Page 17 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 17

cymi pracownikami (exit interviews),         podczas rozmów przy kawie albo ob-          17
ankiety dotyczące szkoleń i warsztatów,      serwując, co pracownicy robią w czasie
statystyki HR-owe (np. te dotyczące re-      przerwy obiadowej. Właśnie wtedy mo-
krutacji czy rotacji) – to wszystko, podda-  żesz sprawdzić, czy to, co proponujecie
ne odpowiedniej analizie, sporo mówi na      jako dodatkowe udogodnienia (np. po-
temat marki pracodawcy. A  od tego już       kój do gier), jest rzeczywiście tym, czego
tylko krok do wyznaczania miejsc, które      oczekują wasi ludzie.
wymagają poprawy.
                                             Regularność ponad wszystko
      Bez świadomości                        Na pytanie, kiedy powinno się mie-
      i precyzyjnego                         rzyć skuteczność działań, niezmiennie
      opisu tego, co                         odpowiadam: zawsze. Od pierwszego
      chcesz osiągnąć,                       dnia po wprowadzeniu w  życie strate-
      nie jesteś w stanie                    gii sprawdzaj, jak efektywne są akcje,
      prawidłowo dobrać                      które podejmujecie jako organizacja.
      sposobów oceny                         Oczywiście niektóre efekty przyjdą po
      wyników                                dłuższym czasie, ale są i takie, które wi-
                                             dać niemal od razu. Tak jest chociażby
Dodaj to, czego brakuje                      z liczbą i jakością aplikacji w przypadku
Jeśli nadal nie ma wystarczającej ilości     działań rekrutacyjnych  – jeśli oceniasz
informacji, przemyśl przeprowadzenie         na bieżąco, czy otrzymujesz je w odpo-
dodatkowych badań. Nie bój się też           wiedniej liczbie i  od kandydatów, któ-
korzystać z  nieformalnych sposobów          rzy spełniają kryteria, możesz szybko
zdobywania wiedzy o  organizacji i  po-      modyfikować działania, wzmacniając
trzebach pracowników. Zdarza się, że         te, które przynoszą najlepsze skutki,
wartościowe informacje zbiera się np.        i  rezygnując z  tych, które okazują się
                                             nieefektywne. W  większości przypad-
                                             ków oceny działań powinno się doko-
                                             nywać w  odstępach kwartalnych lub
                                             miesięcznych. To gwarantuje, że wystar-
                                             czająco szybko zauważysz ewentualne
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22