Page 16 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 16

INTRANETWIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
 TO NIE PROJEKT,
 TO PROCES

      O tym, jak stworzyć funkcjonalny intranet i jak sprawić, żeby pracownicy chętnie
      z niego korzystali, opowiada Hubert Turaj, UX Director w Edisondzie.

Czy każda firma powinna mieć intranet? Dla             Drugim kryterium jest etap rozwoju – firmy młode   Przez informację rozumiem przede wszystkim do-
jakich organizacji jest to dobre rozwiązanie,          i  dynamiczne często są jeszcze zbyt chaotyczne,   stęp do danych kontaktowych wszystkich pracow-
a dla jakich nie?                                      w  dobrym tego słowa znaczeniu, żeby wdrażać       ników (najlepiej ze zdjęciami), aktualności z  życia
Zdecydowanie nie każda. Kluczowym kryterium            taki system. Ze względu na szybki rozwój firmy,    firmy, a  także informacje o  wewnętrznych rekru-
jest skala działalności – małe organizacje, w któ-     dopiero co wprowadzone rozwiązanie może oka-       tacjach czy wskazówki dla nowych pracowników.
rych wszyscy lub prawie wszyscy się znają, nie po-     zać się niepotrzebne, bo po wdrożeniu firma jest   Narzędzia w  intranecie to na przykład szablony
trzebują takiego systemu. Jest cała masa narzędzi      już w nieco innym miejscu.                         firmowe, kalkulatory czy statystki dotyczące klu-
mogących zastąpić klasyczny intranet – dokumen-                                                           czowych obszarów działania – tzw. dashboardy.
ty i dyski w chmurze doskonale się sprawdzają do       Co daje dobry intranet?                            Procesy, które mogą zostać zautomatyzowane, to
pewnego pułapu złożoności przedsiębiorstwa.            Podstawowe zadania intranetu to: dostarczanie      składanie wniosku urlopowego czy rozliczanie de-
Poza tym dobrze wdrożony i, co kluczowe, wła-          informacji i narzędzi pracy, automatyzowanie pro-  legacji. Większe firmy zarządzają też w intranecie
ściwie utrzymywany intranet to dla firmy niemały       cesów i stworzenie miejsca do współpracy. Oczy-    zasobami – flotą samochodów czy salami konfe-
koszt. Koszt, który się zwróci, ale żeby tak się sta-  wiście nie każdy system intranetowy ma na celu     rencyjnymi.
ło, organizacja musi mieć już pewną skalę.             zaspokajanie wszystkich tych potrzeb.

                                                       16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21