Page 21 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 21
obszar. Cierpią przez to obydwa. Agen- przeważnie do zebrania i przekazania TOMASZ POLEWCZYŃSKI 21
cja w takiej sytuacji może zapewnić ze- agencji materiałów i dostępnych już
spół ludzi pozwalający realizować pro- w organizacji danych (np. wyników ba- Employer Branding Senior Executive,
jekty, na które do tej pory brakowało dań satysfakcji lub zaangażowania czy MJCC
czasu. Zaangażowanie po stronie klien- tzw. exit interviews). Ścisła współpraca W MJCC od października 2011 r. Wcześniej
ta ogranicza się wtedy do komunikacji z klientem wpływa również pozytyw- był m.in. ambasadorem Danone na Uni-
z account managerem i dostarczania nie na kolejne etapy prac nad strategią: wersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
mu potrzebnych informacji z wnętrza dodatkowe badania wewnętrzne, ko- Odpowiada za planowanie i realizację kam-
firmy. munikację wewnętrzną wokół procesu panii komunikacyjnych skierowanych za-
tworzenia strategii czy nawet badania równo do studentów i absolwentów, jak
Z kim i jak pracujemy? zewnętrzne. Kooperacja między oby- i pracowników z doświadczeniem, dla klien-
Kluczowa dla współpracy z agencją jest dwiema stronami może zaowocować tów z takich branż, jak IT, BPO/SSC i FMCG.
właśnie osoba account managera. Musi on strategią, która przez lata będzie sta- Pasjonat nowych technologii i e-marketingu.
„czuć” firmę, dla której pracuje, i umieć nowiła solidną podstawę do budowania
bezproblemowo się porozumiewać z jej marki organizacji.
przedstawicielami. W przeciwnym razie
realizacja projektu może być trudna i fru- Podsumowując, współpraca z agencją
strująca dla obu stron. Dlatego już na na etapie opracowywania i wdrażania
etapie wyboru dostawcy warto spraw- strategii employer brandingowej może
dzić, kto ze strony agencji będzie odpo- przynieść organizacji wiele korzyści, ale
wiadał za obsługę projektu. Czy zespół należy przy tym pamiętać, aby dobór
rozumie potrzeby klienta? Czy ma wiedzę firmy do współpracy nie był przypad-
z różnorodnych obszarów powiązanych kowy. Warto zapoznać się z jej portfo-
z employer brandingiem, pozwalającą te lio albo zwyczajnie popytać znajomych
potrzeby zaspokoić? z branży o opinie na temat agencji,
z którymi współpracowali. Trzeba rów-
Co ważne, nawet w wariancie, w którym nież pamiętać, że nie każda organizacja
pracujemy z agencją, nie ma możliwości musi decydować się na przekazanie za-
działania zupełnie bez zaangażowania gadnienia strategii firmie zewnętrznej
po stronie firmy. Jest ono jednak nie- albo przynajmniej nie musi przekazy-
porównywalnie mniejsze; ogranicza się wać go w całości.