Page 10 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 10

Najlepszym dowodem są ogłoszenia             Pięć cech dobrego EVP:                       również możliwość zaadaptowania go
    rekrutacyjne, w  których część „Co ofe-       ▪▪Prawdziwość  – EVP musi odzwiercie-       i podkreślenia w działaniach komunika-
    rujemy” to najczęściej zlepek przypad-       dlać rzeczywistość, a  nie ją koloryzować.   cyjnych.
    kowych elementów. A  im więcej ofert         Kandydat musi zastać w firmie to, co obie-   ▪▪Wyróżnialność – formułując EVP, nie
    i  osób publikujących je w  imieniu pra-     caliśmy mu na etapie rekrutacji. Kłam-       możesz ograniczać się do powtarzania
    codawcy, tym więcej rozmaitych pomy-         stwo – również w EB – ma krótkie nogi.       wyświechtanych frazesów. EVP musi
    słów na to, co firma mówi o  sobie. Jak       ▪▪Zwięzłość  – tak jak nie pamiętamy        wyróżniać firmę na rynku i odróżniać ją
    więc tworzyć spójny obraz organizacji        siedmiu cech popularnej pasty do zę-         od konkurencji rekrutacyjnej.
    w umysłach kandydatów?                       bów czy sześciu wartości firmowych,          ▪▪Zapamiętywalność  – co nam po
                                                 tak nie zapamiętamy więcej niż dwóch–        EVP, którego nikt nie zapamięta? War-
           Każda firma jest                      trzech elementów EVP. Najlepsze mar-         tości w firmowym EVP powinny umoż-
           inna i w każdej                       ki są budowane konsekwentnie wokół           liwiać kandydatowi łatwe skojarzenie
           jest „to coś”,                        niewielu wartości.                           przedsiębiorstwa z konkretnymi cecha-
           co odróżnia ją                         ▪▪Adaptowalność – zdefiniowanie EVP         mi lub charakterystyką pracy.
           od innych                             to tylko połowa sukcesu. Ważna jest

                                                 Ekonomiczne                 Przykładowe elementy EVP     Emocjonalne
                                                                                       Funkcjonalne

    Temat EVP wydaje się stosunkowo pro-         Wynagrodzenie podstawowe    Atmosfera pracy              Wizerunek firmy/branży
    sty. Trzeba je zdiagnozować, opisać i  za-
    cząć spójnie komunikować (zarówno            Wynagrodzenie dodatkowe     Możliwości rozwoju (szkolenia, Reputacja/ pozycja rynkowa
    wewnątrz, jak i  na zewnątrz). A  jednak     (premie, udział w zyskach)
    te działania przysparzają pracodawcom                                    atrakcyjne projekty)         produktów
    wiele problemów. Dlaczego tak się dzieje?    Benefity pozapłacowe
    Pewnie dlatego, że popularne „możliwo-                                   Ludzie (jakość zarządzania,  Odpowiedzialność/ praca waż-
    ści rozwoju”, „przyjazna atmosfera pracy”                                relacji i współpracowników)  na społecznie
    i „młody, zgrany zespół” nie spełniają pod-
    stawowych kryteriów dobrego EVP. Jakie                                   Procedury i polityki (jasna  Wartości i etyka
    cechy powinno wobec tego ono mieć?                                       ścieżka kariery i awansu)

                                                                             Miejsce pracy (lokalizacja,  Praca z guru danej branży
                                                                             atrakcyjność biura)

10                                                                           Czas pracy (zachowanie WLB,
                                                                             elastyczność)
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15