Page 24 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 24
Employer branding
lokalnie
i globalnie
O tym, jak tworzyć międzynarodową strategię eb, pisze Karolina Białobrzewska,
CEE Employer Branding & Talent Acquisition Lead, Unilever
24 Niezależnie od tego, czy mówimy o stra- wykorzystać lokalną wiedzę, doświad- wcześniej, gdzie się dublujemy, co mo-
tegii globalnej czy lokalnej, bardzo waż- czenia i najlepsze praktyki. Skupiliśmy żemy zrobić wspólnie i bardziej efek-
ne jest zrozumienie trendów na rynku. się przede wszystkim na studenckim tywnie. Okazało się, że na poziomie
Wiele uwagi poświęciliśmy analizowaniu rynku pracy. Ważne dla nas było to, żeby lokalnym robimy świetne rzeczy, ale
dostępnych badań i raportów EB oraz komunikować się z młodymi talentami możemy zaoszczędzić masę czasu i za-
konfrontacji wyników z uwarunkowa- efektywnie, uwzględniając ich aspiracje, sobów, jeśli zaplanujemy to razem. Ba-
niami na poszczególnych rynkach. To, które w całej Europie są dość podobne zując na danych oraz naszym doświad-
między innymi, pozwoliło nam stworzyć (generacja Y). czeniu, staraliśmy się przewidzieć, które
spójne EVP i w efekcie jednolitą strate- aktywności będą odpowiadały na po-
gię. Pracowaliśmy nad nią w międzyna- Naszą pracę rozpoczęliśmy od spraw- trzeby nie tylko jednego kraju, ale więk-
rodowym zespole, tak aby maksymalnie dzenia, jakie działania podejmowaliśmy szej części Europy.