Page 16 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 16

EMPLOYER                                                                               będą najbardziej odpowiednie, trzeba
    BRANDING                                                                               uwzględnić cele biznesowe. Bez świa-
                                                                                           domości i  precyzyjnego opisu tego, co
    TO DA SIĘ ZMIERZYĆ!                                                                    chcesz osiągnąć, nie jesteś w stanie pra-
                                                                                           widłowo dobrać sposobów oceny wyni-
                                                                                           ków. Zupełnie inne miary mają sens, kie-
                                                                                           dy rekrutujesz dużo, inne – jeśli bardziej
                                                                                           zależy ci na utrzymywaniu obecnych
                                                                                           pracowników. Wskaźniki będą również
                                                                                           zależeć od tego, jakie są potrzeby i pre-
                                                                                           ferencje twoich głównych grup kandyda-
                                                                                           tów i  z  jakimi komunikatami chcesz do
                                                                                           nich docierać. Im dokładniej na początku
                                                                                           określisz, jakie cechy miejsca pracy są
                                                                                           ważne dla osób, które w  twojej organi-
                                                                                           zacji sprawdzają się najlepiej, i jakimi ka-
                                                                                           nałami tacy pracownicy trafiają do firmy,
                                                                                           tym łatwiej dobierzesz sposoby pozwa-
                                                                                           lające zmierzyć, czy działasz efektywnie.

16  Kiedy coraz większa liczba pracodaw-       najczęściej wskazywaną miarą działań        Wykorzystaj to, co już mierzysz
    ców podejmuje działania z  obszaru EB,     EB była liczba aplikacji, ale jej używanie  W każdej, zwłaszcza większej, organiza-
    silniejsza staje się również potrzeba, by  zadeklarowało zaledwie 17% respon-          cji na co dzień mierzy się sporo. Kłopot
    ustalić miary, które pozwolą na bieżąco    dentów! Tymczasem employer branding         w tym, że nie zawsze potrafimy rozrzuco-
    monitorować efekty projektów oraz za-      można zmierzyć. A nawet trzeba.             ne w różnych działach dane zebrać w jed-
    rządzać nimi w  oparciu o  twarde dane                                                 nym miejscu i  wykorzystać do oceny
    i  racjonalne przesłanki. Jednocześnie     Po pierwsze: co musisz zmierzyć?            skuteczności działań employer brandin-
    w  Polsce  – choć mówi się o  tym spo-     Niestety, nie ma uniwersalnych wskaźni-     gowych. Jeśli odpowiadasz za ten obszar,
    ro  – to w  badaniu „EB w  Polsce 2014”,   ków, które tak samo dobrze posłużą każ-     w pierwszej kolejności przyjrzyj się temu,
    przeprowadzonym przez HRM Institute,       demu pracodawcy. Aby wybrać te, które       co już zostało zmierzone. Wyniki badań
                                                                                           zaangażowania, wywiady z  odchodzą-
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21