Page 25 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 25
Pracowaliśmy nad identyfikację wizualną firmy, a przede
STRATEGIĄ w między- wszystkim – otrzymują identyczną por-
narodowym zespole, cję wiedzy na temat naszych wartości,
tak aby maksymalnie kultury organizacyjnej, możliwości roz-
wykorzystać lokalną woju itp. To buduje naszą atrakcyjność,
wiedzę, doświadczenia co finalnie wpływa na wybór organiza-
i najlepsze praktyki cji jako idealnego pracodawcy. Należy
jednak podkreślić, że mamy możliwość
dopasowania pewnych elementów stra-
tegii, które wymagają od nas lokalnie
nieszablonowego działania (z naciskiem
na skuteczność).
Wypracowanie spójnej strategii po- Opracowując plan na cały rok, mamy Karolina Białobrzewska 25
zwoliło nam zidentyfikować obszary, możliwość zgłoszenia uwag – jest to
w których mamy jednakowe podejście. ogromna wartość, bo korzystamy CEE Employer Branding & Talent
Wynika to z tego, że jesteśmy firmą mię- z wiedzy kilkunastu osób z różnych Acquisition Lead, Unilever
dzynarodową i do większości z naszych rynków. Obecnie mamy już pulę ak- Absolwentka zarządzania i filologii ro-
oddziałów europejskich do programów tywności globalnych, które realizujemy syjskiej na Uniwersytecie Gdańskim.
dla studentów i absolwentów szukamy w każdym kraju, ale adaptujemy też Karierę w Unileverze rozpoczęła trzy
kandydatów o podobnym profilu. Jed- najlepsze praktyki z innych lokalizacji lata temu w dziale PR, a od ponad
nolite wytyczne ułatwiają nam więc w Europie. Jeśli robimy coś w większej roku odpowiada za employer branding
komunikowanie się z rynkiem pracy – liczbie państw, standaryzujemy to, co w Polsce i Europie Środkowo-Wschod-
mamy te same wartości, staramy się się da – dzięki temu efektywniej pra- niej. Prywatnie miłośniczka dalekich
wszędzie pokazywać tę samą osobo- cujemy, budując siłę naszej marki. Tak podróży oraz sportu.
wość marki, mówić, co jest dla nas jest chociażby z webinarami. To projekt
ważne. Jasno to komunikujemy, cho- europejski, pozwalający nam docierać
ciażby w materiałach informacyjnych, do studentów z całej Europy w jednym
które we wszystkich krajach wyglądają czasie. Dzięki standardom postrzegani
tak samo. Dzięki temu kandydaci le- jesteśmy między innymi jako atrakcyjny
piej zapamiętują nasze hasło, kojarzą i międzynarodowy pracodawca.