Page 36 - MEB11
P. 36

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

przy tym wszystkim firma nie                       ze zdjęć z  wewnętrznego konkursu, opublikowa-       gement Day na Politechnice Śląskiej. To powodo-
zapomniała o merytoryce – choć                     ne przez firmę na Instagramie, stało się ilustracją  wało, że angażujące i zwracające uwagę działania
wszystkie wydarzenia pozwalały                     artykułu o… rozwoju branży BPO/SSC w  „Rzecz-        miały też głębszy sens biznesowy.
kandydatom bawić się wspólnie                      pospolitej”. Zewnętrzne działania przyniosły z ko-
z przedstawicielami Capgemini,                     lei wiele wzmianek w mediach branżowych: akcją       Efekty
to potencjalni pracownicy                          interesowali się dziennikarze zajmujący się HR-em,   W konkursie w części wewnętrznej udało się za-
mogli też w ich trakcie uzyskać                    marketingiem i reklamą oraz blogerzy. To wygene-     angażować ponad 100 pracowników. Ważniejsze
porady dotyczące CV czy przejść                    rowało dodatkowy zasięg kampanii.                    było jednak to, że kampania odbiła się szero-
rozmowy rekrutacyjne.                                                                                   kim echem wewnątrz organizacji i  pozwoliła zy-
                                                   Nie bez znaczenia były również wbudowane             skać nie tylko aprobatę kadry menedżerskiej, ale
Miętowe gadżety rozdawane w czasie kampanii.       w kampanię humor i dystans, a także narzędzia        też  nowych chętnych do wsparcia działań em-
                                                   angażujące różne zmysły. Miętę można było            ployer brandingowych (powstała nawet minispo-
Czynniki sukcesu                                   nie tylko zobaczyć, ale też dotknąć, powąchać,       łeczność EB na firmowym Yammerze).
Co zdecydowało o  dobrych wynikach działań         wypić czy zjeść. Hasła opracowane przez pra-
w  ramach „Poczuj miętę”? W  rozprzestrzenianiu    cowników były zabawne i  odmienne od typo-           Przez pierwsze dwa miesiące kampanii zewnętrznej
informacji na pewno pomógł nowatorski charak-      wych fraz wykorzystywanych przez pozostałych         firma zebrała ponad 1000 aplikacji. Znacząco wzro-
ter kampanii. Była to pierwsza w Polsce akcja em-  pracodawców. Capgemini zadbało też o konse-          sła też liczba obserwujących Capgemini w mediach
ployer brandingowa wykorzystująca aromamar-        kwentne wykorzystanie mięty we wszystkich            społecznościowych (+150 na Instagramie, +1400 na
keting, co sprawiło, że szybko zainteresowały się  działaniach, w których było to możliwe. Motyw        Facebooku). Na stronę docelową kampanii, do której
nią media. Już w trakcie części wewnętrznej jedno  pojawił się w  między innymi w  kalendarzach         kierowały wszystkie media, weszło aż 11 tys. użyt-
                                                   studenckich, publikacjach targowych, na warsz-       kowników. Dane nie są ostateczne, bo kampania
                                                   tatach w  formie akcesoriów odblaskowych,            trwa i aplikacje nadal spływają.
                                                   a  także podczas Katowice Business Run, gdzie
                                                   został umieszczony na bidonach dla pracowni-         ANNA MIKULSKA
                                                   ków uczestniczących w akcji. Miętowe były na-
                                                   wet cukierki rozdawane jako gadżety.                 Employer Branding Director & Partner, MJCC

                                                   Przy tym wszystkim firma nie zapomniała o me-        Employer brandingiem zajmuje się od 2003 r., odpowiadała
                                                   rytoryce – choć wszystkie wydarzenia pozwalały       za ten obszar m.in. w PwC i Coca-Cola Hellenic. Współza-
                                                   kandydatom bawić się wspólnie z przedstawiciela-     łożycielka MJCC. Specjalizuje się w prowadzeniu projektów
                                                   mi Capgemini, to potencjalni pracownicy mogli też    badawczych i strategicznych, odpowiadała również za reali-
                                                   w  ich trakcie uzyskać porady dotyczące CV czy       zację kampanii rekrutacyjno-wizerunkowych. Jest doświad-
                                                   przejść rozmowy rekrutacyjne. Dodatkowo firma        czonym trenerem i autorką licznych publikacji dotyczących
                                                   była obecna również podczas Business and Mana-       budowania wizerunku pracodawcy. Fanka niestandardo-
                                                                                                        wych, wąsko targetowanych działań EB.
                                                                     36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41