Page 20 - MEB12
P. 20
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Warto mieć świadomość, że listu motywacyjnego. Na co w takim razie po- Pracodawcy mają również problem z udzielaniem
już na pierwszym etapie może stawić w ogłoszeniu o pracę, by przyciągnąć rzetelnej informacji zwrotnej każdej aplikującej
się pojawić kilka pułapek. najlepszych? Poza unikaniem powyższych pu- osobie. To poważny błąd, zwłaszcza jeśli weź-
Potencjalni pracownicy łapek warto zwrócić uwagę, że dla więcej niż miemy pod uwagę, że takie zachowanie może się
unikają ogłoszeń, które połowy starających się o pracę (58%) kluczowy negatywnie przełożyć na rekrutacje prowadzone
nie zawierają nazwy firmy, jest łatwy dostęp do informacji o pracodawcy w przyszłości oraz postrzeganie pracodawcy. Sku-
niejasno przedstawiają i procesie rekrutacyjnym. Stąd zakładka „Karie- teczna komunikacja przynosi wymierne korzyści
stanowisko oraz lakonicznie ra” powinna być szczegółowa i dawać możliwość obu stronom. – Każdy kandydat jest potencjal-
informują o tym, co firma łatwego kontaktu z działem HR. Jeżeli firma ma nym klientem firmy, w której ubiega się o stano-
oferuje kandydatom. taką możliwość, warto wdrożyć czat z kandyda- wisko. Jeśli jest to firma z obszaru B2C, może być
tami czy forum, na którym każdy będzie mógł konsumentem jej produktów, w przypadku firm
zadać pytanie o nurtujące go kwestie dotyczące z obszaru B2B – odbiorcą usług. Choćby z tego
rekrutacji. Ważne jednak, by dbać o interakcje względu pracodawca powinien myśleć szerszymi
na takim portalu i nie pozostawiać żadnego py- kategoriami niż tylko proces rekrutacji. Nawet je-
tania bez odpowiedzi. śli kandydat nie otrzymał oferty pracy, ale został
potraktowany z należytym szacunkiem, staje się
Budowa relacji z kandydatem od podstaw w pewnym sensie ambasadorem danej organiza-
Pracodawcy deklarują, że wiedzą, czym jest can- cji – mówi Agata Błaszkiewicz, dyrektor ds. HR
didate experience, ale zarazem ignorują wagę in- w Colliers International.
formowania kandydatów o tym, jak wygląda pro-
ces rekrutacyjny w danej firmie. Jedynie co piąty Wsparciem dla firm, które chcą pozyskiwać odpo-
przedstawiciel działu HR wysyła informację na wiednich kandydatów oraz budować swój wizeru-
ten temat każdemu, kto zaaplikował, a co dru- nek, są platformy rekrutacyjne, które częściowo
gi zapytany udziela szczegółowych informa- automatyzują i znacznie ułatwiają komunikację.
cji tylko osobom zaproszonym na spotkanie. Dzięki takim rozwiązaniom utrzymywanie dobrych
Taka praktyka w oczach kandydatów może być relacji z kandydatami jest mniej czasochłonne dla
oznaką ignorowania ich potrzeb. Każdy zapro- osób prowadzących rekrutację i może się przy-
szony do kolejnego etapu rekrutacji chciałby czynić do tego, że odsetek pracodawców, którzy
wiedzieć, czego się od niego oczekuje, z jakich wysyłają informację zwrotną do wszystkich kan-
zagadnień powinien się przygotować. Przeka- dydatów, wzrośnie – obecnie jest to 39%.
zanie takich informacji może się odbyć np. po-
przez wysłanie maila – nie kosztuje więc dużo, HR coraz bliżej biznesu
a dostarcza pracodawcy niedoceniane dotąd Dbanie o relacje z kandydatami powinno się opierać
korzyści. na współpracy między działem HR a działami bizne-
20