Page 25 - MEB12
P. 25

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Ciekawym przykładem na wykorzystanie real-ti-       89%                                               kami działań marketingu czasu rzeczywistego
me marketingu na potrzeby employer brandingu                                                          mogą być choćby zaangażowanie (np. liczba
było również wykorzystanie przez wiele marek        aż                                                osób, która kliknęła w  formularz rekrutacyjny),
gorącego i wirusowego trendu Harlem Shake zimą      przedsiębiorców uważa,                            wirusowość przekazu oraz zasięg, czyli liczba
2013 r. Wówczas Facebook, BuzzFeed, eBay, Lin-      że RTM można z powodzeniem                        komentarzy, polubień i  udostępnień, które wy-
kedIn (całość do obejrzenia tutaj) i  wiele innych  wykorzystać do osiągnięcia                        generowała dana aktywność. Dzięki działaniom
firm umieściło na YouTube autorskie wersje cha-     wyznaczonych celów                                RTM marki pracodawców mają szansę na zbu-
rakterystycznego tańca do piosenki z  gatunku       biznesowych.                                      dowanie emocjonalnych więzi ze swoimi odbior-
trap. Te krótkie, niespełna 40-sekundowe filmy                                                        cami. Pokazując, że wiedzą, czym żyje ich spo-
błyskawicznie rozniosły się w  internecie. Dzięki     59% z nich planuje                              łeczność oraz że dzielą z  nią te chwile, marki
tej niestandardowej akcji RTM wiele organizacji                                                       skracają dystans na linii firma – kandydat. Dlate-
zyskało niepowtarzalną szansę na ukazanie ludz-            w tym roku zwiększyć swój                  go też budując strategię employerbrandingową,
kiego i pozytywnego oblicza, zachęcając przy tym      budżet na tę część marketingu                   warto momentami przestać myśleć w  katego-
potencjalnych kandydatów do składania aplikacji                                                       riach sztywnego mediaplanu, a w zamian skupić
właśnie do nich.                                                        w stosunku do roku            się na tym, co jest naprawdę bliskie potencjal-
                                                                                    poprzedniego.     nym pracownikom. Zaprocentuje to wzrostem
Warto przy tym pamiętać, że działania real-ti-                                                        składanych aplikacji i  wizerunkiem przyjaznego
me marketingowe można podejmować nie tylko                                                            pracodawcy z wyboru.
przy okazji filmowych premier czy medialnych
wydarzeń. Potencjał do wykorzystania marke-         za employer branding w firmie zależy, jaki osta-  Dagmara Pakulska
tingu czasu rzeczywistego tkwi także w charak-      teczny kształt przyjmą działania z jego zakresu.
terystycznych datach w  kalendarzu (np. Dzień       Należy przy tym pamiętać, że marketing czasu      Online Strategist w MJCC
Programisty, początek roku akademickiego itd.),     rzeczywistego stanowi integralny element ca-
w  odpowiedziach na działania konkurencji (np.      łej strategii budowania marki pracodawcy i jako   Marketer, szkoleniowiec i HR-owiec z kilkuletnim doświad-
zwolnienia grupowe), jak również w  nawiązy-        jeden z  jej elementów powinien bazować na        czeniem. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek, jak
waniu do tematów, które są szeroko omawia-          umiejętnościach kreatywnego i  szybkiego my-      również prowadzeniem ich komunikacji w  mediach spo-
ne przez grupę docelową w  danym momencie.          ślenia menedżera lub całego zespołu, zdolności    łecznościowych. Jest autorką wielu prezentacji i artykułów
W  przypadku RTM naprawdę nie istnieją żad-         wyszukiwania informacji, analityce i  monitorin-  na rozmaitych blogach i portalach tematycznych. Jej misją
ne limity. Wszystko zależy od znajomości marki      gu mediów, jak również nieustannym myśleniu       jest nawracanie na Twittera polskich marek, które wciąż nie
i  kreatywności osób, które zajmują się real-time   o  celach komunikacyjnych marki. Warto przy       dostrzegają ogromnego potencjału drzemiącego w  tym
marketingiem w firmie.                              tym wspomnieć, że działania real-time marke-      medium społecznościowym. Od 2015 r. jest wykładowcą
                                                    tingowe można również zmierzyć, mimo że mają      na studiach podyplomowych AGH oraz WSE.
Real-time marketing przybiera zatem wiele róż-      one głównie charakter wizerunkowy. Mierni-
norodnych form, a  od osób odpowiedzialnych
                                                                      25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30