Page 13 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 13

pełnianie ankiet. Zbierz wszystkie in-       które nic nie wniosą, wybierz te, które  Nie zapomnij też o rozmowach z preze-
formacje i zobacz, czego ci brakuje. Na      są najważniejsze i  pozwolą zdobyć nie-  sem lub członkiem zarządu i  dyrekto-
tej podstawie będzie można ocenić, czy       zbędne informacje. Weź też pod uwagę     rem działu HR. To osoby, od których za-
potrzebne jest przeprowadzenie do-           formę badania  – czy będzie to ankieta   leży strategia przedsiębiorstwa, a  tym
datkowego badania wśród pracowni-            papierowa czy online. Determinuje to     samym to, jakich ludzi firma będzie po-
ków, a  jeśli tak, to w  jakiej grupie (być  m.in. liczbę i rodzaj pytań.             trzebować, aby zrealizować swoje cele.
może nie trzeba angażować wszystkich
pracowników, a  tylko ich część) i  jaką     Niezależnie od tego, czy zdecydujesz     Nie działasz w próżni
metodą.                                      się poprosić pracowników o wypełnie-     Twoja firma nie jest jedyną organizacją
                                             nie ankiety, czy też nie, warto z  nimi  na rynku. Dlatego oprócz wewnętrz-
Decydując się na badanie ilościowe,          porozmawiać podczas grup roboczych       nych badań należy spojrzeć na to, co
weź pod uwagę to, ile ankiet pracow-         lub indywidualnych wywiadów i pogłę-     się dzieje wokół  – począwszy od tego,
nicy wypełniają w  ciągu roku. Jeśli jest    bić te informacje, które już masz. Wy-   jak jest postrzegana twoja organizacja,
ich sporo, możesz mieć problem z  na-        bierając pracowników, zadbaj, aby były   poprzez działania, jakie prowadzi kon-
mówieniem zespołu do wzięcia udziału         to osoby z  różnych działów i  szczebli  kurencja, na poznaniu oczekiwań two-
w  kolejnej. Pomyśl o  tym, konstruując      w  firmie, mające różny staż w  organi-  jej grupy docelowej kończąc.
kwestionariusz  – nie zadawaj pytań,         zacji.

                                                                                      Niezależnie od tego, czy
                                                                                      zdecydujesz się poprosić
                                                                                      pracowników o wypełnienie
                                                                                      ankiety, czy też nie, warto
                                                                                      z nimi porozmawiać podczas
                                                                                      grup roboczych lub
                                                                                      indywidualnych wywiadów

                                                                                                    13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18