Page 7 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 7

Budowanie wizerunku atrakcyjne-         Pamiętajmy, że nawet najlepiej
go pracodawcy rozpocznij wewnątrz       skonstruowane ogłoszenie o pracę,
firmy. Pamiętaj, że każdy pracownik     najlepsza zakładka karierowa czy
jest ambasadorem twojej organizacji.    udział w  targach nie zbudują nam
Większość kandydatów jako najbar-       wizerunku pożądanego pracodaw-
dziej wiarygodne źródło wiedzy o  fir-  cy. To nasi pracownicy, zarówno
mie, do której aplikują, wskazuje       obecni, jak i  byli, są naszymi am-
opinie znajomych lub pocztę panto-      basadorami, to oni są najskutecz-
flową. Jednocześnie fora internetowe    niejszym nośnikiem reklamy lub…
i  serwisy związane z  rynkiem pracy    antyreklamy.
są pełne niepochlebnych opinii o pra-
codawcach, w  których często pojawia    Nie wystarczy inwestować w  do-
się sformułowanie: „usunięte przez      bry wizerunek pracodawcy, zadbaj
administratora słowo niecenzuralne”.    więc o  promocję działań EB we-
                                        wnątrz organizacji.
       Pamiętaj, że Twoja               Inicjując działania budujące markę
       firma jest jedyna                pracodawcy, warto zadbać o  to, by
       w swoim rodzaju,                 podzielić się informacją o nich z pra-
       ma zupełnie inne EVP.            cownikami: napisać o  tym w  we-
       Te same aktywności,              wnętrznym newsletterze lub w intra-
       które sprawdzają się             necie, opowiedzieć na spotkaniach.
       u konkurencji (lub               O  naszych działaniach trzeba rów-
       w innych branżach),              nież poinformować dział PR, który
       niekoniecznie będą               na pewno znajdzie sposób, by prze-
       skuteczne w Twoim                kaz employer brandingowy wpleść
       przypadku.                       w bieżące działania promocyjne kie-
                                        rowane do klientów i innych intere-
                                        sariuszy. Pozwoli to nam zachować       7
                                        spójność komunikacji i – być może –
                                        zachęcić inne osoby w  firmie do
                                        wsparcia EB-owych wysiłków.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12