Page 11 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 11
Jakie wartości powinny się składać na certyfikacji). To w nich powinniśmy szu- ADRIAN JUCHIMIUK 11
EVP, aby ułatwić nam zatrzymanie obec- kać najmocniejszych stron organizacji,
nych pracowników i przyciągnięcie tych najlepiej ocenionych obszarów. Nie- Employer Branding
pożądanych? Na tak postawione pytanie mniej, badania ilościowe raczej nie dostar- Director & Partner, MJCC
nie ma jednej odpowiedzi. Co więcej, po- czą nam wszystkich potrzebnych infor- Ma ponad 10-letnie doświadczenie w bu-
prawnych rozwiązań jest tyle, ile orga- macji. Przykładowo, jeśli dowiemy się, dowaniu marek pracodawców. Koordy-
nizacji na rynku. Każda firma jest inna że naszą mocną stroną są możliwości nował konkurs „Grasz o staż” w PwC, pra-
i w każdej jest „to coś”, co odróżnia ją od rozwoju, to zyskamy tylko kierunek po- cował również przy Programie Najlepsi
pozostałych. Coś, co przyciąga kandyda- szukiwań, bo kluczowe jest to, co „możli- Pracodawcy w Aon Hewitt. Współzałoży-
tów do jednej organizacji, niekoniecznie wości rozwoju” oznaczają w naszej orga- ciel MJCC. Odpowiada za projekty strate-
przyciągnie ich do innej (nawet bezpo- nizacji i dla naszych ludzi. Tu z pomocą giczne, pracował przy wielu kampaniach
średnio konkurencyjnej). EVP to swoista przychodzą badania jakościowe (np. komunikacyjnych dla firm z różnych branż.
wypadkowa tego, jacy jesteśmy, co ofe- wywiady indywidualne czy grupy foku- Wierzy, że każda firma może znaleźć uni-
rujemy, czego oczekują kandydaci, i tego, sowe z pracownikami), które pozwolą kalne wartości, dzięki którym może przy-
co oferuje konkurencja rekrutacyjna. nam w pełni zrozumieć, jakie konkretne ciągać odpowiednich kandydatów.
elementy oferty stanowią o naszej prze-
Jeśli chcemy zdefiniować unikalne EVP, wadze na rynku pracy.
bardzo dobrym punktem wyjścia będą
różnego rodzaju badania ilościowe, któ- Na koniec silne strony należy skonfron-
re przeważnie prowadzi się w organi- tować z oczekiwaniami preferowanych
zacjach (badania satysfakcji, zaangażo- kandydatów i tym, co oferuje konku-
wania, badania prowadzone przy okazji rencja. Dopiero zderzając te dwie per-
spektywy – wewnętrzną i zewnętrzną –
Dopiero zderzając te dwie możemy świadomie podjąć decyzję,
perspektywy – wewnętrzną które elementy powinny wejść w skład
i zewnętrzną – możemy naszego EVP. Takiego, które zawładnie
świadomie podjąć decyzję, umysłami kandydatów i pozwoli nam
które elementy powinny przyciągać, a następnie zatrzymywać
wejść w skład naszego EVP najodpowiedniejszych ludzi. Warto dą-
żyć do tego celu, bo właśnie dobre EVP
stanowi o sile marki pracodawcy.