Page 20 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 20
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U… Fot.: z arch. Goyello
Programiści pod kluczem
Czy tylko duże firmy stać na employer branding? Czy działania EB muszą
być reakcją na problemy rekrutacyjne? Czasem pomysł i chęci wystarczą, by
wywołać pozytywny efekt i zamieszać nawet w branży IT, w której ostatnio tak
dużo się dzieje. Firma Goyello – Agile Software Solutions House, która zatrudnia
80 pracowników w trzech biurach zlokalizowanych w Holandii i w Polsce,
niedawno zorganizowała nietypowe wydarzenie – Goyello Escape Rooms. Skąd
wziął się pomysł i z jakim spotkał się zainteresowaniem, opowiada Katarzyna
Szemro, dyrektor marketingu.
W jakim celu zorganizowali państwo Goyello Escape znakomita, że wspominaliśmy ją jeszcze przez wiele dni. W wydarzeniu wzięły udział 32 osoby – głównie studenci
Rooms? Mimo że pobyt w zamkniętym pokoju trwał tylko godzinę, i absolwenci trójmiejskich kierunków informatycznych. Po-
Powody były dwa. Po pierwsze, chcieliśmy pokazać osobom to w tym czasie mogliśmy się nawzajem jeszcze lepiej po- dzieliliśmy ich na osiem zespołów, które po kolei wchodziły
spoza Goyello, jak innowacyjnie można przedstawić firmę znać i na nowo doświadczyć, jak ważna jest współpraca do pokoju. Każda grupa miała 45 minut na rozwiązanie
IT. Targi pracy, prelekcje, szkolenia, staże – to wszystko oraz dobra zabawa. zagadek i wydostanie się.
już było i dalej jest potrzebne, ale niezbyt oryginalne. My Zastanawialiśmy się, jak świętować ósme urodziny Goyello. Jakie kanały komunikacji stosowali państwo, aby wy-
do wielu projektów podchodzimy innowacyjnie, o ile tylko Pomysł z Escape Rooms został rzucony przez moją koleżankę promować akcję?
mamy taką okazję. mimochodem, trochę w formie żartu, ale od razu mi się Akcja była skierowana zarówno do studentów, jak i do
Po drugie, chcieliśmy w ten sposób pokazać ludziom, którzy spodobał i zaczęłam myśleć, jak moglibyśmy zaadaptować osób już pracujących w branży IT. Postawiliśmy na trzy
już pracują w IT lub się do tego przymierzają, jakie kompe- go do naszych potrzeb. Ostatecznie nie wykorzystaliśmy kanały komunikacji. Ponieważ liczba miejsc była bardzo
tencje są najważniejsze w firmie technologicznej, odnoszącej go z okazji urodzin, ale po sesji burzy mózgów nasz zespół ograniczona, najważniejsze było dla nas, aby trafnie dobrać
międzynarodowe sukcesy. Współpraca w zespole, dobra zdecydował, że idea świetnie się sprawdzi jako oryginalna uczestników. Woleliśmy otrzymać mniej zgłoszeń wpisu-
komunikacja, trafna analiza danych, spostrzegawczość, ela- forma budowy wizerunku Goyello. jących się w założenia wydarzenia, niż być zmuszonymi
styczna organizacja pracy, zarządzanie czasem, łączenie Jak dokładnie przebiegało wydarzenie? do odrzucania setek aplikacji.
poważnych wyzwań z dobrą atmosferą – te umiejętności są Do dyspozycji dostaliśmy jeden z Escape Rooms w FunA renie Podstawą było stworzenie strony dedykowanej Goyello
na co dzień wykorzystywane w Goyello. Były też przydatne w Gdańsku. Zmieniliśmy go w opuszczone stanowisko pracy Escape Room, która umożliwiała zgłoszenie się na wy-
podczas realizacji wyzwania, jakie stanowiło wydostanie się programisty. Uczestnicy zabawy mieli dokończyć zadanie darzenie. Kiedy była gotowa, przyszła pora na mailing
z zamkniętego pomieszczenia. rozpoczęte przez fikcyjnych programistów mierzących się do naszej dość rozbudowanej bazy osób interesujących
Skąd ten nietuzinkowy pomysł? z atakiem hakerów. W tym celu musieli znaleźć wszystkie się w przeszłości Goyello. Nie mogło też zabraknąć Face-
Zainspirowało nas integracyjne wyjście naszego zespołu wskazówki i dopisać do końca kod umożliwiający odparcie booka, który jest dla nas ważnym kanałem komunikacji
do Escape Rooms w FunArenie. Impreza okazała się tak inwazji. z kandydatami. Informacje o naszym unikalnym wydarzeniu »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 20
Programiści pod kluczem
Czy tylko duże firmy stać na employer branding? Czy działania EB muszą
być reakcją na problemy rekrutacyjne? Czasem pomysł i chęci wystarczą, by
wywołać pozytywny efekt i zamieszać nawet w branży IT, w której ostatnio tak
dużo się dzieje. Firma Goyello – Agile Software Solutions House, która zatrudnia
80 pracowników w trzech biurach zlokalizowanych w Holandii i w Polsce,
niedawno zorganizowała nietypowe wydarzenie – Goyello Escape Rooms. Skąd
wziął się pomysł i z jakim spotkał się zainteresowaniem, opowiada Katarzyna
Szemro, dyrektor marketingu.
W jakim celu zorganizowali państwo Goyello Escape znakomita, że wspominaliśmy ją jeszcze przez wiele dni. W wydarzeniu wzięły udział 32 osoby – głównie studenci
Rooms? Mimo że pobyt w zamkniętym pokoju trwał tylko godzinę, i absolwenci trójmiejskich kierunków informatycznych. Po-
Powody były dwa. Po pierwsze, chcieliśmy pokazać osobom to w tym czasie mogliśmy się nawzajem jeszcze lepiej po- dzieliliśmy ich na osiem zespołów, które po kolei wchodziły
spoza Goyello, jak innowacyjnie można przedstawić firmę znać i na nowo doświadczyć, jak ważna jest współpraca do pokoju. Każda grupa miała 45 minut na rozwiązanie
IT. Targi pracy, prelekcje, szkolenia, staże – to wszystko oraz dobra zabawa. zagadek i wydostanie się.
już było i dalej jest potrzebne, ale niezbyt oryginalne. My Zastanawialiśmy się, jak świętować ósme urodziny Goyello. Jakie kanały komunikacji stosowali państwo, aby wy-
do wielu projektów podchodzimy innowacyjnie, o ile tylko Pomysł z Escape Rooms został rzucony przez moją koleżankę promować akcję?
mamy taką okazję. mimochodem, trochę w formie żartu, ale od razu mi się Akcja była skierowana zarówno do studentów, jak i do
Po drugie, chcieliśmy w ten sposób pokazać ludziom, którzy spodobał i zaczęłam myśleć, jak moglibyśmy zaadaptować osób już pracujących w branży IT. Postawiliśmy na trzy
już pracują w IT lub się do tego przymierzają, jakie kompe- go do naszych potrzeb. Ostatecznie nie wykorzystaliśmy kanały komunikacji. Ponieważ liczba miejsc była bardzo
tencje są najważniejsze w firmie technologicznej, odnoszącej go z okazji urodzin, ale po sesji burzy mózgów nasz zespół ograniczona, najważniejsze było dla nas, aby trafnie dobrać
międzynarodowe sukcesy. Współpraca w zespole, dobra zdecydował, że idea świetnie się sprawdzi jako oryginalna uczestników. Woleliśmy otrzymać mniej zgłoszeń wpisu-
komunikacja, trafna analiza danych, spostrzegawczość, ela- forma budowy wizerunku Goyello. jących się w założenia wydarzenia, niż być zmuszonymi
styczna organizacja pracy, zarządzanie czasem, łączenie Jak dokładnie przebiegało wydarzenie? do odrzucania setek aplikacji.
poważnych wyzwań z dobrą atmosferą – te umiejętności są Do dyspozycji dostaliśmy jeden z Escape Rooms w FunA renie Podstawą było stworzenie strony dedykowanej Goyello
na co dzień wykorzystywane w Goyello. Były też przydatne w Gdańsku. Zmieniliśmy go w opuszczone stanowisko pracy Escape Room, która umożliwiała zgłoszenie się na wy-
podczas realizacji wyzwania, jakie stanowiło wydostanie się programisty. Uczestnicy zabawy mieli dokończyć zadanie darzenie. Kiedy była gotowa, przyszła pora na mailing
z zamkniętego pomieszczenia. rozpoczęte przez fikcyjnych programistów mierzących się do naszej dość rozbudowanej bazy osób interesujących
Skąd ten nietuzinkowy pomysł? z atakiem hakerów. W tym celu musieli znaleźć wszystkie się w przeszłości Goyello. Nie mogło też zabraknąć Face-
Zainspirowało nas integracyjne wyjście naszego zespołu wskazówki i dopisać do końca kod umożliwiający odparcie booka, który jest dla nas ważnym kanałem komunikacji
do Escape Rooms w FunArenie. Impreza okazała się tak inwazji. z kandydatami. Informacje o naszym unikalnym wydarzeniu »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 20