowodo-
    jest w  stanie wesprzeć lokalny oddział   winna wnieść do współpracy agencja        wać również, że praca nad naszą mar-
                                              EB, jest jej know-how. Warto więc pytać,  ką będzie stanowiła dla agencji swoisty
                                              jakie dotychczasowe projekty w  obsza-    poligon ćwiczeniowy. Podobnie sprawa
                                              rze opracowywania i  wdrażania strate-    może wyglądać, jeżeli to osoby z  wnę-
                                              gii zrealizował nasz potencjalny part-    trza firmy same prowadzą działania EB,
                                              ner. Ważne jest również, żeby nie było    nie mając odpowiednich predyspozycji.
                                              to wyłącznie doświadczenie firmy, ale
                                              również dedykowanego do obsługi na-       Niestety, obowiązki związane z  kształ-
                                              szej organizacji konsultanta czy zespo-   towaniem marki pracodawcy są często
                                                                                        traktowane jako dodatkowe zadania,
                                                                                        np. specjalisty zajmującego się rekru-
                                                                                        tacją. Prowadzi to często do sytuacji,
                                                                                        w  której taka osoba nie może w  pełni
                                                                                        zaangażować się ani w jeden, ani w drugi
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25