Page 16 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 16
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Pamiętaj o tym, żeby przygotować Przykładowe pytania uczestników targów,
zespół do targów. Dobrze jest na które warto przygotować odpowiedzi:
zorganizować wcześniej spotkanie ►► Czym się zajmuje państwa firma? (Tak, to
i opowiedzieć o aktualnych rekrutacjach
czy programach rozwojowych pytanie jest zadawane bardzo często, nawet
skierowanych do studentów. w przypadku największych firm w branży).
►► Jaką mają państwo ofertę dla studentów?
» Pamiętaj też o tym, żeby przygotować zespół do targów. ►► Dlaczego nie mają państwo w swojej ofercie
Dobrze jest zorganizować wcześniej spotkanie i opowiedzieć praktyk dla studentów I i II roku studiów?
o aktualnych rekrutacjach czy programach rozwojowych ►► Czy przyjmują państwo studentów II roku
skierowanych do studentów. Ponadto dostarcz zespołowi na obowiązkowe praktyki?
listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie (przy- ►► Czy firma oferuje praktyki w trakcie roku
kładowe pytania znajdują się w ramce). Przekonaj kolegów akademickiego?
i koleżanki, żeby byli dobrym źródłem informacji, a na stronę ►► Co można robić w państwa firmie na prak-
internetową odsyłali tylko po to, żeby kandydaci zaaplikowali tykach. Jakie są projekty?
na polecaną przez nich ofertę praktyki, stażu czy pracy. ►► Dlaczego oferują państwo bezpłatne prak-
tyki?
Dzień targów Obserwuj ►► Ilu praktykantów przyjmuje firma rocznie
Na co zwrócić uwagę w trakcie dnia targowego? Przede Wybierz się na targi, nawet jeśli zapadła decyzja, że nie bę- i dlaczego tak mało?
wszystkim kandydaci powinni mieć dostęp do twojego sto- dziecie się na nich wystawiać. Dzięki temu możesz zobaczyć ►► Jaka jest wysokość wynagrodzenia na prak-
iska oraz do materiałów. Pamiętaj, żeby broszury, ulotki materiały innych pracodawców, poobserwować zachowania tykach/stażu?
i gadżety uzupełniać na bieżąco, zachowując przy tym po- odwiedzających, przeanalizować, na co zwracają uwagę, ►► Czy umożliwiacie łączenie pracy ze studia-
rządek na stoisku (bałagan to jeden z targowych grzechów podchodząc do stoisk, co przyciąga ich wzrok itp. Popatrz mi? W jaki sposób?
głównych. Więcej o nich przeczytasz na naszym blogu). też, jak rozplanowane są stoiska na hali targowej i które ►► Jak szybko można awansować?
Niezależnie od tego, czy rozstawiasz stoisko samodzielnie, miejsca są atrakcyjne. Zobacz, jakie dodatkowe możliwości ►► Jakie są godziny pracy w państwa firmie?
czy masz do pomocy agencję, weź ze sobą kilka przedmio- dają organizatorzy oraz jak prezentuje się twoja konkurencja. Czy trzeba liczyć się z nadgodzinami?
tów na wypadek sytuacji kryzysowych. Do tzw. niezbędnika Te wszystkie informacje pomogą ci lepiej przygotować się ►► Jak wygląda proces rekrutacji do firmy?
targowego zaliczam m.in. nożyczki, taśmę pakową i klejącą, do wiosennej edycji targów pracy. ►► Czy wszyscy, którzy zaaplikują, otrzymają
żyłkę, ściereczki i ręczniki papierowe, markery, a także pla- Do zobaczenia na targach! informację zwrotną?
stry na ewentualne skaleczenia (chociażby przy rozcinaniu ►► Czy można zaaplikować spontanicznie, nie
papieru, w który zapakowane są ulotki). Fot. Anna Tomczyk, MJCC. Zdjęcia zostały zrobione podczas targów na konkretną ofertę? Korzystają państwo
Connecticum w Berlinie w maju 2014 r. później z tych aplikacji?
►► Czy wszyscy pracownicy mają takie same
Aneta Tur benefity (niezależnie od miejsca pracy: biu-
ra, fabryki, regionów)?
– Employer Branding Manager, MJCC. ►► Wymagają państwo doświadczenia. Czy
Z employer brandingiem zawodowo związana od ponad sześciu lat. Pierwsze doświadczenia zdobywała jako zaliczają państwo do niego działalność
ambasador firmy z tzw. Wielkiej Czwórki, pracowała również w Nestlé i ING Banku Śląskim, gdzie koordynowała w organizacjach studenckich/ wolontariat/
działania z obszaru marketingu rekrutacyjnego. W MJCC pracowała w latach 2008–2010, ponownie dołączyła wymianę zagraniczną?
do zespołu w sierpniu 2012 r. Jest zaangażowana w realizację projektów ze wszystkich obszarów budowania
wizerunku pracodawcy. # 16
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014
Pamiętaj o tym, żeby przygotować Przykładowe pytania uczestników targów,
zespół do targów. Dobrze jest na które warto przygotować odpowiedzi:
zorganizować wcześniej spotkanie ►► Czym się zajmuje państwa firma? (Tak, to
i opowiedzieć o aktualnych rekrutacjach
czy programach rozwojowych pytanie jest zadawane bardzo często, nawet
skierowanych do studentów. w przypadku największych firm w branży).
►► Jaką mają państwo ofertę dla studentów?
» Pamiętaj też o tym, żeby przygotować zespół do targów. ►► Dlaczego nie mają państwo w swojej ofercie
Dobrze jest zorganizować wcześniej spotkanie i opowiedzieć praktyk dla studentów I i II roku studiów?
o aktualnych rekrutacjach czy programach rozwojowych ►► Czy przyjmują państwo studentów II roku
skierowanych do studentów. Ponadto dostarcz zespołowi na obowiązkowe praktyki?
listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie (przy- ►► Czy firma oferuje praktyki w trakcie roku
kładowe pytania znajdują się w ramce). Przekonaj kolegów akademickiego?
i koleżanki, żeby byli dobrym źródłem informacji, a na stronę ►► Co można robić w państwa firmie na prak-
internetową odsyłali tylko po to, żeby kandydaci zaaplikowali tykach. Jakie są projekty?
na polecaną przez nich ofertę praktyki, stażu czy pracy. ►► Dlaczego oferują państwo bezpłatne prak-
tyki?
Dzień targów Obserwuj ►► Ilu praktykantów przyjmuje firma rocznie
Na co zwrócić uwagę w trakcie dnia targowego? Przede Wybierz się na targi, nawet jeśli zapadła decyzja, że nie bę- i dlaczego tak mało?
wszystkim kandydaci powinni mieć dostęp do twojego sto- dziecie się na nich wystawiać. Dzięki temu możesz zobaczyć ►► Jaka jest wysokość wynagrodzenia na prak-
iska oraz do materiałów. Pamiętaj, żeby broszury, ulotki materiały innych pracodawców, poobserwować zachowania tykach/stażu?
i gadżety uzupełniać na bieżąco, zachowując przy tym po- odwiedzających, przeanalizować, na co zwracają uwagę, ►► Czy umożliwiacie łączenie pracy ze studia-
rządek na stoisku (bałagan to jeden z targowych grzechów podchodząc do stoisk, co przyciąga ich wzrok itp. Popatrz mi? W jaki sposób?
głównych. Więcej o nich przeczytasz na naszym blogu). też, jak rozplanowane są stoiska na hali targowej i które ►► Jak szybko można awansować?
Niezależnie od tego, czy rozstawiasz stoisko samodzielnie, miejsca są atrakcyjne. Zobacz, jakie dodatkowe możliwości ►► Jakie są godziny pracy w państwa firmie?
czy masz do pomocy agencję, weź ze sobą kilka przedmio- dają organizatorzy oraz jak prezentuje się twoja konkurencja. Czy trzeba liczyć się z nadgodzinami?
tów na wypadek sytuacji kryzysowych. Do tzw. niezbędnika Te wszystkie informacje pomogą ci lepiej przygotować się ►► Jak wygląda proces rekrutacji do firmy?
targowego zaliczam m.in. nożyczki, taśmę pakową i klejącą, do wiosennej edycji targów pracy. ►► Czy wszyscy, którzy zaaplikują, otrzymają
żyłkę, ściereczki i ręczniki papierowe, markery, a także pla- Do zobaczenia na targach! informację zwrotną?
stry na ewentualne skaleczenia (chociażby przy rozcinaniu ►► Czy można zaaplikować spontanicznie, nie
papieru, w który zapakowane są ulotki). Fot. Anna Tomczyk, MJCC. Zdjęcia zostały zrobione podczas targów na konkretną ofertę? Korzystają państwo
Connecticum w Berlinie w maju 2014 r. później z tych aplikacji?
►► Czy wszyscy pracownicy mają takie same
Aneta Tur benefity (niezależnie od miejsca pracy: biu-
ra, fabryki, regionów)?
– Employer Branding Manager, MJCC. ►► Wymagają państwo doświadczenia. Czy
Z employer brandingiem zawodowo związana od ponad sześciu lat. Pierwsze doświadczenia zdobywała jako zaliczają państwo do niego działalność
ambasador firmy z tzw. Wielkiej Czwórki, pracowała również w Nestlé i ING Banku Śląskim, gdzie koordynowała w organizacjach studenckich/ wolontariat/
działania z obszaru marketingu rekrutacyjnego. W MJCC pracowała w latach 2008–2010, ponownie dołączyła wymianę zagraniczną?
do zespołu w sierpniu 2012 r. Jest zaangażowana w realizację projektów ze wszystkich obszarów budowania
wizerunku pracodawcy. # 16
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014