Page 20 - MEB12
P. 20

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Warto mieć świadomość, że     listu motywacyjnego. Na co w  takim razie po-      Pracodawcy mają również problem z udzielaniem
już na pierwszym etapie może  stawić w  ogłoszeniu o  pracę, by przyciągnąć      rzetelnej informacji zwrotnej każdej aplikującej
się pojawić kilka pułapek.    najlepszych? Poza unikaniem powyższych pu-         osobie. To poważny błąd, zwłaszcza jeśli weź-
Potencjalni pracownicy        łapek warto zwrócić uwagę, że dla więcej niż       miemy pod uwagę, że takie zachowanie może się
unikają ogłoszeń, które       połowy starających się o pracę (58%) kluczowy      negatywnie przełożyć na rekrutacje prowadzone
nie zawierają nazwy firmy,    jest łatwy dostęp do informacji o  pracodawcy      w przyszłości oraz postrzeganie pracodawcy. Sku-
niejasno przedstawiają        i procesie rekrutacyjnym. Stąd zakładka „Karie-    teczna komunikacja przynosi wymierne korzyści
stanowisko oraz lakonicznie   ra” powinna być szczegółowa i dawać możliwość      obu stronom. – Każdy kandydat jest potencjal-
informują o tym, co firma     łatwego kontaktu z działem HR. Jeżeli firma ma     nym klientem firmy, w której ubiega się o stano-
oferuje kandydatom.           taką możliwość, warto wdrożyć czat z kandyda-      wisko. Jeśli jest to firma z obszaru B2C, może być
                              tami czy forum, na którym każdy będzie mógł        konsumentem jej produktów, w  przypadku firm
                              zadać pytanie o nurtujące go kwestie dotyczące     z  obszaru B2B – odbiorcą usług. Choćby z  tego
                              rekrutacji. Ważne jednak, by dbać o  interakcje    względu pracodawca powinien myśleć szerszymi
                              na takim portalu i nie pozostawiać żadnego py-     kategoriami niż tylko proces rekrutacji. Nawet je-
                              tania bez odpowiedzi.                              śli kandydat nie otrzymał oferty pracy, ale został
                                                                                 potraktowany z  należytym szacunkiem, staje się
                              Budowa relacji z kandydatem od podstaw             w pewnym sensie ambasadorem danej organiza-
                              Pracodawcy deklarują, że wiedzą, czym jest can-    cji – mówi Agata Błaszkiewicz, dyrektor ds. HR
                              didate experience, ale zarazem ignorują wagę in-   w Colliers International.
                              formowania kandydatów o tym, jak wygląda pro-
                              ces rekrutacyjny w danej firmie. Jedynie co piąty  Wsparciem dla firm, które chcą pozyskiwać odpo-
                              przedstawiciel działu HR wysyła informację na      wiednich kandydatów oraz budować swój wizeru-
                              ten temat każdemu, kto zaaplikował, a co dru-      nek, są platformy rekrutacyjne, które częściowo
                              gi zapytany udziela szczegółowych informa-         automatyzują i  znacznie ułatwiają komunikację.
                              cji tylko osobom zaproszonym na spotkanie.         Dzięki takim rozwiązaniom utrzymywanie dobrych
                              Taka praktyka w oczach kandydatów może być         relacji z kandydatami jest mniej czasochłonne dla
                              oznaką ignorowania ich potrzeb. Każdy zapro-       osób prowadzących rekrutację i  może się przy-
                              szony do kolejnego etapu rekrutacji chciałby       czynić do tego, że odsetek pracodawców, którzy
                              wiedzieć, czego się od niego oczekuje, z jakich    wysyłają informację zwrotną do wszystkich kan-
                              zagadnień powinien się przygotować. Przeka-        dydatów, wzrośnie – obecnie jest to 39%.
                              zanie takich informacji może się odbyć np. po-
                              przez wysłanie maila – nie kosztuje więc dużo,     HR coraz bliżej biznesu
                              a  dostarcza pracodawcy niedoceniane dotąd         Dbanie o relacje z kandydatami powinno się opierać
                              korzyści.                                          na współpracy między działem HR a działami bizne-

                                                                 20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25