Page 21 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 21

kosztem nieposiadania intranetu w ogóle lub posia-                                            WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
dania systemu, który jest nieaktualny i nie działa.
                                                     ściej i bardzo dobrze się sprawdzają, pod warun-
Ile czasu potrzeba na przygotowanie i wdro-          kiem, że sama organizacja jest gotowa na zmiany
żenie takiego narzędzia?                             na lepsze i ciągłą optymalizację.
Minimum pół roku przy niewielkiej skali firmy, do-
brych założeniach i sprawnym tempie pracy. Bar-      Jakie są najnowsze trendy przy tworzeniu               HUBERT
dziej realistyczny jest czas od roku do dwóch lat.   intranetów? Jak zmieniały się w ostatnich              TURAJ
Taki okres pozwala na analizę, korekty, wdrożenie,   latach?
przystosowanie i uzupełnienie treści.                Obserwuję dwa główne trendy. Ten związany              projektant interakcji (zwany też czasem architektem infor-
                                                     z technologią to zapewnienie dostępu mobilnego         macji albo specjalistą od użyteczności). Studiował psycho-
Pracujecie również dla klientów zagranicz-           i  na każdym urządzeniu, również poza firmą. Nie       logię na Uniwersytecie Jagiellońskim i Human Computer In-
nych. Zauważyłeś różnice w podejściu do in-          tylko firmowy laptop z  VPN, ale dowolny telefon       teraction na Uniwersytecie w Oslo. Współzałożyciel i User
tranetu?                                             czy tablet. To ciągle jeszcze herezja dla działów      Experience Director w studiu EDISONDA. Obserwuje, roz-
Są dwa obszary, które mogą się nieco różnić –        IT i bezpieczeństwa, ale takie są oczekiwania pra-     mawia, wymyśla, projektuje, a  potem testuje na ludziach
pierwszy to dostęp do informacji. Polskie firmy      cowników.                                              to, co zostało zaprojektowane. Doradza firmom w przygo-
dość mocno ograniczają uprawnienia pracowni-         Drugi trend jest związany ze zmianami w samych         towaniu i  prowadzeniu serwisów internetowych i  dużych
ków i  mają potrzebę ścisłej kontroli tego, co kto   organizacjach. Pojawia się potrzeba intranetu spo-     systemów IT.
widzi. W firmach zagranicznych, szczególnie tych     łecznościowego, gdzie pracownicy nie będą bier-
o  średniej skali, pojawia się podejście bardziej    nymi odbiorcami, ale każdą treść będą współtwo-
otwarte – każdy widzi wszystko. Z  jednej strony     rzyć. W  moim przekonaniu intranet to nie portal
jest to wyraz zaufania do pracowników i  prze-       społecznościowy, ale ta rewolucja też już się wy-
jaw otwartości firmy. Z  drugiej strony takie po-    darzyła i warto się zastanawiać, jakie dobre zmia-
dejście szalenie przyspiesza wdrożenie, zmniej-      ny może przynieść dla tego, jak działamy i jak się
sza jego koszty i  potem ułatwia zarządzanie         komunikujemy w pracy.
intranetem. Jeśli zaś jakiś dokument jest super-
tajny, po prostu nie wrzuca się go do intranetu.                                   Rozmawiała Anna Tomczyk
Drugi obszar to innowacja i dyskusja. W polskich
organizacjach, zwłaszcza większych, decydenci        Ze strony: http://thebestintranet.com/ można
niechętnie tworzą forum, gdzie można zgłaszać        pobrać listę pytań przydatną przy tworzeniu sku-
racjonalizatorskie pomysły. W  intranetach za-       tecznego intranetu.
chodnich takie aspekty pojawiają się coraz czę-

                                                     21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26