Page 21 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 21

obszar. Cierpią przez to obydwa. Agen-      przeważnie do zebrania i  przekazania      TOMASZ POLEWCZYŃSKI                          21
cja w takiej sytuacji może zapewnić ze-     agencji materiałów i  dostępnych już
spół ludzi pozwalający realizować pro-      w  organizacji danych (np. wyników ba-     Employer Branding Senior Executive,
jekty, na które do tej pory brakowało       dań satysfakcji lub zaangażowania czy      MJCC
czasu. Zaangażowanie po stronie klien-      tzw. exit interviews). Ścisła współpraca   W MJCC od października 2011 r. Wcześniej
ta ogranicza się wtedy do komunikacji       z  klientem wpływa również pozytyw-        był m.in. ambasadorem Danone na Uni-
z  account managerem i  dostarczania        nie na kolejne etapy prac nad strategią:   wersytecie Ekonomicznym w  Katowicach.
mu potrzebnych informacji z  wnętrza        dodatkowe badania wewnętrzne, ko-          Odpowiada za planowanie i realizację kam-
firmy.                                      munikację wewnętrzną wokół procesu         panii komunikacyjnych skierowanych za-
                                            tworzenia strategii czy nawet badania      równo do studentów i  absolwentów, jak
Z kim i jak pracujemy?                      zewnętrzne. Kooperacja między oby-         i pracowników z doświadczeniem, dla klien-
Kluczowa dla współpracy z  agencją jest     dwiema stronami może zaowocować            tów z takich branż, jak IT, BPO/SSC i FMCG.
właśnie osoba account managera. Musi on     strategią, która przez lata będzie sta-    Pasjonat nowych technologii i e-marketingu.
„czuć” firmę, dla której pracuje, i  umieć  nowiła solidną podstawę do budowania
bezproblemowo się porozumiewać z  jej       marki organizacji.
przedstawicielami. W  przeciwnym razie
realizacja projektu może być trudna i fru-  Podsumowując, współpraca z  agencją
strująca dla obu stron. Dlatego już na      na etapie opracowywania i  wdrażania
etapie wyboru dostawcy warto spraw-         strategii employer brandingowej może
dzić, kto ze strony agencji będzie odpo-    przynieść organizacji wiele korzyści, ale
wiadał za obsługę projektu. Czy zespół      należy przy tym pamiętać, aby dobór
rozumie potrzeby klienta? Czy ma wiedzę     firmy do współpracy nie był przypad-
z  różnorodnych obszarów powiązanych        kowy. Warto zapoznać się z  jej portfo-
z employer brandingiem, pozwalającą te      lio albo zwyczajnie popytać znajomych
potrzeby zaspokoić?                         z  branży o  opinie na temat agencji,
                                            z którymi współpracowali. Trzeba rów-
Co ważne, nawet w wariancie, w którym       nież pamiętać, że nie każda organizacja
pracujemy z agencją, nie ma możliwości      musi decydować się na przekazanie za-
działania zupełnie bez zaangażowania        gadnienia strategii firmie zewnętrznej
po stronie firmy. Jest ono jednak nie-      albo przynajmniej nie musi przekazy-
porównywalnie mniejsze; ogranicza się       wać go w całości.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26