Page 15 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 15
piej się sprawdzą i będą pasować do Przejdź do działania Aneta tur
waszej kultury organizacyjnej. Następ- Masz już mnóstwo informacji, zarówno
nie zastanów się, czego oczekują i jakie o swojej firmie, jak i o konkurencji oraz Employer Branding Manager, MJCC
potrzeby mają ci, których ty potrzebu- o grupie docelowej. Czas zrobić z nich Employer brandingiem zajmuje się od
jesz. Kluczowe będą też odpowiedzi na użytek. Na ich podstawie stwórz analizę 2008 roku. Pracowała m.in. W Nestlé
pytania dotyczące czynników, które SWOT swojej firmy jako pracodawcy. Za- i ING Banku Śląskim, gdzie odpowiada-
mogą ich skłonić do przyjęcia oferty, stanów się, co ją wyróżnia, co przyciąga ła za budowanie wizerunku pracodaw-
a następnie pozostania w organizacji pracowników i sprawia, że chcą w niej cy wśród studentów i absolwentów
na dłużej. pracować. Stwórz EVP (artykuł o EVP oraz koordynację programów amba-
i jego tworzeniu znajdziesz na kolejnych sadorskich. W MJCC opracowuje i koor-
Pracowników i potencjalnych kandyda- stronach tego e-booka). Odpowiedz też dynuje kampanie komunikacyjne skie-
tów należy posegmentować. Co innego sobie na pytanie, w którym miejscu je- rowane do różnych grup kandydatów
jest przecież ważne dla młodego rodzica, steś na rynku pracy i gdzie chcesz być dla firm z branży finansowej, BPO/SSC
co innego dla absolwenta, a jeszcze coś w następnych latach. i FMCG. Angażuje się także w realizację
innego dla osoby bliżej wieku emerytal- projektów badawczych oraz tworzenie
nego. Pracownik z doświadczeniem bę- Mając strategię i wiedząc, dokąd zmie- strategii EB.
dzie oczekiwał innych możliwości rozwo- rzasz, zastanów się, w jaki sposób bę-
ju niż świeżo upieczony absolwent. Gdzie dziesz to komunikować i jakie działa-
indziej informacji o twojej firmie będzie nia podejmiesz, aby zrealizować swoje
szukał student, a gdzie indziej profesjo- cele.
nalista. Innymi słowami przekonasz do
siebie inżyniera, a innymi ekonomistę. Pamiętaj, że stworzona w ten sposób
strategia nie jest dana raz na zawsze.
Komunikat oraz działania zawsze trzeba Zmienia się rynek pracy, zmienia się
dostosowywać do poszczególnych grup sytuacja biznesowa twojej firmy, zmie-
docelowych. Jeśli w firmie zatrudniasz niają się też kandydaci. Każda strategia,
np. pracowników biura, fabryk oraz te- aby była skuteczna, musi więc podlegać
renowych sił sprzedaży, to do każdej okresowej weryfikacji, a jej częstotli-
grupy trafisz innymi słowami i najpew- wość uzależniona jest od rynku i bran-
niej za pomocą innych narzędzi. ży, w której działasz.
15