Page 13 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 13
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Przykładowe miary dla działań budujących markę pracodawcy Podsumowując, dobre kampanie budujące markę praco-
dawcy były przede wszystkim oparte na przemyślanej
Miary marketingowe Miary dla marki Miary wydajności strategii działań komunikacyjnych wraz z zaplanowanym
sposobem pomiaru. Myślenie strategiczne w perspekty-
Jak efektywne i skuteczne są twoje Jak znana i rozpoznawana jest Jak marka wpływa na wydajność? wie realizacji celów całej firmy oraz staranne planowanie
działania marketingowe? twoja marka? działań są podstawą pomiaru i oceny efektów. Jeśli reali-
Zewnętrzne zujesz jakiekolwiek działania z tego zakresu, już podczas
Dotarcie do odpowiednich osób Zewnętrzne Zewnętrzne planowania zadaj sobie pytanie o to, co będzie dla ciebie
z odpowiednim przekazem poprzez Świadomość i relacje z marką Jakość i różnorodność przyciąganych wyznacznikiem sukcesu, i postaraj się go wykazać za pomocą
odpowiednie kanały Zaangażowanie i rekomendowanie talentów, aplikacji i zatrudnionych odpowiednich liczb.
Wywołanie odpowiedniej reakcji marki Współczynnik konwersji, conversion
Postrzeganie i wizerunek marki premium Bibliografia:
Wewnętrzne Preferowanie marki i lojalność Koszt zatrudnienia, koszt czasu Davenport T. i Patil D. J. The sexiest jobs in the 21st century will be
Zarządzanie kandydatami wobec niej poświęconego na zatrudnienie in data science [Raport]. – [brak miejsca] : TMPWorldwide, 2014.
Wdrożenie nowych osób LinkedIn The State of Employer Branding [Raport]. – Mountain
Zarządzanie ludźmi Wewnętrzne Wewnętrzne View : LinkedIn, 2012.
Doświadczenie z marką pracodawcy Siła puli talentów Michaelson D. i Stacks D. Exploring the Comparative
Odbiór marki pracodawcy Zaangażowanie i utrzymanie Communications Effectiveness of Advertising and Public Relations:
Wydajność An Experimental Study of Initial Branding Advantage [Raport]. –
Gainesville : Institute for Public Relations, 2007.
Źródło: (Davenport i inni, 2014)
» wprowadzenie zmian w komunikacji, jeśli tylko się okazy- skuteczność poszczególnych narzędzi. Miar nie było ani za Anna Miotk
wało, że odbiorcy mają określone, a wcześniej nieznane dużo (co jest często efektem „gorączki przedkonkursowej” –
autorom działań, potrzeby. „trzeba za wszelką cenę pokazać, że nam się udało”), ani za – obecnie jest dyrektorem
W kampaniach konsekwentnie stosowano kluczowe prze- mało. Odnosiły się one do założonych celów. Niekonkretne ds. komunikacji w firmie
kazy marki pracodawcy. We wszystkich kanałach pojawiał cele w rodzaju „budowanie pozytywnego wizerunku” na tym Polskie Badania Internetu.
się spójny komunikat, zgodny z założonymi wcześniej wy- etapie owocowały na przykład stosowaniem ekwiwalentu Z branżą PR i marketingu jest
tycznymi na temat marki pracodawcy. Niekiedy podkreślała reklamowego (o którym więcej za chwilę). związana od 2001 r. Doktor nauk humanistycznych,
go też spójna, przejrzysta identyfikacja wizualna i starannie Nie stosowały wyssanych z palca miar skuteczności. tytuł jej rozprawy doktorskiej to „Metody oceny
przygotowane materiały informacyjne. Najbardziej zabawnym pomysłem, z jakim się zetknęłam, i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane
Kampanie były oparte na spójnym pomyśle (zwanym też było liczenie… ekwiwalentu reklamowego dla materiałów w Polsce”; wcześniej ukończyła studia magisterskie
głównym konceptem czy „big idea”) i miały pasujące do employer brandingowych umieszczonych w prasie. Najpro- z socjologii. Wykłada na studiach podyplomowych
niego narzędzia komunikacji. Jeśli był to program edu- ściej mówiąc, szacowano wartości tych tekstów w złotych, PR i prowadzi szkolenia oraz konsultacje dotyczące
kacyjny dla pracowników, nie organizowano wydarzenia bazując na cenie analogicznej powierzchni reklamowej. Ce- strategii i pomiaru działań komunikacyjnych; jej
dla całej społeczności lokalnej. Jeśli rekrutowano studen- lem tych obliczeń, nieraz bardzo skomplikowanych, jest kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat
tów, nie umieszczano ogłoszeń w prasie, której studenci udowodnienie mało świadomemu badawczo prezesowi, Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek
praktycznie już nie czytają, ale skupiono się na mediach jak przydatny w firmie jest pracownik, który posługuje się „Badania w public relations”, „Skuteczne social
społecznościowych i uczelnianych targach pracy. W naj- tą miarą. Nie ma ona żadnego innego uzasadnienia w ba- media”, licznych publikacji w mediach branżowych
lepszych działaniach employer brandingowych spójność daniach (Michaelson i inni, 2007). Niestety, pomysł bardzo oraz bloga poświęconego mierzeniu działań
narzędzi, pomysłu na kampanię oraz – co najważniejsze – mocno zakorzenił się w amerykańskich korporacjach, które komunikacyjnych: www.annamiotk.pl.
celów komunikacyjnych i biznesowych była bardzo wysoka. narzucają go wszędzie tam, gdzie działają, w tym również
Miały zaplanowany sposób pomiaru realizacji celów. na polskim rynku. Wzorują się na tym firmy polskie, na
Efektem był zestaw starannie dobranych miar i wskaźni- zasadzie „skoro ma to amerykańska korporacja, to znaczy,
ków, które sprawdzały realizację celu kampanii, ale również że jest to dobre”.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 13
Przykładowe miary dla działań budujących markę pracodawcy Podsumowując, dobre kampanie budujące markę praco-
dawcy były przede wszystkim oparte na przemyślanej
Miary marketingowe Miary dla marki Miary wydajności strategii działań komunikacyjnych wraz z zaplanowanym
sposobem pomiaru. Myślenie strategiczne w perspekty-
Jak efektywne i skuteczne są twoje Jak znana i rozpoznawana jest Jak marka wpływa na wydajność? wie realizacji celów całej firmy oraz staranne planowanie
działania marketingowe? twoja marka? działań są podstawą pomiaru i oceny efektów. Jeśli reali-
Zewnętrzne zujesz jakiekolwiek działania z tego zakresu, już podczas
Dotarcie do odpowiednich osób Zewnętrzne Zewnętrzne planowania zadaj sobie pytanie o to, co będzie dla ciebie
z odpowiednim przekazem poprzez Świadomość i relacje z marką Jakość i różnorodność przyciąganych wyznacznikiem sukcesu, i postaraj się go wykazać za pomocą
odpowiednie kanały Zaangażowanie i rekomendowanie talentów, aplikacji i zatrudnionych odpowiednich liczb.
Wywołanie odpowiedniej reakcji marki Współczynnik konwersji, conversion
Postrzeganie i wizerunek marki premium Bibliografia:
Wewnętrzne Preferowanie marki i lojalność Koszt zatrudnienia, koszt czasu Davenport T. i Patil D. J. The sexiest jobs in the 21st century will be
Zarządzanie kandydatami wobec niej poświęconego na zatrudnienie in data science [Raport]. – [brak miejsca] : TMPWorldwide, 2014.
Wdrożenie nowych osób LinkedIn The State of Employer Branding [Raport]. – Mountain
Zarządzanie ludźmi Wewnętrzne Wewnętrzne View : LinkedIn, 2012.
Doświadczenie z marką pracodawcy Siła puli talentów Michaelson D. i Stacks D. Exploring the Comparative
Odbiór marki pracodawcy Zaangażowanie i utrzymanie Communications Effectiveness of Advertising and Public Relations:
Wydajność An Experimental Study of Initial Branding Advantage [Raport]. –
Gainesville : Institute for Public Relations, 2007.
Źródło: (Davenport i inni, 2014)
» wprowadzenie zmian w komunikacji, jeśli tylko się okazy- skuteczność poszczególnych narzędzi. Miar nie było ani za Anna Miotk
wało, że odbiorcy mają określone, a wcześniej nieznane dużo (co jest często efektem „gorączki przedkonkursowej” –
autorom działań, potrzeby. „trzeba za wszelką cenę pokazać, że nam się udało”), ani za – obecnie jest dyrektorem
W kampaniach konsekwentnie stosowano kluczowe prze- mało. Odnosiły się one do założonych celów. Niekonkretne ds. komunikacji w firmie
kazy marki pracodawcy. We wszystkich kanałach pojawiał cele w rodzaju „budowanie pozytywnego wizerunku” na tym Polskie Badania Internetu.
się spójny komunikat, zgodny z założonymi wcześniej wy- etapie owocowały na przykład stosowaniem ekwiwalentu Z branżą PR i marketingu jest
tycznymi na temat marki pracodawcy. Niekiedy podkreślała reklamowego (o którym więcej za chwilę). związana od 2001 r. Doktor nauk humanistycznych,
go też spójna, przejrzysta identyfikacja wizualna i starannie Nie stosowały wyssanych z palca miar skuteczności. tytuł jej rozprawy doktorskiej to „Metody oceny
przygotowane materiały informacyjne. Najbardziej zabawnym pomysłem, z jakim się zetknęłam, i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane
Kampanie były oparte na spójnym pomyśle (zwanym też było liczenie… ekwiwalentu reklamowego dla materiałów w Polsce”; wcześniej ukończyła studia magisterskie
głównym konceptem czy „big idea”) i miały pasujące do employer brandingowych umieszczonych w prasie. Najpro- z socjologii. Wykłada na studiach podyplomowych
niego narzędzia komunikacji. Jeśli był to program edu- ściej mówiąc, szacowano wartości tych tekstów w złotych, PR i prowadzi szkolenia oraz konsultacje dotyczące
kacyjny dla pracowników, nie organizowano wydarzenia bazując na cenie analogicznej powierzchni reklamowej. Ce- strategii i pomiaru działań komunikacyjnych; jej
dla całej społeczności lokalnej. Jeśli rekrutowano studen- lem tych obliczeń, nieraz bardzo skomplikowanych, jest kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat
tów, nie umieszczano ogłoszeń w prasie, której studenci udowodnienie mało świadomemu badawczo prezesowi, Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek
praktycznie już nie czytają, ale skupiono się na mediach jak przydatny w firmie jest pracownik, który posługuje się „Badania w public relations”, „Skuteczne social
społecznościowych i uczelnianych targach pracy. W naj- tą miarą. Nie ma ona żadnego innego uzasadnienia w ba- media”, licznych publikacji w mediach branżowych
lepszych działaniach employer brandingowych spójność daniach (Michaelson i inni, 2007). Niestety, pomysł bardzo oraz bloga poświęconego mierzeniu działań
narzędzi, pomysłu na kampanię oraz – co najważniejsze – mocno zakorzenił się w amerykańskich korporacjach, które komunikacyjnych: www.annamiotk.pl.
celów komunikacyjnych i biznesowych była bardzo wysoka. narzucają go wszędzie tam, gdzie działają, w tym również
Miały zaplanowany sposób pomiaru realizacji celów. na polskim rynku. Wzorują się na tym firmy polskie, na
Efektem był zestaw starannie dobranych miar i wskaźni- zasadzie „skoro ma to amerykańska korporacja, to znaczy,
ków, które sprawdzały realizację celu kampanii, ale również że jest to dobre”.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 13