Page 31 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 31
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
» w niego młodzież. Musielibyśmy mieć odrębną lakiernię, Czy to kosztowna sprawa? Czy przyjmują Państwo też bardziej doświadczone osoby
w której uczniowie mogliby ćwiczyć. Musimy zapewnić młodzieży odpowiednią odzież, wypo- do tych zawodów, w których mają Państwo klasy patro-
sażyć stanowiska pracy, wysłać opiekunów na szkolenie nackie?
Czyli klasy patronackie nie sprawdzają się w każdym pedagogiczne, a czasami nawet częściowo wyłączyć ich Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na nowych pracowników, to
zawodzie? z codziennych zadań. Obsługa administracyjna, prawna w chwili obecnej uczniowie i absolwenci klas patronac-
Nie w każdym, ale można sobie z tym poradzić. Prowadzimy i kadrowa też wymaga zaangażowania, ale myślimy o tym kich nie zaspokajają go w pełni. Od 2007 r. zatrudniliśmy
obecnie rozmowy z różnymi szkołami, które mają warsztaty w kategorii długoterminowych korzyści. w Solarisie 18 absolwentów klas patronackich i około 400 osób
lakiernicze i mogłyby uruchomić naukę w klasach Dużym kosztem są inwestycje w warsztaty edukacyjne, które z ogólnej rekrutacji. Ważne jest jednak dla nas to, że wzię-
o takim proflu. frma musi wybudować, gdy nie może włączyć młodzieży liśmy sprawy w swoje ręce i pokazujemy, że szkoły za-
Chciałabym też podkreślić, że wkrótce umożliwimy naszej w proces produkcyjny. Taką sytuację mamy w Środzie Wiel- wodowe mogą odzyskać dawną świetność. Wierzymy, że
młodzieży zdawanie egzaminów Polsko-Niemieckiej Izby kopolskiej, gdzie musimy zbudować osobną spawalnię ze młodzież znów będzie zainteresowana wyborem zawodów
Przemysłowo-Handlowej. Jest trochę różnic programowych, stanowiskami do nauki. Wynagrodzenie, które otrzymuje technicznych, bo jest na nie ogromne zapotrzebowanie.
dlatego będziemy musieli poszerzyć program szkolenia młodzież, jest częściowo refundowane – określają to prze- Cieszę się, że jest taka otwarta dyskusja na ten temat. Dzięki
o dodatkowe treści, ale warto, bo to da naszym uczniom pisy prawa. Pracodawca otrzymuje również z gminy zwrot niej samorządy, szkoły i biznes widzą, że edukacja nie może
kwalifkacje do pracy na rynkach europejskich. Myślimy kosztów kształcenia, jeśli młodzież zakończy szkołę pozy- być oderwana od lokalnego rynku pracy. Jesteśmy frmą
o tym, żeby w przyszłości zatrudniać naszych absolwentów tywnie zdanym egzaminem zawodowym – jest to kwota odpowiedzialną społecznie, dlatego dokładamy wszelkich
w zagranicznych spółkach Solarisa. ok. 8 tys. zł za osobę. starań, by budować świadomość kształcenia zawodowe-
go. Liczymy, że nasze działania w dłuższej perspektywie
Czy konkurencja odpowiedziała na Państwa działania? będą skutkowały wzrostem zainteresowania kształceniem
W Wielkopolsce coraz więcej frm zatrudnia pracowników Myślimy o tym, żeby w przyszłości zawodowym w profesjach tak bardzo poszukiwanych przez
młodocianych i realizuje praktyczną naukę zawodu. Gdy pracodawców.
zaczynaliśmy nasz projekt, takich frm istniało kilka i nie zatrudniać naszych absolwentów
było skąd czerpać praktycznej wiedzy na ten temat. Dziś w zagranicznych spółkach Solarisa. Rozmawiała Anna Tomczyk
chętnie dzielimy się naszymi doświadczeniami i przekazu-
jemy zdobytą wiedzę tym, którzy dopiero rozpoczynają
kształcenie uczniów.
Co Pani im radzi?
Zakład musi wykazać dużą inicjatywę, wyartykułować swoje
potrzeby i samodzielnie znaleźć odpowiednią szkołę. My-
ślę, że atmosfera do takich działań jest już na tyle dobra,
że szkoły chętnie podejmują dialog. W połowie listopada Krystyna Woźniak
kuratorium oświaty zorganizowało na terenie Solarisa konfe- – członek zarządu i dyrektor personalny Solaris
rencję poświęconą szkolnictwu zawodowemu i zaprosiło do Bus & Coach S.A. Uzyskała tytuł mgr. inż. ekonomisty
nas dyrektorów szkół z Wielkopolski. Byliśmy uczestnikami rolnictwa na Akademii Rolniczej w Poznaniu (obecnie:
bardzo intensywnej wymiany poglądów i doświadczeń. Pla- Uniwersytet Przyrodniczy). Pracowała jako nauczyciel-
cówki edukacyjne zauważają dużą potrzebę stałej współpra- ka przedmiotów ekonomicznych w szkole zawodowej
cy z biznesem. Warto skontaktować się też z samorządem i technikum, prowadziła także własną działalność
lokalnym. Gminy są bardzo mocno zorientowane na pomoc w zakresie handlu. Z frmą związana od 1996 r.
i chętnie wspierają budowanie dobrej współpracy szkoły Obecnie zarządza kilkudziesięcioosobowym
i przedsiębiorstwa. W realizacji programu bardzo pomogło zespołem specjalistów w zakresie HR, BHP,
nam też Starostwo Powiatowe w Poznaniu. Na kształcenie pozyskiwania funduszy unijnych oraz utrzymania
młodych osób trzeba poświęcić swój czas i fundusze, ale ruchu. Często odwiedza wystawy psów rasowych,
to inwestycja w rozwój i przyszłość frmy. kibicując własnym pupilom rasy sznaucer.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 31
» w niego młodzież. Musielibyśmy mieć odrębną lakiernię, Czy to kosztowna sprawa? Czy przyjmują Państwo też bardziej doświadczone osoby
w której uczniowie mogliby ćwiczyć. Musimy zapewnić młodzieży odpowiednią odzież, wypo- do tych zawodów, w których mają Państwo klasy patro-
sażyć stanowiska pracy, wysłać opiekunów na szkolenie nackie?
Czyli klasy patronackie nie sprawdzają się w każdym pedagogiczne, a czasami nawet częściowo wyłączyć ich Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na nowych pracowników, to
zawodzie? z codziennych zadań. Obsługa administracyjna, prawna w chwili obecnej uczniowie i absolwenci klas patronac-
Nie w każdym, ale można sobie z tym poradzić. Prowadzimy i kadrowa też wymaga zaangażowania, ale myślimy o tym kich nie zaspokajają go w pełni. Od 2007 r. zatrudniliśmy
obecnie rozmowy z różnymi szkołami, które mają warsztaty w kategorii długoterminowych korzyści. w Solarisie 18 absolwentów klas patronackich i około 400 osób
lakiernicze i mogłyby uruchomić naukę w klasach Dużym kosztem są inwestycje w warsztaty edukacyjne, które z ogólnej rekrutacji. Ważne jest jednak dla nas to, że wzię-
o takim proflu. frma musi wybudować, gdy nie może włączyć młodzieży liśmy sprawy w swoje ręce i pokazujemy, że szkoły za-
Chciałabym też podkreślić, że wkrótce umożliwimy naszej w proces produkcyjny. Taką sytuację mamy w Środzie Wiel- wodowe mogą odzyskać dawną świetność. Wierzymy, że
młodzieży zdawanie egzaminów Polsko-Niemieckiej Izby kopolskiej, gdzie musimy zbudować osobną spawalnię ze młodzież znów będzie zainteresowana wyborem zawodów
Przemysłowo-Handlowej. Jest trochę różnic programowych, stanowiskami do nauki. Wynagrodzenie, które otrzymuje technicznych, bo jest na nie ogromne zapotrzebowanie.
dlatego będziemy musieli poszerzyć program szkolenia młodzież, jest częściowo refundowane – określają to prze- Cieszę się, że jest taka otwarta dyskusja na ten temat. Dzięki
o dodatkowe treści, ale warto, bo to da naszym uczniom pisy prawa. Pracodawca otrzymuje również z gminy zwrot niej samorządy, szkoły i biznes widzą, że edukacja nie może
kwalifkacje do pracy na rynkach europejskich. Myślimy kosztów kształcenia, jeśli młodzież zakończy szkołę pozy- być oderwana od lokalnego rynku pracy. Jesteśmy frmą
o tym, żeby w przyszłości zatrudniać naszych absolwentów tywnie zdanym egzaminem zawodowym – jest to kwota odpowiedzialną społecznie, dlatego dokładamy wszelkich
w zagranicznych spółkach Solarisa. ok. 8 tys. zł za osobę. starań, by budować świadomość kształcenia zawodowe-
go. Liczymy, że nasze działania w dłuższej perspektywie
Czy konkurencja odpowiedziała na Państwa działania? będą skutkowały wzrostem zainteresowania kształceniem
W Wielkopolsce coraz więcej frm zatrudnia pracowników Myślimy o tym, żeby w przyszłości zawodowym w profesjach tak bardzo poszukiwanych przez
młodocianych i realizuje praktyczną naukę zawodu. Gdy pracodawców.
zaczynaliśmy nasz projekt, takich frm istniało kilka i nie zatrudniać naszych absolwentów
było skąd czerpać praktycznej wiedzy na ten temat. Dziś w zagranicznych spółkach Solarisa. Rozmawiała Anna Tomczyk
chętnie dzielimy się naszymi doświadczeniami i przekazu-
jemy zdobytą wiedzę tym, którzy dopiero rozpoczynają
kształcenie uczniów.
Co Pani im radzi?
Zakład musi wykazać dużą inicjatywę, wyartykułować swoje
potrzeby i samodzielnie znaleźć odpowiednią szkołę. My-
ślę, że atmosfera do takich działań jest już na tyle dobra,
że szkoły chętnie podejmują dialog. W połowie listopada Krystyna Woźniak
kuratorium oświaty zorganizowało na terenie Solarisa konfe- – członek zarządu i dyrektor personalny Solaris
rencję poświęconą szkolnictwu zawodowemu i zaprosiło do Bus & Coach S.A. Uzyskała tytuł mgr. inż. ekonomisty
nas dyrektorów szkół z Wielkopolski. Byliśmy uczestnikami rolnictwa na Akademii Rolniczej w Poznaniu (obecnie:
bardzo intensywnej wymiany poglądów i doświadczeń. Pla- Uniwersytet Przyrodniczy). Pracowała jako nauczyciel-
cówki edukacyjne zauważają dużą potrzebę stałej współpra- ka przedmiotów ekonomicznych w szkole zawodowej
cy z biznesem. Warto skontaktować się też z samorządem i technikum, prowadziła także własną działalność
lokalnym. Gminy są bardzo mocno zorientowane na pomoc w zakresie handlu. Z frmą związana od 1996 r.
i chętnie wspierają budowanie dobrej współpracy szkoły Obecnie zarządza kilkudziesięcioosobowym
i przedsiębiorstwa. W realizacji programu bardzo pomogło zespołem specjalistów w zakresie HR, BHP,
nam też Starostwo Powiatowe w Poznaniu. Na kształcenie pozyskiwania funduszy unijnych oraz utrzymania
młodych osób trzeba poświęcić swój czas i fundusze, ale ruchu. Często odwiedza wystawy psów rasowych,
to inwestycja w rozwój i przyszłość frmy. kibicując własnym pupilom rasy sznaucer.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 31