Page 41 - MEB14
P. 41
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
które mieliśmy. To był moment, w którym w zarzą- Jak określiliście te obszary, w których komu-
dzie postanowiliśmy, że odbudowanie zaangażowa- nikacji brakowało najbardziej?
nia wśród naszych pracowników jest priorytetem, AP: Pogłębiliśmy wątki, które pojawiły się w bada-
bo wiedzieliśmy, że bez tego nie będziemy w stanie niu zaangażowania; tam ludzie powiedzieli, że po-
rozwijać biznesu. trzebują więcej, bardziej transparentnej i adekwat-
nej komunikacji, w fajnej – przystępnej i atrakcyjnej
Od razu wiedzieliście, że zarząd musi się w tę – formie. Chcieli też mieć możliwość zadawania
zmianę zaangażować? pytań. Daliśmy pracownikom szansę współtwo-
AP: To był też moment, gdy odbyliśmy w zarządzie rzenia komunikacji, otwarcie powiedzieliśmy, że to
ważną dyskusję na temat naszej roli w firmie. Czy nowa rola, i pytaliśmy, o czym chcą rozmawiać,
każdy z nas zarządza swoim obszarem i odpowiada jakich informacji im brakuje najbardziej, a jakich
za wartość dodaną w jego obrębie, czy też mamy jest za dużo. To było zresztą zabawne, bo okazało
większą rolę – odpowiadamy za to, żeby cała orga- się, że na początku przesadziliśmy – w pierwszej
nizacja funkcjonowała sprawnie i szła do przodu. fali komunikacji było wszystkiego za dużo: i maile,
Doszliśmy do wniosku, że bez zaangażowania ludzi i tapety na komórkach, i SMS-y; ludzie poczuli się
to się nie uda. zmęczeni. Musieliśmy znaleźć sposób, żeby to
zbalansować. Bardzo duże znaczenie miało też to,
Czyli okazało się, że to ważny biznesowy pro- choć może się to wydawać błahe, że zmieniła się
jekt, a nie kolejny pomysł HR-u? też forma wizualna – że materiały były profesjo-
AP: Tak było. Tak, jak rozpisaliśmy strategie mar- nalne, zaprojektowaliśmy logotypy, infografiki itp.,
ketingowe i sprzedażowe, tak samo rozpisaliśmy że to nie były już suche maile.
strategię budowania zaangażowania. Wszyscy
w zarządzie byliśmy jej twórcami, ale też jej wła- Mocniej zaangażowaliście też w komunikację
ścicielami, i myślę, że to był krok milowy – kiedy kierowników liniowych.
odpowiedzialni za zaangażowanie nie byli już AP: Tak, położyliśmy na to duży nacisk. Chcieliśmy
tylko HR czy zarząd, ale wszyscy menedżerowie w ten sposób wyeksponować ich role, jako liderów
i wszyscy ludzie w organizacji. Rozpisaliśmy i jako odpowiedzialnych za konkretne obszary biz-
całość na dwa lata i podzieliliśmy na kwartały. nesowe. Jednocześnie pomagało nam to praco-
Później to już była praca krok po kroku, czasami wać nad zrozumieniem, czym zajmują się różne
żmudna i mało wdzięczna. działy, wzmacnialiśmy postawy biznesowe, niwe-
41