Page 25 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 25

Pracowaliśmy nad                          identyfikację wizualną firmy, a  przede
STRATEGIĄ w między-                       wszystkim – otrzymują identyczną por-
narodowym zespole,                        cję wiedzy na temat naszych wartości,
tak aby maksymalnie                       kultury organizacyjnej, możliwości roz-
wykorzystać lokalną                       woju itp. To buduje naszą atrakcyjność,
wiedzę, doświadczenia                     co finalnie wpływa na wybór organiza-
i najlepsze praktyki                      cji jako idealnego pracodawcy. Należy
                                          jednak podkreślić, że mamy możliwość
                                          dopasowania pewnych elementów stra-
                                          tegii, które wymagają od nas lokalnie
                                          nieszablonowego działania (z naciskiem
                                          na skuteczność).

Wypracowanie spójnej strategii po-        Opracowując plan na cały rok, mamy        Karolina Białobrzewska                    25
zwoliło nam zidentyfikować obszary,       możliwość zgłoszenia uwag  – jest to
w których mamy jednakowe podejście.       ogromna wartość, bo korzystamy            CEE Employer Branding & Talent
Wynika to z tego, że jesteśmy firmą mię-  z  wiedzy kilkunastu osób z  różnych      Acquisition Lead, Unilever
dzynarodową i  do większości z  naszych   rynków. Obecnie mamy już pulę ak-         Absolwentka zarządzania i  filologii ro-
oddziałów europejskich do programów       tywności globalnych, które realizujemy    syjskiej na Uniwersytecie Gdańskim.
dla studentów i  absolwentów szukamy      w  każdym kraju, ale adaptujemy też       Karierę w  Unileverze rozpoczęła trzy
kandydatów o  podobnym profilu. Jed-      najlepsze praktyki z  innych lokalizacji  lata temu w  dziale PR, a  od ponad
nolite wytyczne ułatwiają nam więc        w  Europie. Jeśli robimy coś w  większej  roku odpowiada za employer branding
komunikowanie się z  rynkiem pracy  –     liczbie państw, standaryzujemy to, co     w  Polsce i  Europie Środkowo-Wschod-
mamy te same wartości, staramy się        się da  – dzięki temu efektywniej pra-    niej. Prywatnie miłośniczka dalekich
wszędzie pokazywać tę samą osobo-         cujemy, budując siłę naszej marki. Tak    podróży oraz sportu.
wość marki, mówić, co jest dla nas        jest chociażby z webinarami. To projekt
ważne. Jasno to komunikujemy, cho-        europejski, pozwalający nam docierać
ciażby w  materiałach informacyjnych,     do studentów z całej Europy w jednym
które we wszystkich krajach wyglądają     czasie. Dzięki standardom postrzegani
tak samo. Dzięki temu kandydaci le-       jesteśmy między innymi jako atrakcyjny
piej zapamiętują nasze hasło, kojarzą     i międzynarodowy pracodawca.
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30