Page 8 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 8

Poznaj swoją konkurencję.                 racji, uznasz, że nie masz ani zasobów,

Pamiętaj, aby regularnie monitorować ani wystarczająco dużego budżetu, żeby

aktywność konkurencji i to, co dzieje się im dorównać. W  rzeczywistości każda,

na rynku. Nie staraj się przy tym kopio- nawet najmniejsza, firma może być naj-

wać działań innych. Twoja firma jest jedy- bardziej pożądanym miejscem pracy. Na-

na w swoim rodzaju, ma niepowtarzalne wet jeśli nie będziesz mógł zaoferować

To nasi pracownicy,                       swojemu zespołowi tak spektakularnej
zarówno obecni,                           przestrzeni do działania jak inni, możesz
jak i byli,                               inwestować w  szkolenia, zorganizować
są naszymi                                opiekę dla dzieci lub po prostu wyróż-
ambasadorami                              nić się przyjazną kulturą organizacyjną,
                                          opartą na otwartości i dialogu.

                                          Poznaj grupę docelową.

                                          Zanim zbudujesz strategię i  rozpocz-

EVP. Te same aktywności, które spraw- niesz jakiekolwiek działania promocyj-

dzają się u konkurencji (lub w  innych ne, postaraj się jak najlepiej poznać

branżach), niekoniecznie będą skutecz- swoich kandydatów. Doskonałym na-

ne w twoim przypadku. Może się jednak rzędziem jest wywiad zogniskowany.

również zdarzyć, że działania innych cię Wnioski zebrane w  trakcie takiego ba-

zainspirują. A  może wpadniesz na po- dania sprawią, że będziesz mówił języ-

mysł, by wykorzystać to, co się obecnie kiem kandydata o tych aspektach pra-         Tomasz Zawada

dzieje, i w błyskotliwy sposób wejdziesz cy w  twojej firmie, które są dla niego     Employer Branding Manager, MJCC
                                                                                     Specjalizuje się w  prowadzeniu dzia-
w dialog z rynkiem? Kandydaci na pewno naprawdę istotne. Inwestycja w  bada-         łań PR i  EB w  branży IT. Doświadcze-
                                                                                     nie zdobywał jako Senior PR Manager
docenią twój refleks i odwagę.            nia zawsze zwraca się z nawiązką. Może     w nazwa.pl, gdzie odpowiadał za komu-
                                                                                     nikację wewnętrzną i zewnętrzną, a tak-
                                          się okazać, że kosztowne działania, któ-   że jako Community Manager w jednym
                                                                                     z portali społecznościowych.
Pamiętaj, że każda organizacja może re prowadziłeś do tej pory, są albo nie-

być najlepszym miejscem pracy, bez doceniane, albo w ogóle niezauważane

względu na branżę oraz wielkość firmy. przez grupę docelową.

Być może, czytając o działaniach promo-

8 cyjnych największych światowych korpo-
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13