Page 25 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 25
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
» dwugodzinny test z kodowania rozwiązywany pod okiem BHP. Co ciekawe, odwiedzili nas nie tylko ludzie z Trójmiasta, że chcemy zweryfikować mity, jakie krążą o naszej firmie.
naszego developera. Po tym następuje bardziej „miękka” ale też z Torunia czy Bydgoszczy. Niektórzy byli zdziwieni, że mówimy o tym wprost. Po-
rozmowa z jednym z założycieli firmy, aczkolwiek mogą się Liczby są imponujące. W jaki sposób promowaliście wy- nadto namierzyliśmy restauracje, w których pojawiają się
tutaj także pojawić pytania techniczne. Na końcu kandydat darzenie? programiści podczas przerwy na lunch, i tam powiesiliśmy
odbywa zdalną rozmowę z partnerem firmy w Australii, czyli Poprzez media społecznościowe, a także biorąc udział plakaty o wydarzeniu.
firmą Atlassian. w spotkaniach, na których bywają specjaliści, których chcie- Jak wyglądała agenda spotkania?
Czy osoby, które nie przeszły procesu, mogą zaaplikować liśmy zaprosić, np. JUG w Gdańsku i w Toruniu, Gdansk Na początku przedstawiliśmy historię firmy oraz poinformo-
ponownie? meet.js, TrójQA czy Tech.3Camp. Tam, przy okazji wystąpień, waliśmy, na jakie stanowiska obecnie rekrutujemy. Opowia-
Tak. Na każdym z etapów, począwszy od rozmowy tech- wspominaliśmy o naszym Dniu Otwartym. Podkreślaliśmy, daliśmy, jakich umiejętności wymagamy i co dla nas znaczy, »
nicznej, zawsze udzielamy informacji zwrotnej. Wymieniamy
mocne strony kandydata, ale często także dajemy wska- 1 3
zówki, jakie obszary należy poprawić, udoskonalić. Kandydat
może do nas ponownie zaaplikować po upływie minimum
pół roku, przy czym musi wykazać, co zrobił, żeby podnieść
swoje kwalifikacje. Mamy już przypadki osób, które dołączyły
do Spartez za drugim podejściem.
Co mówią odrzuceni kandydaci? 2 4
Mówi się o nas różnie. W zdecydowanej większości kandy-
daci są zadowoleni i dziękują za szczery feedback, z którym
bardzo często się zgadzają. Są jednak też tacy, który twier-
dzą, że zadajemy dziwne pytania, „niszczymy” kandydatów
podczas rekrutacji, że oferujemy niższe wynagrodzenie od
tego, na jakie ktoś zasługuje, że nie lubimy zatrudniać ko-
biet, nie przywiązujemy wagi do umiejętności miękkich itd.
A wy, aby zmierzyć się z tymi mitami krążącymi w trój- Wszystkie fot.: z arch. Spartez
miejskim środowisku IT, zorganizowaliście Dzień Otwarty.
Tak, to było jedno z założeń. Chcieliśmy, żeby podczas 1 Jeden z zespołów biorących udział w ShipIt30 3 Szkolenie z Angular and Backbone with Marionette
Dnia Otwartego kandydaci lepiej nas poznali, chwilę z nami (5–6 marca 2015), czyli 30. edycji Hacathonu zorganizowane samodzielnie przez pracowników z wyko-
pobyli i przekonali się, że nie jesteśmy tacy straszni, a także organizowanego w Spartez wspólnie z Atlassian. rzystaniem indywidualnego budżetu szkoleniowego.
osobiście zweryfikowali krążące mity. Podeszliśmy do na- 2 Spartez na konferencji Devoxx Poland (33Degree) 4 Przerwa na pizzę podczas spotkania Hackergarten
szego wizerunku z przymrużeniem oka. Wydarzenie zorga- i kawa serwowana przez profesjonalnego baristę zorganizowanego w siedzibie Spartez wspólnie z JUG
nizowaliśmy w piątek, 13 marca, a na stronie internetowej w ramach stoiska sponsorskiego. Trójmiasto oraz portalem No Fluff Jobs.
zamieściliśmy grafikę nawiązującą do horroru „Piątek, trzy-
nastego”. Nazwa witryny była dość łatwa do zapamiętania:
friday13.spartez.com.
Zaintrygowaliście kandydatów. Do biura przyszło blisko
90 osób.
Tydzień przed Dniem Otwartym mieliśmy na liście zareje-
strowanych 169 osób. Musieliśmy zamknąć przyjmowanie
zgłoszeń ze względu na ograniczoną przestrzeń i przepisy
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 25
» dwugodzinny test z kodowania rozwiązywany pod okiem BHP. Co ciekawe, odwiedzili nas nie tylko ludzie z Trójmiasta, że chcemy zweryfikować mity, jakie krążą o naszej firmie.
naszego developera. Po tym następuje bardziej „miękka” ale też z Torunia czy Bydgoszczy. Niektórzy byli zdziwieni, że mówimy o tym wprost. Po-
rozmowa z jednym z założycieli firmy, aczkolwiek mogą się Liczby są imponujące. W jaki sposób promowaliście wy- nadto namierzyliśmy restauracje, w których pojawiają się
tutaj także pojawić pytania techniczne. Na końcu kandydat darzenie? programiści podczas przerwy na lunch, i tam powiesiliśmy
odbywa zdalną rozmowę z partnerem firmy w Australii, czyli Poprzez media społecznościowe, a także biorąc udział plakaty o wydarzeniu.
firmą Atlassian. w spotkaniach, na których bywają specjaliści, których chcie- Jak wyglądała agenda spotkania?
Czy osoby, które nie przeszły procesu, mogą zaaplikować liśmy zaprosić, np. JUG w Gdańsku i w Toruniu, Gdansk Na początku przedstawiliśmy historię firmy oraz poinformo-
ponownie? meet.js, TrójQA czy Tech.3Camp. Tam, przy okazji wystąpień, waliśmy, na jakie stanowiska obecnie rekrutujemy. Opowia-
Tak. Na każdym z etapów, począwszy od rozmowy tech- wspominaliśmy o naszym Dniu Otwartym. Podkreślaliśmy, daliśmy, jakich umiejętności wymagamy i co dla nas znaczy, »
nicznej, zawsze udzielamy informacji zwrotnej. Wymieniamy
mocne strony kandydata, ale często także dajemy wska- 1 3
zówki, jakie obszary należy poprawić, udoskonalić. Kandydat
może do nas ponownie zaaplikować po upływie minimum
pół roku, przy czym musi wykazać, co zrobił, żeby podnieść
swoje kwalifikacje. Mamy już przypadki osób, które dołączyły
do Spartez za drugim podejściem.
Co mówią odrzuceni kandydaci? 2 4
Mówi się o nas różnie. W zdecydowanej większości kandy-
daci są zadowoleni i dziękują za szczery feedback, z którym
bardzo często się zgadzają. Są jednak też tacy, który twier-
dzą, że zadajemy dziwne pytania, „niszczymy” kandydatów
podczas rekrutacji, że oferujemy niższe wynagrodzenie od
tego, na jakie ktoś zasługuje, że nie lubimy zatrudniać ko-
biet, nie przywiązujemy wagi do umiejętności miękkich itd.
A wy, aby zmierzyć się z tymi mitami krążącymi w trój- Wszystkie fot.: z arch. Spartez
miejskim środowisku IT, zorganizowaliście Dzień Otwarty.
Tak, to było jedno z założeń. Chcieliśmy, żeby podczas 1 Jeden z zespołów biorących udział w ShipIt30 3 Szkolenie z Angular and Backbone with Marionette
Dnia Otwartego kandydaci lepiej nas poznali, chwilę z nami (5–6 marca 2015), czyli 30. edycji Hacathonu zorganizowane samodzielnie przez pracowników z wyko-
pobyli i przekonali się, że nie jesteśmy tacy straszni, a także organizowanego w Spartez wspólnie z Atlassian. rzystaniem indywidualnego budżetu szkoleniowego.
osobiście zweryfikowali krążące mity. Podeszliśmy do na- 2 Spartez na konferencji Devoxx Poland (33Degree) 4 Przerwa na pizzę podczas spotkania Hackergarten
szego wizerunku z przymrużeniem oka. Wydarzenie zorga- i kawa serwowana przez profesjonalnego baristę zorganizowanego w siedzibie Spartez wspólnie z JUG
nizowaliśmy w piątek, 13 marca, a na stronie internetowej w ramach stoiska sponsorskiego. Trójmiasto oraz portalem No Fluff Jobs.
zamieściliśmy grafikę nawiązującą do horroru „Piątek, trzy-
nastego”. Nazwa witryny była dość łatwa do zapamiętania:
friday13.spartez.com.
Zaintrygowaliście kandydatów. Do biura przyszło blisko
90 osób.
Tydzień przed Dniem Otwartym mieliśmy na liście zareje-
strowanych 169 osób. Musieliśmy zamknąć przyjmowanie
zgłoszeń ze względu na ograniczoną przestrzeń i przepisy
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 25