Page 13 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 13
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
WYNAGRODZENIE NIE JEST w tygodniu mamy odprawy CSR, w których bie- wać w takie działania siebie i ludzi, np. pracownicy
DECYDUJĄCYM CZYNNIKIEM rze udział kilka osób – ja, osoba z działu chari- samodzielnie tworzą Szlachetne Paczki. Ale są też
ZAANGAŻOWANIA. NIE DZIAŁAMY ty, osoba z działu HR i dwoje moich asystentów. spontaniczne inicjatywy – ktoś przychodzi i mówi,
NA ZASADZIE MARCHEWKI I KIJA. Mówimy pracownikom, że jeśli znają wartościo- że robimy akcję krwiodawstwa, i ludzie chętnie się
LUDZIE W PEWNYM MOMENCIE wych ludzi, którym trzeba pomóc, to żeby nam na to zapisują, obojętnie, czy zaproponował to
ZACZĘLI SIĘ UTOŻSAMIAĆ Z NASZĄ to zgłaszali, a my każdą sprawę analizujemy in- menedżer, czy pracownik.
WIZJĄ. ZNAJĄ NASZĄ STRATEGIĘ dywidualnie. Mamy specjalną stronę interneto- Drugi filar stanowi nasza działalność edukacyjna,
NA KOLEJNE 10–15–20 LAT I W NIĄ wą – www.charity.labels.pl – poświęconą naszym wspierająca młodych ludzi. Nasz biznes jest dobrze
WIERZĄ. projektom charytatywnym. Oprócz tego, że wiele zorganizowany, dochodowy, my już nie pracujemy
akcji wspieramy finansowo, staramy się angażo- dla pieniędzy. Mamy ambicję, żeby zmieniać rze-
czywistość, żeby takich firm, jak nasza, powstało
znacznie więcej. Oczywiście możemy pokazywać
wszystkim, jaką mamy fajną firmę, ale tak nie-
wiele zmienimy. Zamiast przycinać liście, chcemy
zainwestować w korzenie. We współpracy z urzę-
dem miasta w Gliwicach i dyrektorami szkół przy-
gotowujemy program, który ma na celu uczenie
postaw przedsiębiorczych i etyki charakteru. Bę-
dziemy szkolić nauczycieli ‒ od przedszkolnych do
szkół średnich, którzy teraz nie potrafią przekazać
takich postaw, bo nie czują biznesu. Przy okazji bę-
dziemy pokazywać swoją firmę jako przykład. Na-
tomiast nauczycielom ze szkół wyższych chcemy
dać nowoczesne narzędzia dydaktyczne: najnow-
sze książki, publikacje… Będziemy też jeździć na
wykłady – osobiście lub będziemy zapraszać part-
nerów, psychologów społecznych i biznesu. Mam
nadzieję, że we współpracę włączą się zaprzyjaź-
nione firmy. Będziemy proponować uczniom i stu-
dentom ćwiczenia u nas, programy stażowe, tak
żeby pokazać, jak firma działa w praktyce, i dać im
do myślenia. Oczywiście będziemy wychwytywać
13