Page 17 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 17
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
I wreszcie współpraca – w najprostszym mode- tylko książki adresowej online, albo narzędzia, mi i kadrą zarządzającą (zazwyczaj na osobnych
lu to miejsca: foldery, witryny czy dyski, na któ- które rozwiąże wszystkie problemy organizacji. warsztatach). Każdy obszar – HR, PR, marketing
rych można współdzielić dokumenty (co znacznie Żadne z tych podejść nie jest dobre. Współpraca czy operacje – mają swoje konkretne pomysły.
odciąża komunikację e-mailową). W bardziej za- z firmą, która wdroży tylko to, co zespół wskaże, Natomiast najistotniejsze są potrzeby „bazo-
awansowanej formie to dyskusje, wiki czy możli- może być drogą na manowce. W trakcie takiego we” – kontakty do pracowników i informacje. Na
wość zgłaszania innowacyjnych pomysłów i oce- procesu doświadczony i krytyczny partner, który wczesnym etapie trzeba ustalić, co w firmie jest
na ich przez społeczność. Warto do tego dodać pomoże świadomie wdrożyć intranet, bywa na- możliwe do wdrożenia i kto konkretnie będzie
listę typowych pytań do HR i IT. prawdę cenny. odpowiedzialny za dany obszar – publikację ak-
Intranet może też pełnić funkcję komunikatora dla tualności, dostarczanie szablonów dokumentów,
pracowników, poprzez który będą się umawiać np. Od czego zacząć pracę nad intranetem? Jak aktualizację (ręczną lub automatyczną) bazy pra-
na wspólną podróż do pracy lub na aktywności zbadać potrzeby przyszłych użytkowników? cowników.
sportowe po godzinach. My zazwyczaj zaczynamy do warsztatów. Pozna- Dobrze sprawdza się functional roadmaping (na-
W tym miejscu warto dodać, że aby te funkcje jemy firmę i jej profil. Rozmawiamy ze specjalista- zywany tak z braku dobrego polskiego określenia).
były efektywnie wykorzystywane, intranet po-
winien być intuicyjny i mieć przejrzystą strukturę
oraz menu, żeby każdy mógł z łatwością znaleźć
to, czego właśnie potrzebuje.
Jakie, z waszego doświadczenia, są główne
powody wdrożenia intranetu? Jakich funkcji
oczekują pracodawcy?
Myślę, że firmy nie do końca są świadome tego,
po co wdrażają intranet. Jeśli firma już wcześniej
go miała, główną motywacją jest poprawa, bo
bardzo często intranet nie działa – albo jest pusty
i martwy, albo staje się śmietnikiem, bo nie ma
kogoś, kto by o niego dbał. W tym sensie decyzja
o zmianie musi iść w parze z nowym podejściem
do tego narzędzia – ktoś w firmie musi się stać
intranetowym ogrodnikiem.
Jeśli firma nie miała takiego systemu, często wy-
obrażenie jest bardzo ogólne – albo oczekuje się
17