Page 22 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 22

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

JAK NAKRĘCIĆ
FILM WIZERUNKOWY

Siedziba dużej spółki akcyjnej, gabinet prezesa.  patrząc w  obiektyw, trzymając w  ręku książkę
                                                  z  myszką i  serkiem na okładce, mówił mniej
– Widzi pan, panie Grzegorzu, ja to mam taki      więcej tak:
pomysł na złożenie życzeń świątecznych moim       – Ten świąteczny czas wykorzystajcie odpowied-
pracownikom. Ale wie pan, takich wyjątkowych      nio. Polecam, aby przeczytać tę mądrą książkę,
życzeń, z przekazem!                              moją ulubioną, wyciągnijcie z  niej wnioski, bo
Z  uczciwości wobec klienta nawet nie ośmie­      jak tak dalej pójdzie, to nie dla każdego znajdzie
lam się podać miejscowości, w  której znajduje    się kawałek serka po przerwie. Wesołych i  ro-
się wspomniana firma. Wyjątkowość życzeń nie      dzinnych świąt wam życzę!
polegała bowiem jedynie na ich formie – nagra­    Kurtyna.
niu wideo zamieszczonym w intranecie. Treść,
oj tak, treść na pewno zapadła zespołowi w pa­    Myślę, że intencje prezesa były zrozumiałe
mięć.                                             i  słuszne. Jednak realizacja troszkę słabsza
Pokrótce, jest taka książka – skądinąd znakomi­   i podejrzewam, że morale w kilkusetosobowym
ta – „Kto zabrał mój ser” Spencera Johnsona.      zespole siadło. Pan prezes mógł zrobić swój film
Ser jest metaforą wszystkiego, czego pragnie­     nieco inaczej, gdyby przeczytał to, co teraz pi­
my, do czego dążymy: dobrej pracy, sukcesu,       szę (mam nadzieję, że pan tego nie czyta, a jeśli
szczęścia w  życiu prywatnym itd. Pan prezes,     tak, proszę się nie gniewać).

                                                                 22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27