Page 15 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 15
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» nie muszą wkładać wysiłku w to, aby trafić na nasze sto- nie właściwego terminu naszego wydarzenia. Tu również i przykłady zadań, z którymi pracownicy stykają się na co
isko, natomiast w przypadku spotkania w biurze mamy do mamy wiele zmiennych. Przede wszystkim należy upewnić dzień. Postarajmy się pokazać im także naszą kulturę or-
czynienia z osobami zmotywowanymi do bliższego pozna- się, że w tym terminie nie ma innego ważnego wydarze- ganizacyjną, a jeszcze lepiej – pozwólmy jej doświadczyć!
nia konkretnej organizacji. Nie jest to więc przypadkowy nia. W przypadku studentów są to np. juwenalia czy sesja. Konstruując agendę wydarzenia, należy pamiętać, że kan-
kandydat, a starannie wyselekcjonowana osoba, dobra- W przypadku profesjonalistów mogą to być np. konferencje dydaci w poszczególnych regionach Polski są różni. Dlatego
na w oparciu o konkretne kryteria (np. znajomość języka branżowe czy… wakacje. Dodatkowo, jeśli dysponujemy program, który był dobry w jednym mieście, niekoniecznie
obcego) lub rozwiązanie zadania (na podstawie którego większą liczbą biur, powinniśmy wybrać takie, do którego sprawdzi się w innym. W miarę możliwości zapytajmy poten-
kwalifikowani są uczestnicy). łatwo dotrzeć z uczelni lub centrum miasta. Jeśli chcemy cjalnych uczestników, co myślą o naszej agendzie. Zwróćmy
zaprosić uczestników z innych miast, zastanówmy się od się do zaprzyjaźnionego koła naukowego, naszych byłych
Kiedy jesteśmy na uczelni, studenci razu nad godziną rozpoczęcia – tak żeby wszyscy zdążyli stażystów lub pracowników, którzy wciąż posiadają status
nie muszą wkładać wysiłku w to, aby dotrzeć na czas bez konieczności opłacania noclegu. Oczy- studenta lub dopiero co ukończyli uczelnie.
trafić na nasze stoisko, natomiast wiście jest też grupa czynników, na które nie mamy wpływu.
w przypadku spotkania w biurze Jednym z ważniejszych jest… pogoda. Zarówno słoneczny, Przyjęło się, że grupą docelową
mamy do czynienia z osobami jak i deszczowy dzień mogą skutecznie storpedować nasze dnia otwartego są głównie studenci
zmotywowanymi do bliższego poznania plany i znacząco obniżyć frekwencję. i absolwenci, jednak niektóre firmy
konkretnej organizacji. Krócej czy dłużej, ogólnie czy konkretnie? próbują organizować dni otwarte
Harmonogram dnia otwartego powinien być starannie prze- również dla profesjonalistów. Takie
Grupa uczestników i cel spotkania myślany i dopasowany zarówno do grupy uczestników, jak spotkania prowadzone są wieczorami
Podstawą osiągnięcia sukcesu jest precyzyjne określenie i celów, które mamy do zrealizowania. Nie da się zorganizo- lub w weekendy, żeby nie kolidowały
grupy uczestników i celów, które sobie stawiamy. Nie chodzi wać wydarzenia atrakcyjnego równocześnie dla studentów, z codzienną pracą.
przecież o to, aby po prostu się spotkać, ale o to, aby obie jak i pracowników z doświadczeniem, dlatego treści, jakie
strony (firma i kandydaci) odniosły korzyści. Choć przyjęło chcemy przedstawić, muszą odpowiadać profilowi uczest- Jak cię widzą, tak cię piszą
się, że grupą docelową tego typu wydarzeń są głównie ników. Planując program, trzeba pamiętać, że zbyt długie Mamy już termin, miejsce oraz ustalony program. Czas więc
studenci i absolwenci, to jednak niektóre firmy próbują or- wystąpienia mogą być nużące, a co za tym idzie, odbiór zadbać o przygotowanie pracowników i miejsca, w którym
ganizować dni otwarte również dla profesjonalistów (np. całego wydarzenia będzie prawdopodobnie odwrotny do odbędzie się spotkanie. Pierwsze wrażenie, które nasi pra-
State Street Bank czy Motorola). Takie spotkania prowa- zamierzonego. Dodatkowo, dobrze jest zaplanować różno- cownicy zrobią na uczestnikach, będzie tylko jedno i może
dzone są wieczorami lub w weekendy, żeby nie kolidowały rodne aktywności, dostosowane do celu spotkania. Mogą zadecydować o sukcesie (lub porażce) wydarzenia. Dlatego
z codzienną pracą. to być warsztaty, quizy, wycieczki po firmie czy rozmowy starajmy się stworzyć otwartą i przyjazną atmosferę, która
Dzień otwarty może realizować różne cele. Może mieć cha- z pracownikami i/lub kadrą zarządzającą. Sukces (lub po- zostanie zapamiętana na długo. Trzeba tu jednak podkreślić,
rakter rekrutacyjny, wizerunkowy lub łączyć jedno z drugim. rażka) pierwszego dnia otwartego może mieć wpływ na że nie warto kreować się na organizację, którą nie jesteśmy.
W przypadku celu rekrutacyjnego możemy wykorzystać postrzeganie kolejnych wydarzeń, dlatego warto dołożyć Jeśli w firmie panuje formalna, korporacyjna atmosfera (lub
spotkanie do przeprowadzenia symulacji sesji Assessment wszelkich starań, aby agenda była maksymalnie atrakcyjna odwrotnie) – nie ukrywajmy tego. W employer brandingu nie
Center lub konsultacji dokumentów aplikacyjnych. Jeśli je- dla odbiorców. Nie oznacza to jednak, że im większa liczba chodzi przecież o to, aby przyciągnąć wszystkich kandyda-
steśmy nową (lub nierozpoznawalną) firmą i naszym celem punktów w harmonogramie, tym lepiej. Postarajmy się, by tów, tylko tych, którzy rzeczywiście powinni trafić do naszej
jest budowanie wizerunku, będzie nam zależało na tym, nasz program był merytoryczny i interaktywny. W końcu firmy. Niezależnie od charakteru dnia otwartego uczestnicy
aby kandydaci zdobyli wiedzę na temat naszej organizacji, po to potencjalni kandydaci odwiedzają nasze biuro, żeby powinni mieć możliwość spotkania rozmówców ciekawych
bieżących projektów czy kultury wewnętrznej. dowiedzieć się czegoś konkretnego i poczuć panującą u nas z ich punktu widzenia. Studentów najbardziej będą intere-
Zsynchronizujmy kalendarze atmosferę. Unikajmy więc typowych wykładów czy prezen- sować pracownicy, którzy dopiero rozpoczęli u nas swoją
To, że zdefiniujemy grupę uczestników i cele, nie oznacza, tacji. Postawmy na kontakt i naukę razem z pracownikami, przygodę, oraz osoby, które są dłużej w organizacji, ale
że odniesiemy sukces. Kolejną kluczową kwestią jest wybra- wspólne dzielenie się wiedzą i doświadczeniami oraz na zaczynały jako studenci i absolwenci. Natomiast najbardziej »
przekazywanie wiadomości ważnych z punktu widzenia
kandydatów. Mogą to być informacje dotyczące dokumen-
tów aplikacyjnych czy procesu rekrutacyjnego oraz case’y

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 1(8)/2015 # 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20