Page 8 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 8
Poznaj swoją konkurencję. racji, uznasz, że nie masz ani zasobów,
Pamiętaj, aby regularnie monitorować ani wystarczająco dużego budżetu, żeby
aktywność konkurencji i to, co dzieje się im dorównać. W rzeczywistości każda,
na rynku. Nie staraj się przy tym kopio- nawet najmniejsza, firma może być naj-
wać działań innych. Twoja firma jest jedy- bardziej pożądanym miejscem pracy. Na-
na w swoim rodzaju, ma niepowtarzalne wet jeśli nie będziesz mógł zaoferować
To nasi pracownicy, swojemu zespołowi tak spektakularnej
zarówno obecni, przestrzeni do działania jak inni, możesz
jak i byli, inwestować w szkolenia, zorganizować
są naszymi opiekę dla dzieci lub po prostu wyróż-
ambasadorami nić się przyjazną kulturą organizacyjną,
opartą na otwartości i dialogu.
Poznaj grupę docelową.
Zanim zbudujesz strategię i rozpocz-
EVP. Te same aktywności, które spraw- niesz jakiekolwiek działania promocyj-
dzają się u konkurencji (lub w innych ne, postaraj się jak najlepiej poznać
branżach), niekoniecznie będą skutecz- swoich kandydatów. Doskonałym na-
ne w twoim przypadku. Może się jednak rzędziem jest wywiad zogniskowany.
również zdarzyć, że działania innych cię Wnioski zebrane w trakcie takiego ba-
zainspirują. A może wpadniesz na po- dania sprawią, że będziesz mówił języ-
mysł, by wykorzystać to, co się obecnie kiem kandydata o tych aspektach pra- Tomasz Zawada
dzieje, i w błyskotliwy sposób wejdziesz cy w twojej firmie, które są dla niego Employer Branding Manager, MJCC
Specjalizuje się w prowadzeniu dzia-
w dialog z rynkiem? Kandydaci na pewno naprawdę istotne. Inwestycja w bada- łań PR i EB w branży IT. Doświadcze-
nie zdobywał jako Senior PR Manager
docenią twój refleks i odwagę. nia zawsze zwraca się z nawiązką. Może w nazwa.pl, gdzie odpowiadał za komu-
nikację wewnętrzną i zewnętrzną, a tak-
się okazać, że kosztowne działania, któ- że jako Community Manager w jednym
z portali społecznościowych.
Pamiętaj, że każda organizacja może re prowadziłeś do tej pory, są albo nie-
być najlepszym miejscem pracy, bez doceniane, albo w ogóle niezauważane
względu na branżę oraz wielkość firmy. przez grupę docelową.
Być może, czytając o działaniach promo-
8 cyjnych największych światowych korpo-