Page 26 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 26
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» że ktoś jest juniorem czy seniorem. Później oprowadziliśmy Jesteście otwarci na zatrudnianie studentów? Współpracujecie z partnerem, który ma swoje placówki
zebranych po biurze, a każdy z zespołów opowiedział, czym Tak, co roku przyjmujemy trzy osoby na staż. Kandydaci w Sydney i San Francisco. Czy wasi pracownicy mają
się zajmuje na co dzień. Tego dnia mieliśmy akurat gości muszą już mieć bazową wiedzę i determinację, żeby ją po- możliwość wyjechania do tych lokalizacji?
z Sydney, którzy ze swojej perspektywy opowiedzieli, jak szerzać. Dla nas wiek nie jest kryterium, istotniejsze jest to, Tak, jak najbardziej. W ubiegłym roku wyjechało 38 na 60
wygląda współpraca z nami. Następnie postaraliśmy się co ktoś sobą reprezentuje. pracowników. To oczywiste, że ludzie, którzy pracują ze
zweryfikować krążące o nas mity. Później był czas na py- W jaki sposób tworzycie przyjazne środowisko pracy? sobą online, muszą mieć możliwość poznania się osobiście.
tania oraz quiz wiedzy o firmie. Nagrodziliśmy 10 osób, Dbamy o przejrzystość w komunikacji. Co trzy miesiące Zapraszamy też kolegów i koleżanki z zagranicy do Gdańska.
wręczając im plecaki na laptopy. Po wydarzeniu nadszedł organizujemy spotkania, podczas których informujemy cały Podróżujemy nie tylko do Sydney czy San Francisco. Każdy
czas na networking. zespół, co wydarzyło się w ciągu ostatniego kwartału, np. z nas ma budżet w wysokości 5000 zł rocznie na rozwój
jakie zyski osiągnęliśmy, na jakim jesteśmy etapie realizacji do indywidualnego wykorzystania. Bardzo często opłacamy
A w jaki sposób na co dzień promujecie firmę oraz ogło- założonych celów i co wydarzy się w najbliższej przyszło- z tych środków wyjazdy na zagraniczne konferencje – bilety
szenia o pracy? ści. Co piątek rano wszyscy spotykamy się także na tzw. wstępu, transport i zakwaterowanie.
Korzystamy z portali ogłoszeniowych – Pracuj.pl i GazetaPra- piątkach z CEO. Jak dbacie o komfort pracy w waszym biurze?
ca.pl – i, co ciekawe, skuteczniejszy jest ten drugi. Pewnie To czas nie tylko na pyszne pączki i kawę, ale również na Przede wszystkim inwestujemy w narzędzia pracy, takie jak
dlatego, że u nas średnie doświadczenie pracowników to przedyskutowanie bieżących spraw z danego tygodnia i oka- krzesła Aeron (podobno najbardziej pożądany przez progra-
6–8 lat, a starsi programiści wciąż pamiętają najpopular- zja, żeby spotkać się w ogólnofirmowym gronie. Ponadto mistów mebel na całym świecie) czy ruchome, podnoszone
niejszą kiedyś stronę z ofertami pracy. Jesteśmy też na raz na kwartał wraz z naszym partnerem uczestniczymy biurka umożliwiające pracę na stojąco. Każdy z pracowników
LinkedInie i No Fluff Jobs, korzystaliśmy ze Stack Overflow w 24-godzinnych hackathonach, podczas których możemy może także zakupić sobie myszkę czy klawiaturę dostoso-
i stron dedykowanych danej profesji oraz z pomocy lokalnych zrealizować swój dowolny pomysł. Autorzy najciekawszych waną do indywidualnych potrzeb. Ma na to budżet 300 zł.
grup programistów na Facebooku i LinkedInie. Ponadto projektów otrzymują nagrody, ale najważniejsze jest to, że Oczywiście dbamy nie tylko o wygodę – nasza kuchnia jest
aktywnie współpracujemy z  lokalnymi społecznościami większość idei wprowadzamy do produktów, nad którymi zawsze pełna produktów spożywczych, które są zakupione
skupiającymi programistów i testerów. Sponsorujemy ich na co dzień pracujemy. Nasi ludzie to uwielbiają. Na bie- na podstawie listy życzeń tworzonej przez pracowników.
wydarzenia, wspieramy merytorycznie, ale też przeprowa- żąco mogą również przeznaczać 20% czasu na realizację Co piątek w porze lunchu organizujemy także spotkania,
dzamy różnego rodzaju konkursy. Co roku bierzemy także własnych projektów. Każdy pracownik może też przyznać podczas których chętni prezentują interesujące ich tematy.
udział w konferencjach, takich jak InfoShare, Devoxx Poland innemu tzw. kudosa, czyli nagrodę za szczególną według Poruszają zarówno kwestie techniczne, jaki i nietechniczne,
(dawny 33Degree), Confitura, pokazujemy się na targach niego postawę w pracy, np. jeśli ktoś z zespołu pomoże np. typowe błędy popełniane w języku angielskim, dieta
pracy czy wykładach na politechnikach. Prowadzimy też innej osobie rozwiązać problem, mimo że nie było to w jego paleo czy wykorzystywanie inteligencji płci w pracy.
działania CSR-owe, ucząc programowania licealistów. Jest zakresie obowiązków. Obecnie kudosem jest bon zakupowy
tego naprawdę sporo, ale ciągle mamy wrażenie, że nie o wartości 70 zł do jednego ze sklepów internetowych. Rozmawiała Anna Tomczyk
wykorzystujemy całego pakietu możliwości. Trzymamy się
zasady, że prezentujemy się w sposób merytoryczny, kwestie Anna Brzezińska
marketingowe schodzą na dalszy plan. Udostępniamy też
nasze biuro na potrzeby różnych inicjatyw, często dostar- – swoją przygodę z HR rozpoczęła ponad 10 lat temu. Zajmowała się różnymi
czamy gościom pizzę, przekąski i napoje. Ostatnio odbyło aspektami tej dziedziny – począwszy od rekrutacji, po sprzedaż usług HR, co uważa
się u nas wydarzenie pod nazwą Hackergarten. za najcenniejsze doświadczenie. Od kilku lat jej ścieżka zawodowa jest związana
Prowadzicie fanpage na Facebooku? z employer brandingiem. Ania odpowiadała za działania EB w trzech odmiennych
Tak. Mamy nieco ponad 700 fanów, więc liczba nie jest pod wieloma aspektami organizacjach. Twierdzi, że to nie wysokość budżetu, ale
imponująca, za to są to reprezentanci grupy, na której nam kreatywność, ciężka praca, konsekwencja i cierpliwość są kluczowe w działaniach
zależy. Działamy zespołowo, a w prowadzenie strony włą- EB. Niezwykle istotne jest też zaangażowanie współpracowników, którzy wierzą
czają się wszyscy nasi pracownicy. Konsultuję z nimi posty w efekty takich działań. Bez ich udziału nawet najbardziej innowacyjny pomysł
techniczne, pytam, o czym warto napisać. Jeżeli coś im może okazać się całkowitą klapą.
się spodoba, to prawdopodobnie przypadnie też do gustu
ludziom, do których chcemy dotrzeć.

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 1(8)/2015 # 26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31