Page 22 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 22
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



Skuteczna


komunikacja



wewnętrzna



pierwszym krokiem

wiarygodnego wizerunku





Z każdym rokiem pojawiają się nowe,
ciekawe pomysły i rozwiązania,
które pozwalają urozmaicać
działania wpływające na obraz frmy
w oczach klientów, kontrahentów czy
partnerów. Jednak, aby komunikować
wizerunek na zewnątrz, najpierw
trzeba wypracować go wewnątrz
organizacji, wśród pracowników.


KATARZYNA BOGUSZ na budowaniu wizerunku, to nie mogą sobie pozwolić na tj. wpływu tych niepowodzeń na klimat pracy, nastawienie,
Konsultant, menedżer, certyfkowany trener biznesu spóźnione komunikaty, półprawdy, ubarwianie rzeczywisto- postawę i motywację zatrudnionych osób.
ści ani przemilczanie ważnych decyzji. Wreszcie wielokie- Doskonale wiadomo, jak czują się pracownicy z zaangażo-
runkowa, bo przy dzisiejszej specyfce pracy, rozproszeniu waniem przygotowujący projekt, kiedy okazuje się, że już
Efektywna komunikacja wewnętrzna jest podstawą, swego zespołów i mnogości lokalizacji jeden wspólny komunikat nie jest on ważny, że nastąpiła zmiana priorytetów i kie-
rodzaju kanwą działań wychodzących poza obszar frmy. już nie wystarcza. Zwłaszcza, jeśli dotyczy przygotowania runku działania, że z dnia na dzień wcześniejsze ustalenia
Wpływa na klimat pracy, zaangażowanie i motywację pra- zmiany. Wyniki badań i raportów są bezlitosne: aż ⅔ du- przestają obowiązywać. Udział w takim przedsięwzięciu to
cowników, uwiarygodnia wszystkie działania zewnętrzne. żych zmian w frmach nie udaje się. W 80% decyduje o tym jedno z bardziej demotywujących zdarzeń w karierze. Dla-
Skuteczna komunikacja, czyli jaka? Skuteczna, czyli przede opór pracowników. O czym to świadczy? Przede wszystkim tego właśnie mądra organizacja nie może sobie pozwolić
wszystkim otwarta, prawdziwa i wielokierunkowa. Otwarta, o tym, że niepowodzenia w biznesie są kosztowne. Nie tyl- na podobne kroki.
bo dotycząca wszystkich tematów ważnych dla pracow- ko w wymiarze fnansowym, ale także (a dla menedżerów Jak twierdzi amerykański naukowiec John Kotter, „warunkiem
ników. Prawdziwa, bo jeśli osobom zarządzającym zależy przede wszystkim) z powodów początkowo niewymiernych, udanej zmiany jest wytworzenie na początku tego procesu »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27