Page 36 - MEB11
P. 36
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
przy tym wszystkim firma nie ze zdjęć z wewnętrznego konkursu, opublikowa- gement Day na Politechnice Śląskiej. To powodo-
zapomniała o merytoryce – choć ne przez firmę na Instagramie, stało się ilustracją wało, że angażujące i zwracające uwagę działania
wszystkie wydarzenia pozwalały artykułu o… rozwoju branży BPO/SSC w „Rzecz- miały też głębszy sens biznesowy.
kandydatom bawić się wspólnie pospolitej”. Zewnętrzne działania przyniosły z ko-
z przedstawicielami Capgemini, lei wiele wzmianek w mediach branżowych: akcją Efekty
to potencjalni pracownicy interesowali się dziennikarze zajmujący się HR-em, W konkursie w części wewnętrznej udało się za-
mogli też w ich trakcie uzyskać marketingiem i reklamą oraz blogerzy. To wygene- angażować ponad 100 pracowników. Ważniejsze
porady dotyczące CV czy przejść rowało dodatkowy zasięg kampanii. było jednak to, że kampania odbiła się szero-
rozmowy rekrutacyjne. kim echem wewnątrz organizacji i pozwoliła zy-
Nie bez znaczenia były również wbudowane skać nie tylko aprobatę kadry menedżerskiej, ale
Miętowe gadżety rozdawane w czasie kampanii. w kampanię humor i dystans, a także narzędzia też nowych chętnych do wsparcia działań em-
angażujące różne zmysły. Miętę można było ployer brandingowych (powstała nawet minispo-
Czynniki sukcesu nie tylko zobaczyć, ale też dotknąć, powąchać, łeczność EB na firmowym Yammerze).
Co zdecydowało o dobrych wynikach działań wypić czy zjeść. Hasła opracowane przez pra-
w ramach „Poczuj miętę”? W rozprzestrzenianiu cowników były zabawne i odmienne od typo- Przez pierwsze dwa miesiące kampanii zewnętrznej
informacji na pewno pomógł nowatorski charak- wych fraz wykorzystywanych przez pozostałych firma zebrała ponad 1000 aplikacji. Znacząco wzro-
ter kampanii. Była to pierwsza w Polsce akcja em- pracodawców. Capgemini zadbało też o konse- sła też liczba obserwujących Capgemini w mediach
ployer brandingowa wykorzystująca aromamar- kwentne wykorzystanie mięty we wszystkich społecznościowych (+150 na Instagramie, +1400 na
keting, co sprawiło, że szybko zainteresowały się działaniach, w których było to możliwe. Motyw Facebooku). Na stronę docelową kampanii, do której
nią media. Już w trakcie części wewnętrznej jedno pojawił się w między innymi w kalendarzach kierowały wszystkie media, weszło aż 11 tys. użyt-
studenckich, publikacjach targowych, na warsz- kowników. Dane nie są ostateczne, bo kampania
tatach w formie akcesoriów odblaskowych, trwa i aplikacje nadal spływają.
a także podczas Katowice Business Run, gdzie
został umieszczony na bidonach dla pracowni- ANNA MIKULSKA
ków uczestniczących w akcji. Miętowe były na-
wet cukierki rozdawane jako gadżety. Employer Branding Director & Partner, MJCC
Przy tym wszystkim firma nie zapomniała o me- Employer brandingiem zajmuje się od 2003 r., odpowiadała
rytoryce – choć wszystkie wydarzenia pozwalały za ten obszar m.in. w PwC i Coca-Cola Hellenic. Współza-
kandydatom bawić się wspólnie z przedstawiciela- łożycielka MJCC. Specjalizuje się w prowadzeniu projektów
mi Capgemini, to potencjalni pracownicy mogli też badawczych i strategicznych, odpowiadała również za reali-
w ich trakcie uzyskać porady dotyczące CV czy zację kampanii rekrutacyjno-wizerunkowych. Jest doświad-
przejść rozmowy rekrutacyjne. Dodatkowo firma czonym trenerem i autorką licznych publikacji dotyczących
była obecna również podczas Business and Mana- budowania wizerunku pracodawcy. Fanka niestandardo-
wych, wąsko targetowanych działań EB.
36