Page 19 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 19
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

Fot.: z arch. State Street Bank centuje. Teraz poziom satysfakcji po zakończeniu stażu jest
bliski 100%, ale nie zawsze tak było. Po pierwszej edycji
» Jesteście otwarci na studentów z pierwszych roczników? Jesteśmy otwarci na osoby już po I roku wskaźnik zadowolenia kształtował się na poziomie 70%.
Jak najbardziej. W zeszłym roku dwie osoby, które po I roku studiów. Nasz program wdrożeniowy Dla uczestników programu ważne jest to, że dostarczamy
odbyły praktyki, od razu zostały naszymi pracownikami na oraz szkolenia zapewniają potrzebną konkretną wiedzę oraz mamy bogatą ofertę szkoleń, np.
pół etatu. Wiem, że wielu pracodawców kieruje swoje pro- wiedzę merytoryczną. Od kandydatów z Excela, ale też z zakresu umiejętności miękkich (zarządza-
gramy do osób z IV i V roku studiów. Jednak jeżeli widzimy oczekujemy więc chęci do nauki nie czasem, stresem, współpraca w grupie, od konfliktu do
w kimś potencjał i podczas rekrutacji okazało się, że ma i rozwoju. kooperacji). Uczestnicy podkreślają, że wykonują te same
wysoko rozwinięte zdolności analityczne, to nie widzimy obowiązki, co stali pracownicy.
przeszkód, żeby dać takiej osobie szansę – nasz program zadbać o budowanie pozytywnych doświadczeń wszystkich Nie bez znaczenia jest też marka firmy – State Street Bank
wdrożeniowy oraz szkolenia zapewniają potrzebną wiedzę uczestników – od przejrzystego procesu rekrutacji po ostatni jest rozpoznawalnym i prestiżowym pracodawcą w Kra-
merytoryczną. Od kandydatów oczekujemy więc chęci do dzień programu. Należy też dobrze zaplanować promocję, kowie, a studenci chcą zdobywać szlify w renomowanej
nauki i rozwoju. żeby dotrzeć z informacją do odpowiednich kandydatów. firmie. Ponadto ponad połowa stażystów otrzymuje pro-
Co poradziłabyś firmom, które dopiero myślą o wprowa- Otrzymujecie wiele aplikacji na staż. Jak myślisz, dla- pozycję stałej pracy. Ostatnim elementem układanki jest
dzeniu programu stażowego? czego? odpowiednia promocja programu – poprzez targi pracy, koła
Aby program stażowy był w pełni efektywny i satysfakcjo- State Street Bank wpisuje się w wizję atrakcyjnego praco- naukowe, biura karier czy inne nasze działania na uczel-
nujący, zarówno dla pracodawcy, jak i dla studentów czy dawcy dla pokolenia Millenialsów – daje duże możliwości roz- niach, takie jak Akademia State Street. Dużą rolę odgrywa
absolwentów, musi spełniać kilka warunków. Po pierwsze, woju kariery i szybkiego awansu, ale też jest odpowiedzialny także marketing szeptany. Stażyści, którzy wysoko oceniają
musi mieć cel odpowiadający na konkretne potrzeby. Po społecznie i ma szeroką ofertę wolontariatu, z której mogą nasz program, dzielą się doświadczeniami z koleżankami
drugie – opracowany program i strukturę. Po trzecie, po- skorzystać także stażyści. Poza tym, tak jak wspomniałam, i kolegami na uczelniach, więc zyskujemy naturalnych am-
winien wnieść wkład w rozwój zawodowy studenta. Po dostosowaliśmy program do potrzeb studentów i to pro- basadorów marki.
czwarte, musi być atrakcyjny z punktu widzenia uczestnika,
warto zatem zapewnić dodatkowe atrakcje. Po piąte, należy Rozmawiały Edyta Sander i Anna Tomczyk

Magdalena
Mardosz

– koordynator komunikacji
zewnętrznej i marketingu
w State Street Bank.
Z firmą związana od stycznia 2013 r. Odpowiada za
budowanie świadomości marki oraz kształtowanie
pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział
w wydarzeniach, reklamę, PR oraz obecność
w mediach społecznościowych. Uwielbia muzykę
klasyczną, także we współczesnym wydaniu. Gra na
czterech instrumentach.

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 1(8)/2015 # 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24