Page 14 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 14

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

perełki i oferować im stypendia. Proszę sobie wy-    & Gamble, Hewlett-Packard, Toyota… I jeżeli nagle      MAREK ŚLIBODA
obrazić taki proces kształtowania kadr, który trwa   nie wydarzy się coś, co sprawi, że zaczniemy dzia-
nie dwa lata, tylko dziesięć. To ma niesamowitą      łać inaczej, to jesteśmy skazani na sukces. Kiedy      założyciel i  współwłaściciel Marco. Długoletni teoretyk
siłę.                                                zrzuca się kulę śniegową ze zbocza, to ona robi się    i praktyk organizacji oraz zarządzania. Wizjoner i propaga-
W dodatku przy centrum badawczo-rozwojowym,          coraz większa. Taka jest logika.                       tor społecznej odpowiedzialności biznesu. Konsekwentnie
które chcemy wybudować, stworzymy centrum            B.P.: Opracowując misję, stwierdziliśmy, że chce-      wdraża autorski sposób zarządzania przedsiębiorstwem
edukacyjne – taką prywatną akademię przedsię-        my być jedną z najbardziej wpływowych i innowa-        oparty na wyjątkowym szacunku do ludzi, ciągłym dosko-
biorczości, kuźnię kadr. Z jednej strony będziemy    cyjnych firm na świecie z punktu widzenia global-      naleniu i  pracy na rzecz społeczności lokalnej. Inspirując,
wyławiać talenty do nas do firmy, z drugiej ‒ chce-  nego postępu i  rozwoju. Na razie udało nam się        uczy długofalowej odpowiedzialności i zachęca do proak-
my przygotować ludzi, żeby z dużą świadomością       stworzyć bardzo dobre środowisko pracy, w któ-         tywnej postawy.
wchodzili na rynek pracy i zmieniali rzeczywistość.  rym każdy czuje się swobodnie. To są fundamenty,
Chcemy poprzez różnego rodzaju konkursy przy-        które rzeczywiście zaczynają przynosić efekty.         ADAM ŚLIBODA
ciągać wynalazców, inżynierów, którzy mają cieka-    M.Ś.: Największym wstydem dla mnie byłoby,
we pomysły, i pomóc im w tworzeniu start-upów,       gdyby po tych wszystkich deklaracjach to, co ro-       członek zarządu i  współwłaściciel Marco. Techniczny
współpracować z  nimi na zasadzie partnerskiej.      bimy, miało się rozwalić. Codziennie rano, patrząc     umysł, wyspecjalizowany w wielu dziedzinach, mający ta-
Mamy pomysł na utworzenie takiej hybrydy mię-        w lustro, zastanawiam się, jak wprowadzać dodat-       lent do programowania oraz usprawniania procesów. Od
dzy działalnością biznesową i społeczną. Chcemy      kowe narzędzia, żeby wszystkim udowodnić, że           samego początku zajmuje się wdrażaniem nowych rozwią-
ją uruchomić w 2018 roku.                            ten eksperyment, jak niektórzy nazywają naszą          zań w firmie, dba o najdrobniejsze szczegóły i uczy innych
                                                     firmę, jest możliwy do zrealizowania.                  tej postawy. Niezwykle spokojny, serdeczny i bardzo kon-
Jestem ciekawa, jak państwa firma będzie                                                                    kretny. Zawsze twardo stąpa po ziemi, chyba że siedzi wła-
wyglądała za dziesięć lat.                                                         Rozmawiała Anna Tomczyk  śnie za sterami samolotu.
M.Ś.: A ja jestem ciekawy, jak nasza firma będzie
wyglądała za sto lat. To jest bardzo proste i  lo-                                                          BARTOSZ POŁĄCARZ
giczne – my wszystko, do czego się zabieramy,
chcemy robić dobrze. Jesteśmy dociekliwi, bar-                                                              członek zarządu i współwłaściciel Marco. Absolwent Wy-
dzo szybko się uczymy, mamy fajnych ludzi, ka-                                                              działu Chemicznego Politechniki Śląskiej. Człowiek komu-
pitał, inwestujemy w prace badawczo-rozwojowe,                                                              nikatywny, szczery i  trafnie komentujący rzeczywistość.
a  główną misją naszej firmy jest to, żeby szukać                                                           Odkąd pamięta, inspiruje ludzi, sprawia, że czują się częścią
problemów społecznych i  rozwiązywać je biz-                                                                załogi i chcą wspólnie budować organizację. Odpowiedzial-
nesowo za pomocą produktów i  usług. Na tych                                                                ny za działania handlowe, rozwój marki oraz wizerunku fir-
samych założeniach i filarach opierały się kiedyś                                                           my. Typ skrupulatny i  godny zaufania, zawsze gotów do
firmy, takie jak: 3M, Johnson & Johnson, Procter                                                            otwartej rozmowy i nowych wyzwań.

                                                                 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19