Page 19 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 19
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» Pozyskaj solidnego partnera Cechy gazet wewnętrznych drukowanych i elektronicznych
Jeśli wewnątrz firmy nie funkcjonuje dział graficzny, trzeba
poszukać zewnętrznego wykonawcy. Najlepiej, gdy będzie Gazeta drukowana Elektroniczna PDF Elektroniczna flip
to osoba lub agencja mająca już w dorobku projekty gazet
lub szerzej – usługi typu custom publishing. Do wstępnie Łatwa w odbiorze, można ją czytać Wymaga komputera bądź tabletu
wybranych podmiotów roześlij brief, w którym oprócz pod- „przy okazji” i w różnych miejscach
stawowych informacji, takich jak planowana częstotliwość
ukazywania się pisma, jego objętość i forma, znajdą się też Wydłuża czas produkcji o kilka dni Gotowa do kolportażu od razu
twoje oczekiwania względem zakresu odpowiedzialności, potrzebnych na druk po ukończeniu prac redakcyjnych
jaki chcesz zlecić.
Koszt druku Brak kosztu druku
Naturalnym miejscem powstawania
gazety są działy komunikacji Łatwy dostęp do gazety sprawia, że Łatwiej ją przegapić lub zignorować niż wersję drukowaną;
wewnętrznej, HR, marketingu lub pracownicy i ich rodziny często po nią sięgają często kończy się na jednorazowym przeczytaniu
PR, lecz kluczem do sukcesu jest
zaangażowanie również pracowników Łatwiej o koncentrację czytelnika – Trudniej o skupienie czytelnika, który czyta ją
z innych działów. forma papierowa wymusza skupienie „w międzyczasie”, zwykle mając otwarte inne programy
uwagi na jednej czynności
Klienci dzielą się na dwie grupy: oczekujących wyłącznie
realizacji prac kreatywnych i technicznych (projekt, skład, Można dołączyć inserty Można zamieścić aktywne odnośniki do innych
korekta, druk) oraz tych, którzy zapraszają ekspertów ze- (np. plakaty, ulotki, gadżety) dokumentów, stron www, intranetu, adresów e-mail
wnętrznych do współpracy także przy opracowywaniu stra-
tegii komunikacyjnej pisma, jego koncepcji oraz zawartości. Trudna kontrola nad rozpowszechnianiem Trudna kontrola Możliwe ograniczenie
Zwykle im mniej liczny jest zespół przygotowujący gazetę poza firmą nad rozpowszechnianiem grona czytelników do
w firmie (lub im bardziej zapracowany), tym szerszy zakres poza firmą użytkowników intranetu
odpowiedzialności skłonny jest przekazać na zewnątrz.
Jeśli na podstawie strony www czy referencji spodoba ci się Prestiż Możliwość prowadzenia
freelancer lub agencja z siedzibą na drugim końcu Polski, dokładnych statystyk dla
nie skreślaj ich. Bieżąca praca nad biuletynem w większości poszczególnych stron
przypadków ogranicza się bowiem do maili i telefonów, więc
odległość nie ma znaczenia.

Pytaj i koryguj Jacek Gruszczyński
Zakładając, że gazeta firmowa ma być narzędziem do osią-
gania określonych celów, dobrze jest okresowo sprawdzać, – zarządza Pracownią Register, agencją graficzno-
czy dobrze wykonuje swoje zadanie. Raz do roku prze- wydawniczą specjalizującą się w przygotowywaniu
prowadź krótką (!) ankietę czytelniczą, której wyniki będą czasopism firmowych. Wraz z zespołem Pracowni
podstawą do ewentualnych korekt obranej strategii. Nie realizował projekty customowe dla firm takich jak Grupa
zaniedbaj tego elementu – nawet jeśli uważasz, że we- Open Finance, Sygma Bank Polska, Grupa BIK, Eurovia
wnętrzny biuletyn jest świetny, ale pracownicy myślą inaczej, Polska, ASTOR czy Valvex.
wsłuchaj się w ich głos.

1 Email Statistics Report, 2014–2018, The Radicati Group

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 3(6)/2014 # 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24