Page 13 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 13
pełnianie ankiet. Zbierz wszystkie in- które nic nie wniosą, wybierz te, które Nie zapomnij też o rozmowach z preze-
formacje i zobacz, czego ci brakuje. Na są najważniejsze i pozwolą zdobyć nie- sem lub członkiem zarządu i dyrekto-
tej podstawie będzie można ocenić, czy zbędne informacje. Weź też pod uwagę rem działu HR. To osoby, od których za-
potrzebne jest przeprowadzenie do- formę badania – czy będzie to ankieta leży strategia przedsiębiorstwa, a tym
datkowego badania wśród pracowni- papierowa czy online. Determinuje to samym to, jakich ludzi firma będzie po-
ków, a jeśli tak, to w jakiej grupie (być m.in. liczbę i rodzaj pytań. trzebować, aby zrealizować swoje cele.
może nie trzeba angażować wszystkich
pracowników, a tylko ich część) i jaką Niezależnie od tego, czy zdecydujesz Nie działasz w próżni
metodą. się poprosić pracowników o wypełnie- Twoja firma nie jest jedyną organizacją
nie ankiety, czy też nie, warto z nimi na rynku. Dlatego oprócz wewnętrz-
Decydując się na badanie ilościowe, porozmawiać podczas grup roboczych nych badań należy spojrzeć na to, co
weź pod uwagę to, ile ankiet pracow- lub indywidualnych wywiadów i pogłę- się dzieje wokół – począwszy od tego,
nicy wypełniają w ciągu roku. Jeśli jest bić te informacje, które już masz. Wy- jak jest postrzegana twoja organizacja,
ich sporo, możesz mieć problem z na- bierając pracowników, zadbaj, aby były poprzez działania, jakie prowadzi kon-
mówieniem zespołu do wzięcia udziału to osoby z różnych działów i szczebli kurencja, na poznaniu oczekiwań two-
w kolejnej. Pomyśl o tym, konstruując w firmie, mające różny staż w organi- jej grupy docelowej kończąc.
kwestionariusz – nie zadawaj pytań, zacji.
Niezależnie od tego, czy
zdecydujesz się poprosić
pracowników o wypełnienie
ankiety, czy też nie, warto
z nimi porozmawiać podczas
grup roboczych lub
indywidualnych wywiadów
13