Page 13 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 13

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

WYNAGRODZENIE NIE JEST           w  tygodniu mamy odprawy CSR, w  których bie-       wać w takie działania siebie i ludzi, np. pracownicy
DECYDUJĄCYM CZYNNIKIEM           rze udział kilka osób – ja, osoba z  działu chari-  samodzielnie tworzą Szlachetne Paczki. Ale są też
ZAANGAŻOWANIA. NIE DZIAŁAMY      ty, osoba z działu HR i dwoje moich asystentów.     spontaniczne inicjatywy – ktoś przychodzi i mówi,
NA ZASADZIE MARCHEWKI I KIJA.    Mówimy pracownikom, że jeśli znają wartościo-       że robimy akcję krwiodawstwa, i ludzie chętnie się
LUDZIE W PEWNYM MOMENCIE         wych ludzi, którym trzeba pomóc, to żeby nam        na to zapisują, obojętnie, czy zaproponował to
ZACZĘLI SIĘ UTOŻSAMIAĆ Z NASZĄ   to zgłaszali, a  my każdą sprawę analizujemy in-    menedżer, czy pracownik.
WIZJĄ. ZNAJĄ NASZĄ STRATEGIĘ     dywidualnie. Mamy specjalną stronę interneto-       Drugi filar stanowi nasza działalność edukacyjna,
NA KOLEJNE 10–15–20 LAT I W NIĄ  wą – www.charity.labels.pl – poświęconą naszym      wspierająca młodych ludzi. Nasz biznes jest dobrze
WIERZĄ.                          projektom charytatywnym. Oprócz tego, że wiele      zorganizowany, dochodowy, my już nie pracujemy
                                 akcji wspieramy finansowo, staramy się angażo-      dla pieniędzy. Mamy ambicję, żeby zmieniać rze-
                                                                                     czywistość, żeby takich firm, jak nasza, powstało
                                                                                     znacznie więcej. Oczywiście możemy pokazywać
                                                                                     wszystkim, jaką mamy fajną firmę, ale tak nie-
                                                                                     wiele zmienimy. Zamiast przycinać liście, chcemy
                                                                                     zainwestować w korzenie. We współpracy z urzę-
                                                                                     dem miasta w Gliwicach i dyrektorami szkół przy-
                                                                                     gotowujemy program, który ma na celu uczenie
                                                                                     postaw przedsiębiorczych i  etyki charakteru. Bę-
                                                                                     dziemy szkolić nauczycieli ‒ od przedszkolnych do
                                                                                     szkół średnich, którzy teraz nie potrafią przekazać
                                                                                     takich postaw, bo nie czują biznesu. Przy okazji bę-
                                                                                     dziemy pokazywać swoją firmę jako przykład. Na-
                                                                                     tomiast nauczycielom ze szkół wyższych chcemy
                                                                                     dać nowoczesne narzędzia dydaktyczne: najnow-
                                                                                     sze książki, publikacje… Będziemy też jeździć na
                                                                                     wykłady – osobiście lub będziemy zapraszać part-
                                                                                     nerów, psychologów społecznych i biznesu. Mam
                                                                                     nadzieję, że we współpracę włączą się zaprzyjaź-
                                                                                     nione firmy. Będziemy proponować uczniom i stu-
                                                                                     dentom ćwiczenia u  nas, programy stażowe, tak
                                                                                     żeby pokazać, jak firma działa w praktyce, i dać im
                                                                                     do myślenia. Oczywiście będziemy wychwytywać

                                 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18