Page 18 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 18
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» Jakie są założenia waszego programu? Ważne jest to, że traktujemy stażystów jak pełnoprawnych Traktujemy stażystów jak
Przede wszystkim chcemy umożliwić studentom poznanie pracowników. Mogą więc korzystać z oferty szkoleniowej pełnoprawnych pracowników. Mogą
specyfiki pracy w międzynarodowej organizacji finansowej dostępnej dla naszej kadry. Zachęcamy ich też, żeby włą- więc korzystać z oferty szkoleniowej
i zdobycie doświadczenia w takich działach, jak: Fund Ac- czali się w dodatkowe aktywności pracowników – np. spor- dostępnej dla naszej kadry. Zachęcamy
counting, Hedge Fund Accounting, Securities Valuation, towe. To jest doskonały sposób na to, żeby zintegrowali ich też, żeby włączali się w dodatkowe
Financial Reporting i Financial Derivatives. Praktykanci czy się z firmą. aktywności pracowników – np.
stażyści na początku wskazują dział, do którego chcieliby Jak rekrutujecie opiekunów praktyk? W jaki sposób ich sportowe. To jest doskonały sposób
dołączyć i w większości przypadków uczestniczą w pracach szkolicie? na to, żeby zintegrowali się z firmą.
wybranego departamentu. Pracują w danym dziale przez Rekomendują ich menedżerowie działów. Zazwyczaj są to
całe trzy miesiące. Przenoszenie ich pomiędzy grupami osoby z dużym doświadczeniem. Kultura pracy w naszej Jak zmienił się wasz program praktyk/staży w porówna-
biznesowymi nie miałoby sensu, bo to minimalny okres firmie jest taka, że pracownicy chętnie pomagają młodszym. niu z pierwszą edycją?
potrzebny do wdrożenia się i zrozumienia procesów. Po Przygotowaliśmy specjalny Buddy Program, który między Na zakończenie programu prosimy uczestników o wypeł-
zakończeniu programu wybranym stażystom oferujemy dłu- innymi zawiera przewodnik dla osób, które chcą być bud- nienie ankiet. Informację zwrotną zbieramy też na bieżąco
goterminowe zatrudnienie oraz dalsze możliwości rozwoju. dym. Program ma swoją stronę na naszym wewnętrznym od menedżerów i członków zespołów.
Rzucamy studentów na głęboką wodę, choć oczywiście intranecie, gdzie grupa opiekunów wymienia się doświad- Wsłuchujemy się w komentarze studentów i staramy się
korzystają z naszej oferty szkoleniowej i mają opiekę tzw. czeniami i doradza sobie nawzajem. Oczywiście, jeżeli ktoś dostosować program do ich oczekiwań. Na tej podstawie
buddy’ego. Dodatkowo organizujemy dla nich spotkania już sprawdził się w takiej roli, chętnie kontynuujemy z nim wprowadziliśmy cykliczne spotkania z menedżerami dzia-
z menedżerami poszczególnych działów, żeby mogli zo- współpracę. Mamy także takich opiekunów, którzy sami jako łów w nieformalnej atmosferze. Początkowo te spotkania
baczyć, jaka jest rola wszystkich departamentów, i poznać studenci wzięli udział w praktykach, więc znają program odbywały się poprzez wideokonferencje dla wszystkich
zachodzące pomiędzy nimi interakcje. To pozwala im zyskać z perspektywy uczestnika. stażystów w trzech biurach, ale później postawiliśmy na
szersze spojrzenie. bezpośredni kontakt, organizujemy więc mniejsze spotkania
Lunch & Learn w każdej z lokalizacji. Uczestnik może podejść
i zadać nurtujące go pytanie.
Inny przykład dostosowania się do potrzeb studentów to
ruchoma data rozpoczęcia praktyk, w zależności od tego,
kiedy kończy się sesja – nie musi to być 1 lipca, a np. 7. Co
roku konsultujemy to z zaprzyjaźnionymi kołami naukowymi.
Ponadto on-boarding stażystów początkowo odbywał się
wraz z wprowadzaniem nowych pracowników. Ostatecznie
postanowiliśmy rozdzielić te grupy, by zagwarantować jak
najlepszy program wdrożeniowy z uwzględnieniem wszyst-
kich potrzeb stażystów.

Fot.: z arch. State Street Bank Ilu studentów zostaje w waszej firmie po stażach?
Obecnie pracuje z nami 80% dotychczasowych stażystów.
Jednak nie wszyscy zostali bezpośrednio po stażu. Zdarza się
tak, że osoby wracają do nas np. po pół roku, kiedy rozkład
zajęć pozwala im na pogodzenie pracy ze studiami. Zachę-
camy praktykantów, żeby polubili naszą stronę na Face­
booku i w dzięki temu jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 1(8)/2015 # 18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23