Page 20 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 20
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

Podróż po
kandydatów
Kemira, fińska firma z branży chemicznej, w sierpniu
ubiegłego roku otworzyła w Gdańsku centrum usług Biuro Business Service Center EMEA, Kemira Gdańsk
biznesowych (Business Service Center). Obecnie zatrudnia
ono 170 osób zajmujących się finansami, obsługą klienta,
logistyką i zakupami oraz IT. Do połowy przyszłego roku
liczba pracowników wzrośnie do 220 osób. Wiele stanowisk
wymaga biegłego posługiwania się językiem fińskim. Kemira
postanowiła więc poszukać chętnych do pracy za granicą.

O rekrutacji specjalistów z biegłą znajomością języków obcych rozmawiamy z Arkadiuszem Rochowczykiem, dyrektorem
zarządzającym Kemiry w Gdańsku, i Łukaszem Szerenosem, który był odpowiedzialny za pozyskanie pracowników z Finlandii.

Dlaczego zdecydowali się państwo na akcję rekrutacyjną Od czego państwo zaczęli? nizują mnóstwo spotkań i efektywnie łączą bezrobotnych
w Finlandii? Łukasz Szerenos: Finowie dość ostrożnie podchodzą do z pracodawcami, nie pobierając za to żadnych opłat. Za
Arkadiusz Rochowczyk: Od zeszłego roku prowadzimy pro- nowych wyzwań, dlatego ich rekrutację trzeba opierać na ich sprawą oferty trafiają za darmo na najpopularniejsze
jekt centralizowania obsługi klienta, która odbywała się budowaniu relacji i zaufaniu. Zanim rozpoczęliśmy działa- strony z ogłoszeniami. Podobnie działają uczelnie, które
dotąd w siedmiu różnych lokalizacjach w Europie. W Gdańsku nia w Finlandii, zdecydowaliśmy się zaprosić do Gdańska także nie pobierają żadnego wynagrodzenia za oferowaną
odbieramy zamówienia, weryfikujemy dostępność towaru, i  do naszego biura osoby opiniotwórcze. Przyjechał do biznesowi pomoc.
organizujemy transport, nadzorujemy realizację wysyłki i fak- nas przedstawiciel Uniwersytetu w Helsinkach zajmujący Nasi goście byli zachwyceni Polską. Nigdy wcześniej tu nie
turujemy sprzedaż dla obszaru całej Europy. Od pracowników stanowisko Placement Coordinator. Taka osoba na fińskich byli i mieli inne wyobrażenia na nasz temat. Dzięki nawiązaniu
wymagamy znajomości języków odbiorców na poziomie uczelniach odpowiada za komunikację między studentami tych relacji udało nam się w niedługim czasie zorganizować
native. Współpracujemy z wieloma firmami skandynawski- a biznesem. Ma kontakt z pracodawcami i poleca młodym wyjazd i dotrzeć do odpowiednich kandydatów na terenie
mi, stąd duże zapotrzebowanie na języki z tamtego rejonu, ludziom odpowiednie miejsca pracy. Było dla nas ważne, Finlandii. Zaangażowanie osób, które nas odwiedziły, prze-
zwłaszcza na fiński. A to nie jest język popularny w Polsce żeby zobaczyła, że Gdańsk to ciekawe miasto, w którym rosło nasze oczekiwania.
i dość trudny do nauczenia się. Ponadto w naszym kraju można funkcjonować na globalnych zasadach. Odpowiednich kandydatów, czyli jakich?
mieszka relatywnie mało Finów – w Polsce jest zarejestro- Naszym drugim gościem był przedstawiciel Ministerstwa AR: Na profil zawodowy osób zatrudnionych w Gdańsku
wanych ok. 200 obywateli Finlandii. Dlatego stwierdziliśmy, Pracy odpowiedzialny za sieć urzędów pracy. W Finlandii te składa się kilka elementów: doświadczenie i  znajomość »
że musimy działać niestandardowo. instytucje bardzo dobrze działają, są prospołeczne, orga-

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 3(6)/2014 # 20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25