Page 9 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 9
CZYLI JAK
EVP, SIĘ WYRÓŻNIĆ
EVP. Tylko trzy litery, a stanowią pod- EVP nie kryje w sobie nic innego niż a nie wynagrodzenie czy świadczenia 9
stawę employer brandingu. Właściwie to, co jako pracodawca oferujemy za- pozapłacowe (bo warunki są przeważ-
dobrane EVP nie tylko definiuje to, jaką trudnionym i kandydatom. A ponieważ nie porównywalne), są dla pracowników
organizacją jesteśmy i co oferujemy we- każda firma ma jakąś ofertę, to każdy głównym motywatorem do aplikowania
wnątrz firmy, ale także skutecznie wy- pracodawca ma EVP. Przecież obecni i zmiany miejsca pracy (lub pozostania
różnia nas w gąszczu ofert i… eliminuje pracownicy z jakiegoś powodu u nas w obecnej firmie). Dlaczego więc komu-
kandydatów, którzy nigdy nie powinni pracują (i pewnie wielu chce to nadal nikacja większości pracodawców na ryn-
do nas trafić! robić), a kandydaci mają powody, by do ku wygląda tak podobnie?
nas aplikować. Z doświadczenia wiem,
EVP, czyli Employer/Employee/Employment że nawet przedsiębiorstwa działające Główną przyczyną takiego stanu rzeczy
Value Proposition. Wprawdzie w literatu- w jednej branży i rywalizujące (wydawa- jest brak odpowiedniej diagnozy EVP i kon-
rze występują wszystkie trzy formy, ale łoby się) o te same osoby, potrafią się sekwentnej komunikacji. W wielu organi-
w Polsce najpowszechniej używane są diametralnie różnić, jeśli chodzi o śro- zacjach nikt nigdy nie pokusił się o rzetelne
dwie pierwsze; skrót nie ma dobrego pol- dowisko pracy i kulturę organizacyjną. spisanie EVP i przygotowanie działań po-
skiego tłumaczenia, dlatego najczęściej W dobie zaciekłej rywalizacji o kandy- zwalających budować markę wokół okre-
korzystamy z oryginalnej wersji. data to właśnie te „miękkie” obszary, ślonego kluczowego przesłania.