Page 16 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 16
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Dobrze jest zaplanować nować kolejne tematy spotkań czy wystąpień, co pozwoli
różnorodne aktywności, nam zdobyć dodatkową wiedzę, czy pomysł, który chcemy
dostosowane do celu realizować, ma szansę powodzenia. Na koniec pamiętaj-
spotkania. Mogą to my o podziękowaniu pracownikom i uczestnikom, którzy
być warsztaty, quizy, brali udział w dniu otwartym, a jeśli jesteśmy zadowoleni
wycieczki po firmie czy z przebiegu i efektów, jakie osiągnęliśmy (oby!), pochwalmy
rozmowy z pracownikami się nimi zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji.
i/lub kadrą zarządzającą. Dzień otwarty w firmie jest ciekawym narzędziem, które
Postarajmy się, by nasz można wykorzystać do promocji pracodawcy. Do realizacji
program był merytoryczny takiego wydarzenia potrzebujemy chęci, pomysłu, i zaan-
i interaktywny. gażowanych pracowników. Spotkanie pokaże uczestnikom,
czym zajmują się poszczególne zespoły i jak wygląda firma
„od środka”. Jednak pamiętajmy, że wizerunek, który bę-
dziemy promować, powinien być zgodny z prawdą. Dzień
otwarty nie jest narzędziem dla każdego, gdyż nie każda
firma może sobie pozwolić na pokazanie osobom postron-
nym swoich wewnętrznych procesów. Dobra wiadomość
jest taka, że jeśli nie mamy takiej możliwości, nie jesteśmy
na straconej pozycji, bo wydarzenie można zorganizować
w innym, neutralnym miejscu. Wprawdzie nie będziemy
mieli wtedy okazji do zaprezentowania kandydatom na-
szej siedziby, ale biuro nie jest przecież jedynym miejscem,
w którym można poznać rzeczywistą kulturę organizacyjną
firmy i jej pracowników.
» pożądanymi rozmówcami ludzi z doświadczeniem są eks- zaprzyjaźnione koła naukowe i organizacje studenckie – Edyta Sander
perci, którzy mogą wpływać na dalszy rozwój zawodowy. w przypadku studentów i absolwentów – oraz media i sto-
Jak zdobyć uczestników? warzyszenia branżowe, media lokalne czy społecznościowe – Employer Branding Manager w MJCC. Posiada
Gdy organizujemy kolejne wydarzenie (a poprzednie okazały o profilu biznesowym – jeśli chcemy zaprosić uczestników wieloletnie doświadczenie jako University Relations
się sukcesem), sprawa jest stosunkowo prosta, gdyż każde z doświadczeniem. Recruiter w State Street Bank. Swoją przygodę
spotkanie będzie żywą reklamą kolejnego. Z doświadczenia A na koniec… z employer brandingiem zaczynała w Akademickim
wiem, że miejsca zapełniają się wtedy w ciągu kilku dni Opuszczenie budynku firmy przez ostatniego uczestnika Centrum Kariery na Uniwersytecie Ekonomicznym
i tworzy się długa lista rezerwowa, z której możemy sko- to nie koniec naszej pracy, ale czas na podsumowanie. w Krakowie, gdzie pełniła obowiązki kierowniczki
rzystać przy kolejnych wydarzeniach. Niemniej, organizując Wygodnym dla wszystkich sposobem jest ankieta, której biura. Specjalizuje się w zintegrowanych działaniach
wydarzenie po raz pierwszy i nie dysponując takimi bazami, analiza posłuży nam do oceny wydarzenia i wyciągnięcia EB w branży finansowej. Autorka pracy dyplomowej
możemy wykorzystać kanały na co dzień przeznaczone do wniosków na temat poszczególnych elementów programu na temat odbioru działań employer brandingowych
promowania ofert pracy, czyli targi pracy, newsletery czy oraz prowadzących. W ankiecie można również zapropo- przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego
w Krakowie.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 16
Dobrze jest zaplanować nować kolejne tematy spotkań czy wystąpień, co pozwoli
różnorodne aktywności, nam zdobyć dodatkową wiedzę, czy pomysł, który chcemy
dostosowane do celu realizować, ma szansę powodzenia. Na koniec pamiętaj-
spotkania. Mogą to my o podziękowaniu pracownikom i uczestnikom, którzy
być warsztaty, quizy, brali udział w dniu otwartym, a jeśli jesteśmy zadowoleni
wycieczki po firmie czy z przebiegu i efektów, jakie osiągnęliśmy (oby!), pochwalmy
rozmowy z pracownikami się nimi zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji.
i/lub kadrą zarządzającą. Dzień otwarty w firmie jest ciekawym narzędziem, które
Postarajmy się, by nasz można wykorzystać do promocji pracodawcy. Do realizacji
program był merytoryczny takiego wydarzenia potrzebujemy chęci, pomysłu, i zaan-
i interaktywny. gażowanych pracowników. Spotkanie pokaże uczestnikom,
czym zajmują się poszczególne zespoły i jak wygląda firma
„od środka”. Jednak pamiętajmy, że wizerunek, który bę-
dziemy promować, powinien być zgodny z prawdą. Dzień
otwarty nie jest narzędziem dla każdego, gdyż nie każda
firma może sobie pozwolić na pokazanie osobom postron-
nym swoich wewnętrznych procesów. Dobra wiadomość
jest taka, że jeśli nie mamy takiej możliwości, nie jesteśmy
na straconej pozycji, bo wydarzenie można zorganizować
w innym, neutralnym miejscu. Wprawdzie nie będziemy
mieli wtedy okazji do zaprezentowania kandydatom na-
szej siedziby, ale biuro nie jest przecież jedynym miejscem,
w którym można poznać rzeczywistą kulturę organizacyjną
firmy i jej pracowników.
» pożądanymi rozmówcami ludzi z doświadczeniem są eks- zaprzyjaźnione koła naukowe i organizacje studenckie – Edyta Sander
perci, którzy mogą wpływać na dalszy rozwój zawodowy. w przypadku studentów i absolwentów – oraz media i sto-
Jak zdobyć uczestników? warzyszenia branżowe, media lokalne czy społecznościowe – Employer Branding Manager w MJCC. Posiada
Gdy organizujemy kolejne wydarzenie (a poprzednie okazały o profilu biznesowym – jeśli chcemy zaprosić uczestników wieloletnie doświadczenie jako University Relations
się sukcesem), sprawa jest stosunkowo prosta, gdyż każde z doświadczeniem. Recruiter w State Street Bank. Swoją przygodę
spotkanie będzie żywą reklamą kolejnego. Z doświadczenia A na koniec… z employer brandingiem zaczynała w Akademickim
wiem, że miejsca zapełniają się wtedy w ciągu kilku dni Opuszczenie budynku firmy przez ostatniego uczestnika Centrum Kariery na Uniwersytecie Ekonomicznym
i tworzy się długa lista rezerwowa, z której możemy sko- to nie koniec naszej pracy, ale czas na podsumowanie. w Krakowie, gdzie pełniła obowiązki kierowniczki
rzystać przy kolejnych wydarzeniach. Niemniej, organizując Wygodnym dla wszystkich sposobem jest ankieta, której biura. Specjalizuje się w zintegrowanych działaniach
wydarzenie po raz pierwszy i nie dysponując takimi bazami, analiza posłuży nam do oceny wydarzenia i wyciągnięcia EB w branży finansowej. Autorka pracy dyplomowej
możemy wykorzystać kanały na co dzień przeznaczone do wniosków na temat poszczególnych elementów programu na temat odbioru działań employer brandingowych
promowania ofert pracy, czyli targi pracy, newsletery czy oraz prowadzących. W ankiecie można również zapropo- przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego
w Krakowie.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 16