Page 21 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 21
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



W targach na początku brali udział Jak udało Wam się zdobyć taką popularność? Czy pro- Nie obawiacie się, że niektóre frmy traktują różnorod-
głównie geje i lesbijki. Teraz mujecie targi w niestandardowy sposób? ność jako modny temat i tak naprawdę nie dbają o nią
w swoich organizacjach?
Paradujemy i tańczymy w maskach jednorożców podczas
przychodzą także osoby, które innych targów pracy, np. ostatnio na Connecticum. Mamy Firmy, które chcą przyjechać na Sticks & Stones, muszą
po prostu są otwarte i oczekują, też profle na Facebooku i Twitterze. W pierwszym portalu nas przekonać, że faktycznie promują różnorodność. Mogą
że praca to będzie coś więcej niż wrzucamy posty 3–4 razy w tygodniu, drugiego nie wy- to zrobić na kilka sposobów, np. wysyłając oświadczenie
prezesa frmy – jeżeli CEO znajdzie na to czas, to znak, że
korzystujemy tak często. Wysyłamy też plakaty i ulotki na
codzienna rutyna. uniwersytety w całych Niemczech, a od tego roku – także temat jest dla niego ważny – lub wypowiedź geja, lesbijki,
na uczelnie w innych europejskich krajach. osoby biseksualnej lub transseksualnej zatrudnionej w danej
organizacji o tym, czy są zintegrowani z innymi członkami
» To, jaką ktoś ma orientację seksualną, nie ma wpływu Czy trudno było zachęcić do udziału w targach znane zespołu.
na to, jakim jest pracownikiem. Uważasz, że trzeba ten frmy, np. konsultingowe?
fakt podkreślać? Kiedyś korporacje faktycznie miały dość dobrze zdefnio- Czym jeszcze Sticks & Stones różnią się od typowych
Aby ktoś dobrze się czuł w miejscu zatrudnienia, powinien waną kulturę organizacyjną i obowiązywały w nich jasne targów pracy?
być sobą. Miła atmosfera sprzyja temu, żeby zadania były reguły. Ale to się zmienia. Pracodawcy są coraz bardziej Zazwyczaj targi pracy są nudne, a ludzie czują się pod-
wykonywane na wysokim poziomie. Ponadto w pracy czę- otwarci na różnorodność, a nawet szukają ludzi, którzy są czas nich onieśmieleni. Obowiązują pewne reguły ubioru
sto zawieramy nowe znajomości. Wyobraź sobie, że jest inni i myślą niestandardowo. Pamiętam, jak rok temu pe- i zachowania, które trudno zmienić. U nas panuje większa
impreza frmowa, na którą wszyscy przychodzą z osobami wien mocno wytatuowany mężczyzna podszedł do stoiska swoboda. Ludzie czują się wolni, są bardziej sobą. Do-
towarzyszącymi, a gej zastanawia się, czy może pojawić frmy konsultingowej i… dostał pracę. Nie został oceniony brze widać to na przykładzie geeków, którzy mają swój »
się ze swoim partnerem, jak to zostanie odebrane. Lepiej, po wyglądzie.
żeby nie miał takiego dylematu i czuł się akceptowany
przez otoczenie.

Jak zmieniły się targi w ciągu pięciu lat?
Na początku brali w nich udział głównie geje i lesbijki. Te-
raz przychodzą także osoby, które po prostu są otwarte
i oczekują, że praca to będzie coś więcej niż codzienna
rutyna i zarabianie pieniędzy. Chcą się w niej dobrze bawić.
Na Sticks & Stones pojawiają się pozytywnie nastawieni
ludzie i chcemy, żeby znaleźli pracę, w której będą czuli
się szczęśliwi. W ubiegłym roku targi odwiedziło niemal
2500 osób. Teraz spodziewamy się aż 3500 – wskazuje na
to liczba zgłoszeń. Natomiast, jeśli chodzi o pracodawców,
to rok temu było ich 52, a w czerwcu zaprezentuje się ok.
70. Będziemy też gościć kilka start-upów. W ramach Uni-
corn Pitch będziemy wybierać 10 obiecujących frm, które
dostaną szansę zaprezentowania się przed inwestorami
i Aniołami Biznesu.
Ponadto w tym roku po raz pierwszy na Sticks & Stones
zbierze się Unicorn in Tech – grupa ludzi zainteresowanych
pracą w obszarze technologii. Podczas 90-minutowej sesji
będą mieli okazję do networkingu. Swoją obecność zapo-
wiedzieli m.in. przedstawiciele Google. Będziemy gościć tę
inicjatywę, ale ona rozwija się niezależnie od nas. Film promujący targi pracy STICKS & STONES w Berlinie

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26