Page 42 - MEB14
P. 42
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
żeby perspektywa ich osiągnięcia była możliwie
bliska, namacalna. Jednocześnie ważne też było
dostrzeganie każdego sukcesu, docenianie i na-
gradzanie. I wcale nie mówię wyłącznie o aspek-
cie finansowym!
Odbudowanie zaangażowania wśród pracowników okazało się kluczem do sukcesu Co robiliście?
AP: To były proste rzeczy. Kupowaliśmy kawę
lowaliśmy podziały pomiędzy różnymi pionami. To lić się swoimi obawami, wątpliwościami. To nam też i pączki czy ciastka, skrzykiwaliśmy się w naszym
świetnie wpłynęło na motywację ludzi. Obecnie po bardzo pomogło dostosować działania, budować barze i dawaliśmy sobie szansę na podzielenie się
stronie zarządu leżą takie obszary jak kultura, styl naszą przewagę na mocnych stronach. sukcesem. Jesteśmy w Polsce małą organizacją,
przywództwa czy strategia organizacji, ale bieżące więc zdarzało się też, że ktoś przebiegał po biurze
zarządzanie w poszczególnych obszarach i komu- Na początku wspomniałaś też o tym, że mie- i w każdym pokoju mówił „słuchajcie, marketing
nikację dotyczącą np. sprzedaży przejęli pracow- liście dużo do zrobienia, jeśli chodzi o przeka- osiągnął plan”. Jak widać, były to nie tylko inno-
nicy. To zresztą dodatkowy zysk z tego projektu zywanie wizji i wyznaczanie celów. wacyjne czynniki, ale również proste, ludzkie za-
– ludzie rozwijają zdolności prezentacyjne, wywie- AP: Poświęciliśmy dużo czasu i energii, żeby stwo- chowania.
rania wpływu na innych; to dla nich także osobi- rzyć środowisko pracy, w którym cele będą jasno
sty rozwój. Co ważne, uczyliśmy też menedżerów określone. Przekonaliśmy się na własnej skórze, Musieliście to „wszystko” sprowadzić do kon-
liniowych, jak sobie poradzić w nowej roli. Mieliśmy że w trudnej sytuacji najważniejsze jest to, aby kretnego planu, bo nie da się zrobić wszystkie-
serię warsztatów, których część była narzędzio- wyznaczać ludziom cele, które są jasne, konkret- go. Od czego zaczęliście?
wa, a w części zostawiliśmy miejsce, żeby podzie- ne i w takim momencie raczej krótkoterminowe, AP: Od siebie. Otwarcie powiedzieliśmy w orga-
nizacji, że informacje zwrotne traktujemy bardzo
poważnie. Zdecydowaliśmy się np. na coaching
dla członków zarządu, zarówno indywidualny,
jak i zespołowy. Dostaliśmy dodatkowe informa-
cje na temat konkretnych zachowań, nad którymi
musimy pracować. Myślę, że to było najważniej-
sze, bo przykład musi iść z góry. A później wybie-
raliśmy w każdym obszarze kluczowe elementy
42