Page 29 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 29
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



» i możliwości rozwoju. Najczęściej jednak takie plany nie były Poza tym od kilku lat na początku września zapraszamy Natomiast warunkiem niezbędnym jest dla nas pozytywna
wiązane z wykształceniem zawodowym. Dopiero rozmo- do naszej fabryki młodzież pierwszego rocznika klasy pa- ocena ze sprawowania. Wymagamy też dobrej opinii wy-
wy i pełna, rzetelna informacja na temat procesu nauki, tronackiej na uroczystą inaugurację roku szkolnego. Go- chowawcy z gimnazjum. Drugi element to rozmowa kwa-
a później możliwości pracy, upewniały rodziców i nauczycieli, spodarzem takiego spotkania są: Solaris, starosta powiatu lifkacyjna, która odbywa się w towarzystwie rodzica. Dla
że wybór szkoły zawodowej to inwestycja w przyszłość. poznańskiego oraz dyrekcja szkoły, a obecne także lokalne większości uczniów jest to pierwsza taka rozmowa w życiu,
I to dużo lepsza niż liceum ogólnokształcące, szczególnie władze, ale to młodzież odgrywa główną rolę. Osobom, a przy nim czują się pewniej. Niejednokrotnie również rodzi-
dla osób, które nie planują dalszej nauki na studiach. Poza które rozpoczynają praktykę, wręczamy umowy o pracę com zależy, aby w takim spotkaniu uczestniczyć. Z naszej
tym zachęcamy naszych absolwentów, aby po uzyskaniu w celu przygotowania zawodowego, natomiast młodzieży, strony są obecni przedstawiciel działu personalnego oraz
wykształcenia zawodowego kontynuowali naukę i zdobyli która została z nami po trzeciej klasie, przekazujemy umowy opiekun praktyk. Podczas rekrutacji staramy się sprawdzić,
wykształcenie średnie. Po ukończeniu liceum nie mieliby o pracę. Inaugurację relacjonują lokalne media, a wspólne czy młodzież ma predyspozycje do wykonywania zadań
zawodu, a tym samym ich szanse na zatrudnienie w naszej pamiątkowe zdjęcie pojawia się w ogólnopolskiej prasie. technicznych, czy lubi majsterkować w domu – pytamy,
frmie byłyby dużo mniejsze. Taka oprawa nadaje klasom patronackim ogromną rangę. czy samodzielnie naprawia np. rower. Ważne jest dla nas,
Obecnie kilkoro dzieci pracowników Solarisa uczęszcza do Młodzież może pochwalić się rodzinie, że jest w gazecie, by kandydaci interesowali się tym, co robią i czego będą
klas patronackich, co stanowi najlepszą rekomendację na- a w świat płynie przekaz, że warto pójść do szkoły zawo- się uczyć. Czujemy się współodpowiedzialni za ich wybór
szego programu. dowej i nauczyć się konkretnego fachu. i zależy nam przede wszystkim na świadomej decyzji. Wy-
bierają zawód, który będą wykonywać w przyszłości, więc
Po pierwszym naborze w 2007 r. udało się zrekrutować Jak wybrać właściwe osoby, jeśli nie miały wcześniej
sześć osób. Co Państwo zmienili w komunikacji i w samym żadnego doświadczenia? Czym się Państwo kierują?
projekcie, żeby był on bardziej skuteczny? Nie mamy dużych oczekiwań co do świadectwa szkolne- Inaugurację roku szkolnego w naszej
Faktycznie, w pierwszym roku nie zgłosiło się do nas dużo go, zdajemy sobie sprawę, że oceny nie będą najwyższe. fabryce relacjonują media, a w świat
osób, ale po trzech latach praktyki zatrudniliśmy wszystkich płynie przekaz, że warto pójść do
i obie strony są z tej współpracy bardzo zadowolone. Teraz
rekomendacje naszych pierwszych uczniów są bardzo waż- szkoły zawodowej i nauczyć się
nym elementem w procesie pozyskiwania nowych. Wiemy konkretnego fachu.
o tym, bo podczas rozmowy rekrutacyjnej pytamy: „Dlacze-
go się do nas zgłosiłeś?” (mówię: zgłosiłeś, bo dziewcząt
jeszcze nie mamy), i kandydaci najczęściej odpowiadają:
„Kolega mi polecał” albo „Brat już u was pracuje”. To bardzo
cenne, bo widzimy, że system działa.
Obecnie staramy się dotrzeć z komunikatem głównie do
młodzieży, która jest bliższa decyzji o technicznym zawodzie,
a nie do wszystkich uczniów gimnazjum. Wybrane osoby
zapraszamy do fabryki – pokazujemy proces produkcji, opo-
wiadamy o frmie i o tym, jak można zgłaszać się do naszej
klasy patronackiej. Bierzemy również udział w szkolnych
dniach otwartych, podczas których prezentujemy swoją
ofertę edukacyjną.

Nagłaśniają Państwo swoją inicjatywę w lokalnych me-
diach?
Reklamujemy się w lokalnej prasie i telewizji. Chcemy do-
trzeć do jak największej grupy odbiorców z informacją, że
współpracujemy ze szkołą zawodową, a nasza oferta praktyk
skierowana jest do osób poniżej 18. roku życia. »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34