Page 15 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 15

piej się sprawdzą i  będą pasować do        Przejdź do działania                       Aneta tur
waszej kultury organizacyjnej. Następ-      Masz już mnóstwo informacji, zarówno
nie zastanów się, czego oczekują i jakie    o swojej firmie, jak i o konkurencji oraz  Employer Branding Manager, MJCC
potrzeby mają ci, których ty potrzebu-      o  grupie docelowej. Czas zrobić z  nich   Employer brandingiem zajmuje się od
jesz. Kluczowe będą też odpowiedzi na       użytek. Na ich podstawie stwórz analizę    2008 roku. Pracowała m.in. W  Nestlé
pytania dotyczące czynników, które          SWOT swojej firmy jako pracodawcy. Za-     i ING Banku Śląskim, gdzie odpowiada-
mogą ich skłonić do przyjęcia oferty,       stanów się, co ją wyróżnia, co przyciąga   ła za budowanie wizerunku pracodaw-
a  następnie pozostania w  organizacji      pracowników i  sprawia, że chcą w  niej    cy wśród studentów i  absolwentów
na dłużej.                                  pracować. Stwórz EVP (artykuł o  EVP       oraz koordynację programów amba-
                                            i jego tworzeniu znajdziesz na kolejnych   sadorskich. W MJCC opracowuje i koor-
Pracowników i  potencjalnych kandyda-       stronach tego e-booka). Odpowiedz też      dynuje kampanie komunikacyjne skie-
tów należy posegmentować. Co innego         sobie na pytanie, w  którym miejscu je-    rowane do różnych grup kandydatów
jest przecież ważne dla młodego rodzica,    steś na rynku pracy i  gdzie chcesz być    dla firm z branży finansowej, BPO/SSC
co innego dla absolwenta, a jeszcze coś     w następnych latach.                       i FMCG. Angażuje się także w realizację
innego dla osoby bliżej wieku emerytal-                                                projektów badawczych oraz tworzenie
nego. Pracownik z  doświadczeniem bę-       Mając strategię i wiedząc, dokąd zmie-     strategii EB.
dzie oczekiwał innych możliwości rozwo-     rzasz, zastanów się, w jaki sposób bę-
ju niż świeżo upieczony absolwent. Gdzie    dziesz to komunikować i  jakie działa-
indziej informacji o  twojej firmie będzie  nia podejmiesz, aby zrealizować swoje
szukał student, a  gdzie indziej profesjo-  cele.
nalista. Innymi słowami przekonasz do
siebie inżyniera, a innymi ekonomistę.      Pamiętaj, że stworzona w  ten sposób
                                            strategia nie jest dana raz na zawsze.
Komunikat oraz działania zawsze trzeba      Zmienia się rynek pracy, zmienia się
dostosowywać do poszczególnych grup         sytuacja biznesowa twojej firmy, zmie-
docelowych. Jeśli w  firmie zatrudniasz     niają się też kandydaci. Każda strategia,
np. pracowników biura, fabryk oraz te-      aby była skuteczna, musi więc podlegać
renowych sił sprzedaży, to do każdej        okresowej weryfikacji, a  jej częstotli-
grupy trafisz innymi słowami i  najpew-     wość uzależniona jest od rynku i  bran-
niej za pomocą innych narzędzi.             ży, w której działasz.

                                                                                                                                15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20