Page 17 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 17
cymi pracownikami (exit interviews), podczas rozmów przy kawie albo ob- 17
ankiety dotyczące szkoleń i warsztatów, serwując, co pracownicy robią w czasie
statystyki HR-owe (np. te dotyczące re- przerwy obiadowej. Właśnie wtedy mo-
krutacji czy rotacji) – to wszystko, podda- żesz sprawdzić, czy to, co proponujecie
ne odpowiedniej analizie, sporo mówi na jako dodatkowe udogodnienia (np. po-
temat marki pracodawcy. A od tego już kój do gier), jest rzeczywiście tym, czego
tylko krok do wyznaczania miejsc, które oczekują wasi ludzie.
wymagają poprawy.
Regularność ponad wszystko
Bez świadomości Na pytanie, kiedy powinno się mie-
i precyzyjnego rzyć skuteczność działań, niezmiennie
opisu tego, co odpowiadam: zawsze. Od pierwszego
chcesz osiągnąć, dnia po wprowadzeniu w życie strate-
nie jesteś w stanie gii sprawdzaj, jak efektywne są akcje,
prawidłowo dobrać które podejmujecie jako organizacja.
sposobów oceny Oczywiście niektóre efekty przyjdą po
wyników dłuższym czasie, ale są i takie, które wi-
dać niemal od razu. Tak jest chociażby
Dodaj to, czego brakuje z liczbą i jakością aplikacji w przypadku
Jeśli nadal nie ma wystarczającej ilości działań rekrutacyjnych – jeśli oceniasz
informacji, przemyśl przeprowadzenie na bieżąco, czy otrzymujesz je w odpo-
dodatkowych badań. Nie bój się też wiedniej liczbie i od kandydatów, któ-
korzystać z nieformalnych sposobów rzy spełniają kryteria, możesz szybko
zdobywania wiedzy o organizacji i po- modyfikować działania, wzmacniając
trzebach pracowników. Zdarza się, że te, które przynoszą najlepsze skutki,
wartościowe informacje zbiera się np. i rezygnując z tych, które okazują się
nieefektywne. W większości przypad-
ków oceny działań powinno się doko-
nywać w odstępach kwartalnych lub
miesięcznych. To gwarantuje, że wystar-
czająco szybko zauważysz ewentualne