Page 11 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 11

Jakie wartości powinny się składać na        certyfikacji). To w nich powinniśmy szu-     ADRIAN JUCHIMIUK                           11
EVP, aby ułatwić nam zatrzymanie obec-       kać najmocniejszych stron organizacji,
nych pracowników i  przyciągnięcie tych      najlepiej ocenionych obszarów. Nie-          Employer Branding
pożądanych? Na tak postawione pytanie        mniej, badania ilościowe raczej nie dostar-  Director & Partner, MJCC
nie ma jednej odpowiedzi. Co więcej, po-     czą nam wszystkich potrzebnych infor-        Ma ponad 10-letnie doświadczenie w bu-
prawnych rozwiązań jest tyle, ile orga-      macji. Przykładowo, jeśli dowiemy się,       dowaniu marek pracodawców. Koordy-
nizacji na rynku. Każda firma jest inna      że naszą mocną stroną są możliwości          nował konkurs „Grasz o staż” w PwC, pra-
i w każdej jest „to coś”, co odróżnia ją od  rozwoju, to zyskamy tylko kierunek po-       cował również przy Programie Najlepsi
pozostałych. Coś, co przyciąga kandyda-      szukiwań, bo kluczowe jest to, co „możli-    Pracodawcy w  Aon Hewitt. Współzałoży-
tów do jednej organizacji, niekoniecznie     wości rozwoju” oznaczają w naszej orga-      ciel MJCC. Odpowiada za projekty strate-
przyciągnie ich do innej (nawet bezpo-       nizacji i dla naszych ludzi. Tu z pomocą     giczne, pracował przy wielu kampaniach
średnio konkurencyjnej). EVP to swoista      przychodzą badania jakościowe (np.           komunikacyjnych dla firm z różnych branż.
wypadkowa tego, jacy jesteśmy, co ofe-       wywiady indywidualne czy grupy foku-         Wierzy, że każda firma może znaleźć uni-
rujemy, czego oczekują kandydaci, i tego,    sowe z  pracownikami), które pozwolą         kalne wartości, dzięki którym może przy-
co oferuje konkurencja rekrutacyjna.         nam w pełni zrozumieć, jakie konkretne       ciągać odpowiednich kandydatów.
                                             elementy oferty stanowią o naszej prze-
Jeśli chcemy zdefiniować unikalne EVP,       wadze na rynku pracy.
bardzo dobrym punktem wyjścia będą
różnego rodzaju badania ilościowe, któ-      Na koniec silne strony należy skonfron-
re przeważnie prowadzi się w  organi-        tować z  oczekiwaniami preferowanych
zacjach (badania satysfakcji, zaangażo-      kandydatów i  tym, co oferuje konku-
wania, badania prowadzone przy okazji        rencja. Dopiero zderzając te dwie per-
                                             spektywy  – wewnętrzną i  zewnętrzną  –
          Dopiero zderzając te dwie          możemy świadomie podjąć decyzję,
          perspektywy – wewnętrzną           które elementy powinny wejść w  skład
          i zewnętrzną – możemy              naszego EVP. Takiego, które zawładnie
          świadomie podjąć decyzję,          umysłami kandydatów i  pozwoli nam
          które elementy powinny             przyciągać, a  następnie zatrzymywać
          wejść w skład naszego EVP          najodpowiedniejszych ludzi. Warto dą-
                                             żyć do tego celu, bo właśnie dobre EVP
                                             stanowi o sile marki pracodawcy.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16