Page 14 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 14
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
perełki i oferować im stypendia. Proszę sobie wy- & Gamble, Hewlett-Packard, Toyota… I jeżeli nagle MAREK ŚLIBODA
obrazić taki proces kształtowania kadr, który trwa nie wydarzy się coś, co sprawi, że zaczniemy dzia-
nie dwa lata, tylko dziesięć. To ma niesamowitą łać inaczej, to jesteśmy skazani na sukces. Kiedy założyciel i współwłaściciel Marco. Długoletni teoretyk
siłę. zrzuca się kulę śniegową ze zbocza, to ona robi się i praktyk organizacji oraz zarządzania. Wizjoner i propaga-
W dodatku przy centrum badawczo-rozwojowym, coraz większa. Taka jest logika. tor społecznej odpowiedzialności biznesu. Konsekwentnie
które chcemy wybudować, stworzymy centrum B.P.: Opracowując misję, stwierdziliśmy, że chce- wdraża autorski sposób zarządzania przedsiębiorstwem
edukacyjne – taką prywatną akademię przedsię- my być jedną z najbardziej wpływowych i innowa- oparty na wyjątkowym szacunku do ludzi, ciągłym dosko-
biorczości, kuźnię kadr. Z jednej strony będziemy cyjnych firm na świecie z punktu widzenia global- naleniu i pracy na rzecz społeczności lokalnej. Inspirując,
wyławiać talenty do nas do firmy, z drugiej ‒ chce- nego postępu i rozwoju. Na razie udało nam się uczy długofalowej odpowiedzialności i zachęca do proak-
my przygotować ludzi, żeby z dużą świadomością stworzyć bardzo dobre środowisko pracy, w któ- tywnej postawy.
wchodzili na rynek pracy i zmieniali rzeczywistość. rym każdy czuje się swobodnie. To są fundamenty,
Chcemy poprzez różnego rodzaju konkursy przy- które rzeczywiście zaczynają przynosić efekty. ADAM ŚLIBODA
ciągać wynalazców, inżynierów, którzy mają cieka- M.Ś.: Największym wstydem dla mnie byłoby,
we pomysły, i pomóc im w tworzeniu start-upów, gdyby po tych wszystkich deklaracjach to, co ro- członek zarządu i współwłaściciel Marco. Techniczny
współpracować z nimi na zasadzie partnerskiej. bimy, miało się rozwalić. Codziennie rano, patrząc umysł, wyspecjalizowany w wielu dziedzinach, mający ta-
Mamy pomysł na utworzenie takiej hybrydy mię- w lustro, zastanawiam się, jak wprowadzać dodat- lent do programowania oraz usprawniania procesów. Od
dzy działalnością biznesową i społeczną. Chcemy kowe narzędzia, żeby wszystkim udowodnić, że samego początku zajmuje się wdrażaniem nowych rozwią-
ją uruchomić w 2018 roku. ten eksperyment, jak niektórzy nazywają naszą zań w firmie, dba o najdrobniejsze szczegóły i uczy innych
firmę, jest możliwy do zrealizowania. tej postawy. Niezwykle spokojny, serdeczny i bardzo kon-
Jestem ciekawa, jak państwa firma będzie kretny. Zawsze twardo stąpa po ziemi, chyba że siedzi wła-
wyglądała za dziesięć lat. Rozmawiała Anna Tomczyk śnie za sterami samolotu.
M.Ś.: A ja jestem ciekawy, jak nasza firma będzie
wyglądała za sto lat. To jest bardzo proste i lo- BARTOSZ POŁĄCARZ
giczne – my wszystko, do czego się zabieramy,
chcemy robić dobrze. Jesteśmy dociekliwi, bar- członek zarządu i współwłaściciel Marco. Absolwent Wy-
dzo szybko się uczymy, mamy fajnych ludzi, ka- działu Chemicznego Politechniki Śląskiej. Człowiek komu-
pitał, inwestujemy w prace badawczo-rozwojowe, nikatywny, szczery i trafnie komentujący rzeczywistość.
a główną misją naszej firmy jest to, żeby szukać Odkąd pamięta, inspiruje ludzi, sprawia, że czują się częścią
problemów społecznych i rozwiązywać je biz- załogi i chcą wspólnie budować organizację. Odpowiedzial-
nesowo za pomocą produktów i usług. Na tych ny za działania handlowe, rozwój marki oraz wizerunku fir-
samych założeniach i filarach opierały się kiedyś my. Typ skrupulatny i godny zaufania, zawsze gotów do
firmy, takie jak: 3M, Johnson & Johnson, Procter otwartej rozmowy i nowych wyzwań.
14