Page 23 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 23
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Fot.: z arch. UBS stanowiska oraz zapytać o szczegóły dotyczące programu
Fot.: z arch. UBS poleceń czy wewnętrznej rekrutacji.
Targom towarzyszył konkurs, który stanowił dodatkową
» skupieni na swoich obowiązkach, nie zawsze przecież wie- Celami inicjatywy było: uświadomienie motywację do wzięcia w nich udziału. Zespół komunikacji
dzą, czym dokładnie zajmują się ich koleżanki i koledzy. pracownikom, że możliwy jest rozwój oceniał przygotowanie merytoryczne działów, organizację
Drugim, równie istotnym celem projektu było zwiększenie w obrębie różnych departamentów, i wygląd stoisk oraz terminowość. Punkty przyznawali tak-
efektywności systemu poleceń. Wyszliśmy z założenia, że dokładne wyjaśnienie, co robi się że pracownicy – każdy z nich dysponował określoną pulą
aby osoby pracujące w UBS mogły promować firmę na w poszczególnych działach oraz cukierków, którymi nagradzał działy, od których najwięcej
zewnątrz, muszą doskonale znać specyfikę funkcjonowania zwiększenie efektywności systemu się dowiedział. Uzyskana suma punktów wskazywała, które
każdego z departamentów. poleceń. stoisko najlepiej przygotowało się do targów.
Poprosiliśmy poszczególne działy o przygotowanie stoisk Na tle wszystkich wystawców zdecydowanie wyróżniały
i jak najlepsze zaprezentowanie tego, co robią. Określiliśmy targach pojawiła się na ekranach znajdujących się w biurze, się stoiska zorganizowane przez osoby, które miały do-
budżet i czas na stworzenie koncepcji identyfikacji. Zespoły na naszej wewnętrznej platformie społecznościowej oraz świadczenie w reprezentowaniu firmy na zewnętrznych tar-
mogły także liczyć na wsparcie merytoryczne. Jednak za- na wewnętrznej stronie karierowej. gach. Pracownicy UBS zawsze licznie i chętnie angażują się
danie stworzenia koncepcji stoisk i ich wykonanie należało Działy prezentowały profile i fotografie swoich pracowni- w promocję organizacji na uczelniach, i to zaprocentowało.
wyłącznie do przedstawicieli konkretnych działów. Targi ków. Niektóre wspierały akcję informacyjną słodyczami, Wewnętrzne targi pracy miały wymierne efekty: dwukrotnie
odbyły się w godzinach pracy, tak żeby każdy pracownik inne stawiały na oryginalne gadżety, np. zespół Process wzrosła liczba osób, które polecały firmę swoim znajomym.
mógł swobodnie porozmawiać z kolegami z innych zespo- Excellence przygotował breloczki przypominające Yellow Belt Zwiększyła się też wiedza pracowników na temat funkcjono-
łów. Wydarzenie miało miejsce w dwóch biurach firmy UBS znany z metodologii Six Sigma. Na kreatywność pozytywnie wania innych działów, co przełożyło się na bardziej trafne
– w Business Parku w Zabierzowie oraz w Green Office wpłynął element wewnętrznej rywalizacji. Swoje stoisko rekomendacje. Ponadto wydarzenie było znakomitą okazją
w Krakowie. przygotowali również rekruterzy; można się było na nim do integracji pracowników.
Wydarzenie, w które zostały zaangażowane wszystkie dowiedzieć, jak wygląda proces rekrutacji na poszczególne
departamenty, poprzedziła tygodniowa kampania promo- Anna Molenda
cyjna, mająca na celu dotarcie z informacją o targach do
wszystkich zainteresowanych. Wiadomość o zbliżających się – Employer Branding Expert.
W firmie UBS od siedmiu lat,
karierę rozpoczynała w dziale
HR. Przez ponad trzy lata związana z obszarem
szkoleń i rozwoju, współtworzyła strategię tego
działu. Dodatkowo w zakres jej obowiązków
wchodziły działania związane z budowaniem
wizerunku pracodawcy i wsparciem zespołu
rekrutacji. Od czerwca 2012 r. zatrudniona w zespole
Communications, Branding & CSR, zajmuje się
komunikacją i employer brandingiem.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 23
Fot.: z arch. UBS stanowiska oraz zapytać o szczegóły dotyczące programu
Fot.: z arch. UBS poleceń czy wewnętrznej rekrutacji.
Targom towarzyszył konkurs, który stanowił dodatkową
» skupieni na swoich obowiązkach, nie zawsze przecież wie- Celami inicjatywy było: uświadomienie motywację do wzięcia w nich udziału. Zespół komunikacji
dzą, czym dokładnie zajmują się ich koleżanki i koledzy. pracownikom, że możliwy jest rozwój oceniał przygotowanie merytoryczne działów, organizację
Drugim, równie istotnym celem projektu było zwiększenie w obrębie różnych departamentów, i wygląd stoisk oraz terminowość. Punkty przyznawali tak-
efektywności systemu poleceń. Wyszliśmy z założenia, że dokładne wyjaśnienie, co robi się że pracownicy – każdy z nich dysponował określoną pulą
aby osoby pracujące w UBS mogły promować firmę na w poszczególnych działach oraz cukierków, którymi nagradzał działy, od których najwięcej
zewnątrz, muszą doskonale znać specyfikę funkcjonowania zwiększenie efektywności systemu się dowiedział. Uzyskana suma punktów wskazywała, które
każdego z departamentów. poleceń. stoisko najlepiej przygotowało się do targów.
Poprosiliśmy poszczególne działy o przygotowanie stoisk Na tle wszystkich wystawców zdecydowanie wyróżniały
i jak najlepsze zaprezentowanie tego, co robią. Określiliśmy targach pojawiła się na ekranach znajdujących się w biurze, się stoiska zorganizowane przez osoby, które miały do-
budżet i czas na stworzenie koncepcji identyfikacji. Zespoły na naszej wewnętrznej platformie społecznościowej oraz świadczenie w reprezentowaniu firmy na zewnętrznych tar-
mogły także liczyć na wsparcie merytoryczne. Jednak za- na wewnętrznej stronie karierowej. gach. Pracownicy UBS zawsze licznie i chętnie angażują się
danie stworzenia koncepcji stoisk i ich wykonanie należało Działy prezentowały profile i fotografie swoich pracowni- w promocję organizacji na uczelniach, i to zaprocentowało.
wyłącznie do przedstawicieli konkretnych działów. Targi ków. Niektóre wspierały akcję informacyjną słodyczami, Wewnętrzne targi pracy miały wymierne efekty: dwukrotnie
odbyły się w godzinach pracy, tak żeby każdy pracownik inne stawiały na oryginalne gadżety, np. zespół Process wzrosła liczba osób, które polecały firmę swoim znajomym.
mógł swobodnie porozmawiać z kolegami z innych zespo- Excellence przygotował breloczki przypominające Yellow Belt Zwiększyła się też wiedza pracowników na temat funkcjono-
łów. Wydarzenie miało miejsce w dwóch biurach firmy UBS znany z metodologii Six Sigma. Na kreatywność pozytywnie wania innych działów, co przełożyło się na bardziej trafne
– w Business Parku w Zabierzowie oraz w Green Office wpłynął element wewnętrznej rywalizacji. Swoje stoisko rekomendacje. Ponadto wydarzenie było znakomitą okazją
w Krakowie. przygotowali również rekruterzy; można się było na nim do integracji pracowników.
Wydarzenie, w które zostały zaangażowane wszystkie dowiedzieć, jak wygląda proces rekrutacji na poszczególne
departamenty, poprzedziła tygodniowa kampania promo- Anna Molenda
cyjna, mająca na celu dotarcie z informacją o targach do
wszystkich zainteresowanych. Wiadomość o zbliżających się – Employer Branding Expert.
W firmie UBS od siedmiu lat,
karierę rozpoczynała w dziale
HR. Przez ponad trzy lata związana z obszarem
szkoleń i rozwoju, współtworzyła strategię tego
działu. Dodatkowo w zakres jej obowiązków
wchodziły działania związane z budowaniem
wizerunku pracodawcy i wsparciem zespołu
rekrutacji. Od czerwca 2012 r. zatrudniona w zespole
Communications, Branding & CSR, zajmuje się
komunikacją i employer brandingiem.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 23