Page 7 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 7
Budowanie wizerunku atrakcyjne- Pamiętajmy, że nawet najlepiej
go pracodawcy rozpocznij wewnątrz skonstruowane ogłoszenie o pracę,
firmy. Pamiętaj, że każdy pracownik najlepsza zakładka karierowa czy
jest ambasadorem twojej organizacji. udział w targach nie zbudują nam
Większość kandydatów jako najbar- wizerunku pożądanego pracodaw-
dziej wiarygodne źródło wiedzy o fir- cy. To nasi pracownicy, zarówno
mie, do której aplikują, wskazuje obecni, jak i byli, są naszymi am-
opinie znajomych lub pocztę panto- basadorami, to oni są najskutecz-
flową. Jednocześnie fora internetowe niejszym nośnikiem reklamy lub…
i serwisy związane z rynkiem pracy antyreklamy.
są pełne niepochlebnych opinii o pra-
codawcach, w których często pojawia Nie wystarczy inwestować w do-
się sformułowanie: „usunięte przez bry wizerunek pracodawcy, zadbaj
administratora słowo niecenzuralne”. więc o promocję działań EB we-
wnątrz organizacji.
Pamiętaj, że Twoja Inicjując działania budujące markę
firma jest jedyna pracodawcy, warto zadbać o to, by
w swoim rodzaju, podzielić się informacją o nich z pra-
ma zupełnie inne EVP. cownikami: napisać o tym w we-
Te same aktywności, wnętrznym newsletterze lub w intra-
które sprawdzają się necie, opowiedzieć na spotkaniach.
u konkurencji (lub O naszych działaniach trzeba rów-
w innych branżach), nież poinformować dział PR, który
niekoniecznie będą na pewno znajdzie sposób, by prze-
skuteczne w Twoim kaz employer brandingowy wpleść
przypadku. w bieżące działania promocyjne kie-
rowane do klientów i innych intere-
sariuszy. Pozwoli to nam zachować 7
spójność komunikacji i – być może –
zachęcić inne osoby w firmie do
wsparcia EB-owych wysiłków.