Page 16 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 16
EMPLOYER będą najbardziej odpowiednie, trzeba
BRANDING uwzględnić cele biznesowe. Bez świa-
domości i precyzyjnego opisu tego, co
TO DA SIĘ ZMIERZYĆ! chcesz osiągnąć, nie jesteś w stanie pra-
widłowo dobrać sposobów oceny wyni-
ków. Zupełnie inne miary mają sens, kie-
dy rekrutujesz dużo, inne – jeśli bardziej
zależy ci na utrzymywaniu obecnych
pracowników. Wskaźniki będą również
zależeć od tego, jakie są potrzeby i pre-
ferencje twoich głównych grup kandyda-
tów i z jakimi komunikatami chcesz do
nich docierać. Im dokładniej na początku
określisz, jakie cechy miejsca pracy są
ważne dla osób, które w twojej organi-
zacji sprawdzają się najlepiej, i jakimi ka-
nałami tacy pracownicy trafiają do firmy,
tym łatwiej dobierzesz sposoby pozwa-
lające zmierzyć, czy działasz efektywnie.
16 Kiedy coraz większa liczba pracodaw- najczęściej wskazywaną miarą działań Wykorzystaj to, co już mierzysz
ców podejmuje działania z obszaru EB, EB była liczba aplikacji, ale jej używanie W każdej, zwłaszcza większej, organiza-
silniejsza staje się również potrzeba, by zadeklarowało zaledwie 17% respon- cji na co dzień mierzy się sporo. Kłopot
ustalić miary, które pozwolą na bieżąco dentów! Tymczasem employer branding w tym, że nie zawsze potrafimy rozrzuco-
monitorować efekty projektów oraz za- można zmierzyć. A nawet trzeba. ne w różnych działach dane zebrać w jed-
rządzać nimi w oparciu o twarde dane nym miejscu i wykorzystać do oceny
i racjonalne przesłanki. Jednocześnie Po pierwsze: co musisz zmierzyć? skuteczności działań employer brandin-
w Polsce – choć mówi się o tym spo- Niestety, nie ma uniwersalnych wskaźni- gowych. Jeśli odpowiadasz za ten obszar,
ro – to w badaniu „EB w Polsce 2014”, ków, które tak samo dobrze posłużą każ- w pierwszej kolejności przyjrzyj się temu,
przeprowadzonym przez HRM Institute, demu pracodawcy. Aby wybrać te, które co już zostało zmierzone. Wyniki badań
zaangażowania, wywiady z odchodzą-