Page 25 - MEB12
P. 25
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Ciekawym przykładem na wykorzystanie real-ti- 89% kami działań marketingu czasu rzeczywistego
me marketingu na potrzeby employer brandingu mogą być choćby zaangażowanie (np. liczba
było również wykorzystanie przez wiele marek aż osób, która kliknęła w formularz rekrutacyjny),
gorącego i wirusowego trendu Harlem Shake zimą przedsiębiorców uważa, wirusowość przekazu oraz zasięg, czyli liczba
2013 r. Wówczas Facebook, BuzzFeed, eBay, Lin- że RTM można z powodzeniem komentarzy, polubień i udostępnień, które wy-
kedIn (całość do obejrzenia tutaj) i wiele innych wykorzystać do osiągnięcia generowała dana aktywność. Dzięki działaniom
firm umieściło na YouTube autorskie wersje cha- wyznaczonych celów RTM marki pracodawców mają szansę na zbu-
rakterystycznego tańca do piosenki z gatunku biznesowych. dowanie emocjonalnych więzi ze swoimi odbior-
trap. Te krótkie, niespełna 40-sekundowe filmy cami. Pokazując, że wiedzą, czym żyje ich spo-
błyskawicznie rozniosły się w internecie. Dzięki 59% z nich planuje łeczność oraz że dzielą z nią te chwile, marki
tej niestandardowej akcji RTM wiele organizacji skracają dystans na linii firma – kandydat. Dlate-
zyskało niepowtarzalną szansę na ukazanie ludz- w tym roku zwiększyć swój go też budując strategię employerbrandingową,
kiego i pozytywnego oblicza, zachęcając przy tym budżet na tę część marketingu warto momentami przestać myśleć w katego-
potencjalnych kandydatów do składania aplikacji riach sztywnego mediaplanu, a w zamian skupić
właśnie do nich. w stosunku do roku się na tym, co jest naprawdę bliskie potencjal-
poprzedniego. nym pracownikom. Zaprocentuje to wzrostem
Warto przy tym pamiętać, że działania real-ti- składanych aplikacji i wizerunkiem przyjaznego
me marketingowe można podejmować nie tylko pracodawcy z wyboru.
przy okazji filmowych premier czy medialnych
wydarzeń. Potencjał do wykorzystania marke- za employer branding w firmie zależy, jaki osta- Dagmara Pakulska
tingu czasu rzeczywistego tkwi także w charak- teczny kształt przyjmą działania z jego zakresu.
terystycznych datach w kalendarzu (np. Dzień Należy przy tym pamiętać, że marketing czasu Online Strategist w MJCC
Programisty, początek roku akademickiego itd.), rzeczywistego stanowi integralny element ca-
w odpowiedziach na działania konkurencji (np. łej strategii budowania marki pracodawcy i jako Marketer, szkoleniowiec i HR-owiec z kilkuletnim doświad-
zwolnienia grupowe), jak również w nawiązy- jeden z jej elementów powinien bazować na czeniem. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek, jak
waniu do tematów, które są szeroko omawia- umiejętnościach kreatywnego i szybkiego my- również prowadzeniem ich komunikacji w mediach spo-
ne przez grupę docelową w danym momencie. ślenia menedżera lub całego zespołu, zdolności łecznościowych. Jest autorką wielu prezentacji i artykułów
W przypadku RTM naprawdę nie istnieją żad- wyszukiwania informacji, analityce i monitorin- na rozmaitych blogach i portalach tematycznych. Jej misją
ne limity. Wszystko zależy od znajomości marki gu mediów, jak również nieustannym myśleniu jest nawracanie na Twittera polskich marek, które wciąż nie
i kreatywności osób, które zajmują się real-time o celach komunikacyjnych marki. Warto przy dostrzegają ogromnego potencjału drzemiącego w tym
marketingiem w firmie. tym wspomnieć, że działania real-time marke- medium społecznościowym. Od 2015 r. jest wykładowcą
tingowe można również zmierzyć, mimo że mają na studiach podyplomowych AGH oraz WSE.
Real-time marketing przybiera zatem wiele róż- one głównie charakter wizerunkowy. Mierni-
norodnych form, a od osób odpowiedzialnych
25