Page 20 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 20
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



Planowanie skutecznej



kampanii komunikacyjnej


skierowanej do studentów





ADRIAN JUCHIMIUK
Employer Branding Director & Partner, MJCC


Wprawdzie święta Bożego Narodzenia za pasem i nikomu nie
w głowie planowanie tego, co będzie się działo na wiosnę
2014 r. (przecież to dopiero za 2–3 miesiące…), ale gdy
tylko opadnie kurz po świąteczno-noworocznej zawierusze,
trzeba… ostro ruszyć do pracy, bo od tego, jak zaplanujemy
kampanię i przygotujemy się do niej, zależy, czy przyniesie
ona pożądane efekty!
Pracując jako konsultant, niejednokrotnie miałem do czynie-
nia z sytuacją, w której potencjalni klienci zgłaszali się np.
w połowie lutego, chcąc rozpocząć działania na początku
marca. W ciągu dwóch tygodni oczekiwali stworzenia nowej
strony internetowej, kompletu materiałów, a także rezer-
wacji najlepszych powierzchni w mediach, na outdoorze
i podczas targów pracy. Jednak w tak krótkim terminie nie
da się tego zrobić, a przeprowadzenie skutecznej kampanii zrekrutować kilku kandydatów o bardzo wąskiej specjalizacji) bywają na job boardach, nie udzielają się w mediach spo-
(bez względu na grupę docelową, do której jest ona skiero- albo wiesza outdoor w miejscu, gdzie nikt z potencjalnych łecznościowych o proflu biznesowym. Nie ma więc innego
wana), integrującej różne kanały, wymaga czasu. kandydatów się nie pojawia. sposobu, niż dotarcie do nich przez te kanały, z których
Z moich obserwacji wynika, że jednym z największych pro- Takich kardynalnych błędów można w prosty sposób unik- korzystają. Czasy, gdy employer branding ograniczał się
blemów, z jakimi zmagają się rodzimi rekruterzy, jest umiejęt- nąć. Wystarczy bardzo dobrze się przygotować. Od czego do mediów stricte rekrutacyjnych, już dawno minęły. Bez
ność doboru działań odpowiadających nie tylko potrzebom zacząć, aby nasza kampania odniosła sukces? wiedzy o tym, gdzie bywa, co czyta i czym się zajmuje twoja
rekrutacyjnym, ale i możliwościom (w tym fnansowym) grupa docelowa, nie da się opracować dobrej kampanii.
oraz (co najgorsze) oczekiwaniom grupy docelowej. Mimo Grupa docelowa Musisz wiedzieć, czy twoi kandydaci bywają na targach
że o organizacjach kompletnie rozmijających się ze swoim 1 To, że znasz profl swojego kandydata, stanowi tylko pracy, czytają prasę studencką czy też nie – jeśli nie, to
targetem zaczynają już krążyć EB-owe legendy, w dalszym połowę sukcesu. Żeby skutecznie dotrzeć do swojego (!!!) trzeba szukać ich gdzie indziej.
ciągu zdarzają się sytuacje, gdy frma bierze udział nie kandydata, musisz również poznać jego preferencje w za-
w tych targach, co trzeba, kupuje powierzchnię w medium, kresie komunikacji (w tym rekrutacyjnej). Dlaczego: „w tym Zasięg kampanii
w którym nigdy nie powinna się znaleźć, „strzela z armaty rekrutacyjnej”, a nie po prostu: „komunikacji rekrutacyjnej”? 2 Niejednokrotnie słyszałem w rozmowach z rekrutera-
do mrówki” (czyli prowadzi bardzo szeroką kampanię, chcąc Bardzo wielu kandydatów jest biernych na rynku pracy. Nie mi, że „im szersza kampania, tym lepsza, bo więcej osób »

# 20
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25