Page 28 - MEB12
P. 28
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
otrzymują nagrodę pieniężną, którą mogą prze- śmy platformę grywalizacyjną. Zdecydowaliśmy się Przy planowaniu platformy wzięliśmy
znaczyć na własny rozwój. na to, bo widzimy, że nowa generacja pracowników więc pod uwagę, że komunikujemy się
przyswaja wiedzę w inny sposób, dlatego staramy z pokoleniem, dla którego codzienny
Jak dużo osób bierze udział w projekcie? się na bieżąco odpowiadać na jej potrzeby. Nie mo- kontakt z rówieśnikami za pośrednic-
Bezpośrednio przed rozpoczęciem rekrutacji żemy im dać książki i kazać jej przeczytać, bo to twem serwisów społecznościowych
prowadzimy intensywną kampanię promocyjną, przyniesie mizerny efekt, więc zamiast tego zapro- jest naturalny, i wprowadziliśmy
która co roku startuje na początku lutego i trwa jektowaliśmy aplikację, która pozwala użytkowni- rozwiązanie w postaci czatu.
do końca czerwca. W ostatnich edycjach mieli- kom skupić się na rozwoju osobistym i wzmocnić
śmy 11-12 tys. aplikacji z całego świata, z czego poczucie przynależności do społeczności gro- nicy otrzymują odznaki, które są publicznie widocz-
jedynie nieco ponad 200 osób miało szansę na wwwersów. Nie zapominajmy, że mówimy o gru- ne. W ten sposób, dzięki prostemu mechanizmowi
zatrudnienie. Od 2007 r. zatrudniliśmy nieco po- pie 200 osób, wśród których są uczestnicy z róż- ewaluacyjnemu, wewnątrz aplikacji tworzy się struk-
nad 1700 osób spośród uczestników programu nych krajów, np. Pakistanu, Wielkiej Brytanii, Serbii, tura społeczna. Mamy tam również możliwość za-
– 83% wszystkich uczestników. Chorwacji, Węgier, Austrii, Rumunii, Iraku i Omanu, mieszczenia różnych treści edukacyjnych – kursów
mający szansę spotkać się ze sobą jedynie trzy razy i materiałów pomocniczych, głównie w formie wi-
Czy program od samego początku był tak roz- w ciągu roku. Przy planowaniu platformy wzięliśmy deo. Zadania sprzyjają formowaniu się zespołów,
budowany? więc pod uwagę, że komunikujemy się z pokole- w obrębie których użytkownicy porozumiewają się
Nie, dynamicznie się rozrastał z biegiem czasu. niem, dla którego codzienny kontakt z rówieśni- ze sobą, dzielą narzędziami wspomagającymi roz-
Wszystko, o czym wspominałam, czyli program kami za pośrednictwem serwisów społecznościo- wój, sposobami na poprawę wyników w określonych
edukacji biznesowej, system mentorski, sposób wych jest naturalny, i wprowadziliśmy rozwiązanie obszarach, wspierają się nawzajem, rekomendują
funkcjonowania buddy’ego i konkurs zespołowy, w postaci czatu. Samo czatowanie nie jest jednak bądź odradzają określone działania. Zauważyliśmy,
opracowaliśmy w ciągu czterech ostatnich lat. Na najważniejsze – chcemy by na pierwszym planie za- że growwwersi są autentycznie zainteresowani pozy-
samym początku był to standardowy program wsze pozostawał rozwój uczestników. skiwaniem wiedzy dzięki platformie i dość aktywni.
stażowy, którego uczestnicy przez rok mogli spró- Z comiesięcznych raportów aktywności wynika, że
bować swoich sił, wykonując realne zadania biz- Jak właściwie działa ta platforma? więcej niż 90% użytkowników korzysta z platformy
nesowe. Dawaliśmy im czas na decyzję, czy nasza Uczestnicy otrzymują zadania korespondujące codziennie. W momencie, kiedy tradycyjne środki są
kultura organizacyjna im odpowiada, a sobie sa- z umiejętnościami, których od nich oczekujemy. coraz mniej skuteczne, uważamy to za spory sukces.
mym – czy ich sposób pracy do nas pasuje. Już na Społeczność platformy może oceniać poszczegól-
tamtym etapie było to przedsięwzięcie dość prze- nych użytkowników na podstawie ich aktywności, Kto może dołączyć do growwwersów, czyli
łomowe na skalę węgierską, ale systematycznie chęci dzielenia się wiedzą, częstotliwości wchodze- wziąć udział w programie?
staramy się, żeby wsparcie uczestników stawało nia w interakcje. Dostęp do systemu mają też men- Aplikować może każdy, kto właśnie ukończył stu-
się coraz bardziej kompleksowe. torzy, którzy mogą sprawdzić, czy ich podopieczni dia lub ukończy je w ciągu roku i ma nie więcej niż
we właściwym tempie rozwijają konkretne kompe- rok doświadczenia. Kierunki, na które zwracamy
Wrócę tu do mechanizmów grywalizacyjnych, o któ- tencje, zidentyfikować braki i zaproponować sposób szczególną uwagę, to inżynieria chemiczna i me-
re pytałaś wcześniej. W zeszłym roku uruchomili- ich uzupełnienia. Za wykonywanie zadań użytkow- chaniczna, a także ekonomia. W tym roku mamy
28