Page 14 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 14
Z armaty do mrówki,
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…










czyli o targetowaniu ADRIAN JUCHIMIUK

Employer Branding Director & Partner, MJCC
działań employer Gdybym musiał się zastanowić, ile to razy moje rozmowy


brandingowych na temat grupy docelowej z osobami odpowiedzialnymi
za budowanie marki pracodawcy rozpoczynały się od
stwierdzenia „wszyscy”, z pewnością straciłbym rachubę.
Takie (nie)defniowanie proflu idealnego kandydata
to często popełniany błąd, który znacznie utrudnia
prowadzenie efektywnych działań EB.



Nie ma szans, by znali cię wszyscy
Jeśli zdaje ci się, że możliwe (i sensowne) jest osiągnięcie stanu, w którym twoją frmę
jako pracodawcę znają wszyscy, pomyśl jeszcze raz. Nie udało się to nawet Coca-Coli!
Możesz wydać kilka milionów złotych na ogólnopolskie kampanie, zjechać cały kraj
i odwiedzić kilkadziesiąt imprez targowych, zaprezentować się w wielu mediach stu-
denckich, a na koniec i tak znajdziesz kogoś, kto nie ma pojęcia, czym się zajmujesz!
Sorry, taka rzeczywistość.
Zaraz, zaraz. Przecież nie o to tu chodzi…
Na szczęście to nie szeroka rozpoznawalność decyduje o tym, czy w twoim zespole
lądują świetni ludzie, którzy z powodzeniem wykonują obowiązki na swoich stano-
wiskach. Jasne, w niektórych branżach ułatwia ona pracę, np. sprzedawca zwykle
chętniej zajmuje się produktem, który zna wielu klientów. W niektórych segmentach
grupy docelowej nie będzie to jednak miało aż tak dużego znaczenia – czy księgową
będzie interesowało to, czy rozlicza faktury sprzedaży znanych wafelków, które jedzą
jej sąsiedzi, czy też faktury za sprzedaż części do łodzi podwodnych, o których istnieniu
znajomi nie mają pojęcia? Nie sądzę. Na pewno nie na co dzień.
Jaką rybę chcesz złapać?
Zanim podzielisz budżet EB, zastanów się, na czyjej opinii naprawdę ci zależy. Opinia
„wszystkich” nie zaszkodzi, ale przecież najlepiej sprawdzają się określeni kandydaci.
Nie tylko mający konkretne kompetencje, ale również charakteryzujący się pewnymi »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19